sweetcarro skrev 2011-01-21 19:42:43 följande:
StilaM: Intressant att du kände dig träffad.
Som sagt, du har inte en aning och jag startade knappast tråden för att nån skulle klappa mig på axeln. Jag ville veta hur lagen fungerar och de flesta verkar hålla med mig.
Eftersom du inte verkar göra det så kanske man skulle fundera på om du också kanske är en chef som vill vara chef bara för att få vara just chef. Eller det kanske är du som har taskig attityd?
Mandelblomma: Nej, taskig attiyd har jag verkligen inte för att jag vill veta vad som är rätt och fel. Sorgligt är det däremot att min så kallade chef inte har koll på det och att jag måste strida för min rätt.
Känner mig inte det minsta träffad. Var fick du det ifrån? Och vadan dessa personliga påhopp? Löjligt, tycker jag.
Jag undrar: det finns ett flertal författningar som reglerar arbetsgivarens ansvar. Utöver detta finns mängder med rekommendationer och avtal. Måste din chef veta allt? Varför förtjänar han att bli uthänd i ett forum för att han inte förstått försäkringskassans praxis? Varför kan du inte bara ta reda på och upplysa honom utan att håna honom? Du har ett ju också ett ansvar för din dialog med chefen.
Jag tycker att din ton och attityd är omogen. Ville upplysa dig om detta. Till en början också för din egen skull. Det är ju inte jätteovanligt att man organiserar bort oönskade mammalediga när man hittat en bättre vikarie. Men du får naturligtvis fortsätta bete dig mot både honom och mig om du känner dig betjänt av det. Jag bryr mig faktiskt inte.