Grattis till flickan, hon var lika stor som min. ;) jobbigt att det slutade i snitt. Hoppas det inte blev en traumatisk upplevelse bara. Ett tips jag kan ge dig är i alla fall att be läkarna på återbesöket att sammanfatta problemen i din journal, tex att skriva att nästa barn bör förlösas med snitt direkt osv. Samt att skriva något om myomen o de problem de gav. Då slipper du förhoopningsvis strul med vården nästa gång. ;)
Hur upplevde du snittet? Efter min första förlossning som även den avslutades med snitt kändes snittet som en räddning, en lättnad, även om det var snopet att behöva sluta så när man kämpat så hårt. Hur upplevde du det? Kan lova att ett planerat snitt var sååååå mycket trevligare. Man blir inte fysiskt o psykiskt slut efter o rehabiliteringen går mycket fortare. Som natt o dag!
du slipper den kroppsliga prövningen som en riktig förlossning utsätter dig för, innan snittet. Ett snitt är ju jobbigt nog utan den prövningen, eller hur? ;)
Hoppas det går bra i mammarollen o att du nu åtminstone har det lugnt. Min dotter är nu 7 v och är på god väg att sova hela nätterna nu, från 23 till 05.30 senaste nätterna. Lite tankning på 15 min, sen sover hon vidare till 8 typ. Sicken lyx. :) hoppas du har en nattsömnig dotter med! (rekommenderar babynest)
Ha de gött