• gryning2

Vilket har varit ditt värsta jobb/praktik?

Vilket jobb eller praktik har varit ditt värsta i livet?

Mitt värsta jobb var "yttre skötsel" sommarjobb på ett bostadsbolag. Vi städade trappor och sopstationer i stans snuskigaste och mest nedgångna bostadsområde. Dessutom var det 30 grader varmt, hua!

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110701
  • Svar på tråden Vilket har varit ditt värsta jobb/praktik?
  • viseversa
    Biinzan skrev 2011-01-19 19:52:29 följande:
    Den värsta praktikplatsen jag har haft var på ett ålderdomshem. Jag kände mig bara i vägen hela tiden, vad jag än gjorde så kändes de inte som att personalen var nöjda.
    Och alla äckliga gubbar som fanns där, ne fyfan. Aldrig igen ett sånt yrke!
    Ha,ha jag har jobbat på ett hem för äldre. Gillade dock det jobbet. Många trevligt kollegor och gulliga små tanter. dock fanns det en gubbe som var ganska snuskig. Han brukade fråga mig och andra unga söta tjejer om inte dom kunde krypa ner bredvid honom i sängen. Eller ge honom erotisk massage.

Jag brukade bara skratta bort det och inte bry mig så mycket. Jisses han var ju 90 år vad skulle han kunna göra liksom? sen lite kul måste han väl få ha innan han dör. Och om han gillade att titta på unga flickor fick han väl göra det då! Han var dock en gentleman på ett sett. Han tafsade ALDRIG! DET hade varit något jag inte accepterade!
  • troddeduja

Mitt värsta jobb eller rättare sagt praktik var på ett ställe där de genomförde DJURFÖRSÖK! Mitt jobb var att städa burarna till alla försöks råttor! Tänk er en massa råttor med sår, bölder osv BLÄ! Jag stod ut i en dag sen sket jag i det.
    Praktiken ingick i en kurs som hette försöksdjurs teknik. JAG BLEV GLADELIGEN UNDERKÄND kan jag säga!

Sen hade jag ett sommarjobb på scan, skulle städa runt slakten och där de styckar kött! JAG VART INTE LÅNGVARIG! Kräkas.....

• Alicias

Mitt värsta var på en klädkedja i en av butikerna här i Stockholm. Sjuka chefer, så mycket smussel och falsk business, extrema bråk mellan personal. Jag jobbade där i ca 2 månader innan jag lyckades "fly". Fick utstå mycket som att ta emot kunder som var så j-vla förbannade pga klädernas skick, falsk marknadsföring etc. Stor lättnad att gå förbi den butiken idag och slippa gå in. FY!

• Biinzan
    viseversa skrev 2011-01-19 19:56:06 följande:
    Ha,ha jag har jobbat på ett hem för äldre. Gillade dock det jobbet. Många trevligt kollegor och gulliga små tanter. dock fanns det en gubbe som var ganska snuskig. Han brukade fråga mig och andra unga söta tjejer om inte dom kunde krypa ner bredvid honom i sängen. Eller ge honom erotisk massage.

