Hur ska man förbättra detta? Kan man??
Jag och min man har varit tillsammans i 11 år. Vi har 3 fina barn tillsammans, 10, 4 och 1 år.
Vi har alltid haft det jättebra tillsammans och kunnat prata om allt. Vi säger alltid att vi älskar varandra och vi hörs flera ggr/dag via telefon när vi jobbar osv. Sexet är det enda problemet i vårat förhållande, men det har börjat bli ett stort problem. Min man har väldigt hög sexlust och vill gärna mysa flera ggr/v, helst varje dag el varannan.
Själv har jag noll sexlust och det är skitjobbigt. Jag vill ju så gärna, men lusten finns inte och min man vill inte ta första steget längre. Han tycker det är orättvist att han "alltid" ska behöva ta initiativet. Jag har prövat piller från hälsokosten som skulle öka sexlusten, men de hjälpte inte alls. Jag känner mig rådvill och jag vet inte vad jag ska göra.
Under våra 11 år har det aldrig gått mer än 4-5 veckor mellan sexet och oftast har vi haft det nån, några gånger i veckan till varannan vecka, men detta räcker inte för min man och han blir sur och grinig och tycker inte att det är någon ide att vi är tillsammans längre för allt måste ju fungera i ett förhållande. Självklart håller jag med honom, men vad ska jag göra??? När han väl kommer upp till mig och börjar pussa och kramas så kommer ju lusten, men nu det senaste har jag inte alls känt för det. Ska det verkligen behöva vara så här?? Ska en relation bygga på sex för att den ska vara bra och fungera?
Han vill inte gosa för då måste det leda till sex, men jag behöver närhet också. Vi pussas och kramas lite snabbt nästan varje dag, men det skulle bara vara så mysigt att kunna sitta och mysa i soffan utan att ha kravet på sex hängandes över sig....
Jag har den senaste veckan allvarligt börjat fundera på om det kanske är bättre att vi skiljer oss.....han får bo kvar i huset och köpa ut mig så jag kan köpa mitt eget hus. (jag har redan hittat ett som vore pefekt för mig och barnen)
Jag vill verkligen INTE skiljas, men är det någon ide när vi knappt pratar om annat än barn, jobb... Vi är väldigt olika, men det har ju fungerat så himla bra tills nu. Barnen mår bäst av att ha mamma och pappa i samma hus, och de kommer få gå längre på dagis de veckorna jag har de om det nu skulle bli så att vi går isär....
Jag har ingen att prata med om detta så snälla, vad tycker du???