-
-
Svar på tråden Vad tyckte du var BÄST under hela förlossningen?
-
Att få upp det lilla miraklet på magen och få känna och se på det! Vilket överjordisk ögonblick!
Resten hade man kunnat vara utan, fy fanken! -
Att det äntligen var dax att föda barn, båda gångerna. Det var så lång väntan dit!
-
Bortsett från det ganska självklara - när jag fick upp Benjamin på magen, så säger jag nog när jag fick krysta.
Öppnade mig så himla fort så det kändes som jag höll på att explodera och vrängas ut och in (haha), och jag kunde inte göra annat än att ligga där och ha skitont och bli "full" på lustgas.
När jag väl fick krysta så var det rena himmelriket, SÅ skönt (det gjorde ju självklart extremt ont, men då kunde jag ju hjälpa min son Benjamin och min kropp på ett helt annat sätt än tidigare). Benji var så liten när han föddes, så han orkade inte hjälpa till någonting själv, så det kändes skönt att få "hjälpa till"
Så var han ute redan efter två krystningar.
-
Well, ögonblicket när sonen väl kom ut såklart :D
Sen var det väl glassdrinkarna innan själva förlossningsarbetet, och sen mackorna när allt var klart.
Nåväl, det är klart att min sambo var en stor del i det som faktiskt kändes bra under förlossningen. Jag var dock så uppe i mig själv att jag inte riktigt hade koll på honom. Men jag gissar att jag hade stor hjälp av att ha honom där.
-
samma här!u77 skrev 2011-01-22 14:22:15 följande:det bästa va när jag kände att knodden va på väg ut, och kom ut skrikandes och visades upp och las på magen
-
Det bästa var känslan efteråt, när jag verkligen hade klarat det! Upprepade flera gånger "wow jag gjorde det... det är över" haha
och även när kroppen gled ut, skönt att det var över. Haha! Coolt att föda barn!
-
Att det var över. Och mackorna man fick efteråt. Jäklar vad hungrig jag var!
-
Krystvärkarna var underbara! Min BM var jäkligt bra. Att det gick så otroligt fort.
Allt var bra :D -
Hela förlossningen var en fantastisk upplevelse! Jag hade en superbra barnmorska. Det var fantastiskt skönt att få börja krysta och när han kom ut var det himmelriket! Känslan efteråt, stoltheten, kändes riktigt bra. :)
-
usch o fy säger jag bara... krystvärkarna var inge vidare för min del... hade dem i 1 timme o 16 minuter innan dottern behagade komma ut... rätt slut sen kan jag lova :DHk83 skrev 2011-01-22 18:54:42 följande:Krystvärkarna var bäst.=) Härliga krafter. Strax skulle man ju få ut lillen.
Mackorna och kaffet efteråt var ju klart också hur bra som helst -
Bäst: Känslan som infann sig när förlossningen (helvetet) var över.