Jag brukade bara skratta bort det och inte bry mig så mycket. Jisses han var ju 90 år vad skulle han kunna göra liksom? sen lite kul måste han väl få ha innan han dör. Och om han gillade att titta på unga flickor fick han väl göra det då! Han var dock en gentleman på ett sett. Han tafsade ALDRIG! DET hade varit något jag inte accepterade!
    På detta hem fanns de också en såndär gubbe som bara pratade sex och det var väl de enda han hade på hjärnan. Han kunde tafsa så jag gick aldrig in själv till honom för det hade jag inte vågat. Han tog handen närmare benet på mig men jag flyttade på mig precis, och den andra personalen sa åt honom på skarpen.
    Gravid första barnet, bf 2011 <3
  • gryning2
    Biinzan skrev 2011-01-19 19:59:36 följande:
    På detta hem fanns de också en såndär gubbe som bara pratade sex och det var väl de enda han hade på hjärnan. Han kunde tafsa så jag gick aldrig in själv till honom för det hade jag inte vågat. Han tog handen närmare benet på mig men jag flyttade på mig precis, och den andra personalen sa åt honom på skarpen.
    Patienter med hjärnskador i frontalloben kan bete sig sexuellt avvikande. En parentes men ofta kan dessa personer inte styra eller rå för hur de beter sig =/
    Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110701
  • viseversa
    Biinzan skrev 2011-01-19 19:59:36 följande:
    Ja börjar dom kladda så förstår jag att man mår dåligt. men jag kände väl att jag hade mål i mun att säga ifrån en gammal casanova=). Han brukade ofta skratta åt mina spydiga kommentarer jag gav på hans inviter. Hade han däremot tafsat hade jag inte varit lika kaxig. Då hade han bara varit obehaglig!
  • Biinzan
    viseversa skrev 2011-01-19 20:01:53 följande:
    Ja börjar dom kladda så förstår jag att man mår dåligt. men jag kände väl att jag hade mål i mun att säga ifrån en gammal casanova=). Han brukade ofta skratta åt mina spydiga kommentarer jag gav på hans inviter. Hade han däremot tafsat hade jag inte varit lika kaxig. Då hade han bara varit obehaglig!
    Jo men jag vart ju i chocktillstånd så jag fick inte fram ett ord. Därför sa den andra personalen till honom. Hon hade varnat mig innan vi gick in så jag stod tryckt mot dörren hela tiden (jag tycker verkligen inte om gamla gubbar, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra såvida det inte är en släkting såklart), men endå så hann han göra antydan till taffsning. Jag var väl kvar ca 1.5 månad (skulle vart 3) sen sa jag upp mig.
  • Biinzan
    gryning2 skrev 2011-01-19 20:01:11 följande:
    Patienter med hjärnskador i frontalloben kan bete sig sexuellt avvikande. En parentes men ofta kan dessa personer inte styra eller rå för hur de beter sig =/
    Jo, troligtvis hade han en hjärnskada. Jag vet inte riktigt, men hans beteende var verkligen inte okej.
  • Hoppfull84

mitt värsta jobba var ett sommarjobb som kommunen ordnade åt ungdomar. vi fick gå fram och tillbaka på en åker medans en gubbe åkte gräskopa bakom oss, så fick vi plocka sten från åkern och lägga i skopan.

varannan dag fick vi som omväxling kratta bort grus från grusgångar hacka bort ogräs där gruset legat och sedan kratta tillbaka gruset igen.

vi fick typ 30 kronor om dagen för det jobbet.

• Skogsflickan

Fick praoa 2 dagar i mellanstadiet (6:an) på vivo...Fick stå hela dagarna i ända o packa fisk och bläckfisk (bläääää)!! Det var det värsta jag gjort...

Det du tycker om mina åsikter torkar jag röven med...
  • TreFyran

Var på ett ställe där allt matavfall från kommunen hamnade för att bli bränsle. stanken där inne var brutal och fick dessutom ångest och mådde illa av att se all mat som slängdes. Skulle varit där två veckor men gick inte dit mer efter första veckan

• Citronella

Jag jobbade på kollo en sommar när jag var 18. Arbetsuppgifterna och barnen var bra, kollegorna hemska. Eftersom jag var så ung behandlade de mig som skit, de tystnade så fort jag kom in i rummet, svarade nätt och jämt på tilltal, ingen pratade med mig frivilligt, jag fick inte vara med på planeringsmöten (någon måste vara med barnen och jag valdes alltid till det inte blev jag uppdaterad efteråt heller) när kollegorna var lediga hittade de ofta på saker tillsammans efter jobbet jag frågade om jag fick hänga med en gång men det fick jag inte så jag satt mest på mitt rum. Det var hemskt. 

Svar på tråden Vilket har varit ditt värsta jobb/praktik?