rasajj skrev 2011-01-24 13:10:19 följande:
Laffe skrev 2011-01-24 12:56:03 följande:
Jag tror jag håller med, men inser även att det är lite av ett "hån" mot de med sexualitet som avviker från heteronormen då det blir en indirekt ifrågasättning och förminskning av läggningen i fråga.
varfor blir det ett han? Det ar samma med vilken laggning man an har i slutandan. Har en svagerska som idag ar homosexuell, men hon var itne det som ung. Hon gifte sig med en man, fick tva barn med honom och efter skiljsmassan sa valde hon en kvinna istallet. Na, hon sager sjalv att hon inte var homosexuell innan. Och att hon inte heller ar bisexuell. Hon alskade sin ex-man nar de forst traffades, hon alskar sin partner idag. Hon har inga kanslor for andra runt om. Hon ar bara sexuell med sin partner. Som idag 'rakar' vara en kvinna.
Jo det är ju samma men homosexualitet är ändå mer utsatt och behöver hela tiden "förklara sig" varför de avviker från normen. Att hitta orsaken till homosexualitet eller sexualitet i övrigt är intressant, men som homosexuell kan en orsak kännas överflödig. I vetenskapligt syfte är det dock somsagt väldigt intressant!
Är själv bisexuell och kan personligen ha lite svårt att acceptera att jag "blivit" sån av sociala faktorer och inte av biologiska.
Är teorin "alla föds bi" = "man föds utan sexualitet med blir sedan påverkad till en" ?