Regnbågslycka skrev 2011-01-21 02:46:11 följande:
SOm du säkert redan förstått så har MAM ultivent många delar att diska!
Vi körde själva först Dr Brown men bytade till MAM då vi höde att dessa var bättre och vår son åt faktiskt bättre med MAM.
Men till din fråga ang att byta till annan nappflaska!
Du behöver inte köra med antikolikflaska, han är som vår son över 5 månader och ingen risk för kolik finns.
Däremot så har både Dr Brown och MAM helt andra slags dinappar än vanliga standard flaskor och barnet kan ha svårt att ta vanlig flaska efter att ha använt ovanstående flaskor. Så vill du att han ska ta vanlig flaska så är det dax att byta nu.
Vår son har dock svårt att gå över till vanlig dinapp.
Vill även påpeka en sak: När barnen är så små som 5 månader så bör man inte ge dem ersättnig/välling när dem ligger ner, de kan lätt sätta i halsen. Ha honom i famnen istället o ha en mysstund 
Självklart förstår jag att man kan ha en mysstund vid matningen, det hade vi alltid till ca 3 mån ålder då sonen själv visade oftare och oftare att han inte villa äta i famnen. Han vill ligga brevid mig i sängen, eller ligga i sin spjälsäng, eller i vagnen eller på skötbordet och äta sin ersättning. Försöker jag ha honom i famnen blir han bara upprörd och ledsen och vill inte äta. Vi myser istället vid andra tillfällen :) Huvudsaken är ju att han är nöjd.