Peppa mig att potträna
Sonen fyller 2 i mars, så det börjar bli dags att potträna. Vill ge honom en chans att bli blöjfri i sommar om han är redo för det.
Nu har han blöjor som håller väldigt torrt, han har känslig hud. Ska jag byta får det bli till tygblöjor som jag har hemma, men jag orkar inte extra tvätten - ja, sen blöjavvänjning beror uppenbart på lat morsa i detta fallet! Peppa, peppa, peppa mig!!
Potta har vi, och han sitter på den med ibland. Bara för att köra pott-race på den. *suck* Det händer att det hamnar något i den, men kommer det en plutt MÅSTE den bort enl honom, går inte att sitta kvar och fortsätta. Och kissar han och kör pottrace... Ja, ni förstår.
Håller jag honom över toan kämpar han ofta för att komma av, särskillt när han är bajsnödig. Kissar gör han någon gång om dagen på det viset. Har försökt satt honom på toa (med eller utan ring) men då sitter han inte kvar. Tips, tack!!
Funderar på att köpa en stadig toa som inte går att köra runt på, men är inte så sugen på att lägga ut pengar på pottor när vi redan har 2 st plus 2 toaringar