• Kelly1994

Tråden om våra pluttar! :)

Har precis skaffat hamster och har fått en liten social och aktiv dvärghamster. Jag kan inte få nog av honom! Har haft en riktigt tråkig hamster för några år sedan, men då var mitt intresse bristande, kan ha berott på det.

Tänkte vi kunde snacka lite om våra gnagare, ge tips och allt annat mysigt :) Visa gärna bilder eller länka till videos och så är jag nyfiken på att höra vad de heter! :)

• Svar på tråden Tråden om våra pluttar! :)
  • Kelly1994
    Pussakaninen skrev 2011-01-27 00:10:03 följande:
    Det ser ut som om du fått en liten Cambel eller möjligtvis vintervit :) Vanliga djuraffärs hamstrar :)
    haha, jag kan tänka mig det.. Min kisse är så van så hon följer med på alla utställningar och sover i min väska eller i kaninernas hage :P Dock har jag haft henne sen ca 6 veckors ålder, så hon var väldigt tidig att flytta hit om man säger så..

Ge dom lite tid :D, dom brukar tröttna efter ett tag när de vet vad de håller på med ^^
    Jag litar på min hund, men är rädd för att hon ska nosa för mycket och skrämma slaget ur Simba. Junie, min katt kommer jag aldrig lita på helt med Simba, det gör jag med rent vett. Hennes instinkter är ju att fånga möss så att sätta en hamster själv i samma rum som en katt vore ju rätt dumt...
    Nu går jag till sängs, godnatt! :)
  • Michanna

Hej.
    hoppar in här
    I våran familj så finns lilla Maja Priaya sedan i dec. hon är en guldhamster.
    Sedan finns ett stort akvarium med fiskar samt en sköldpadda...

Maja är våran andra hamster men först dog efter en månad hemma hos oss..

• Kelly1994
    Michanna skrev 2011-01-27 07:28:13 följande:
    Hej.
    hoppar in här
    I våran familj så finns lilla Maja Priaya sedan i dec. hon är en guldhamster.
    Sedan finns ett stort akvarium med fiskar samt en sköldpadda...

Maja är våran andra hamster men först dog efter en månad hemma hos oss..
    Gulligt namn, Maja Piraya haha :) Har du någon bild? :)
    Vet ni varför Maja dog?
  • Kelly1994
    kornberoende skrev 2011-01-27 07:47:23 följande:

Heeej
    Har två hamstrar. Underbara, mysiga o liiiite elaka ibland hehe

Berätta mer om dem! Bor dem i samma bur? :)
  • Michanna

Första hamster var en hane med namn cosmo... Han dog helt plötsligt. Han var dock köpt i djuraffär men dom brydde sig inte om att han dog efter 3 veckor hemma hos oss. ( osis var komentaren från dom.. )

Maja kommer också från en djuraffär. hittade ingen uppfödare som hade hona som vi ville ha..  Piraya fick hon som smeknamn då hon gärna småbiter småbarnens fingrar....
  • Kelly1994
    Michanna skrev 2011-01-27 14:49:13 följande:

Första hamster var en hane med namn cosmo... Han dog helt plötsligt. Han var dock köpt i djuraffär men dom brydde sig inte om att han dog efter 3 veckor hemma hos oss. ( osis var komentaren från dom.. )

Maja kommer också från en djuraffär. hittade ingen uppfödare som hade hona som vi ville ha..  Piraya fick hon som smeknamn då hon gärna småbiter småbarnens fingrar....
    Jaha, jag misstolkade hur du skrev i första inlägget.
    Vad söt hon är! :)
  • riboflavin

Åhhh! när jag läser den här tråden får jag sån abstinens. Har tidigare haft råttor men lade av när jag förlorade många under en kort period, det var för jobbigt med deras korta livslängd helt enkelt.

Men nu känner jag verkligen att jag skulle vilja ha igen, men tror tyvärr inte jag har tillräckligt med tid.

Vill dela med mig av  mina fina änglatjejer iaf ;)

Lilla bilden: Lenore, Ska och Skrutt i soffan.
    Stora bilden: Skrutt "hjälper" matte sy.

• Kelly1994
    riboflavin skrev 2011-02-07 14:04:59 följande:
    Åhhh! när jag läser den här tråden får jag sån abstinens. Har tidigare haft råttor men lade av när jag förlorade många under en kort period, det var för jobbigt med deras korta livslängd helt enkelt.

Men nu känner jag verkligen att jag skulle vilja ha igen, men tror tyvärr inte jag har tillräckligt med tid.

Vill dela med mig av  mina fina änglatjejer iaf ;)

Lilla bilden: Lenore, Ska och Skrutt i soffan.
    Stora bilden: Skrutt "hjälper" matte sy.

Vad söta! :D
  • Kelly1994

">

Här är en film på min lilla Simba. Lite olika snuttar, i olika ljus (mörkt först, sen blir det dagsljus). 
    :D 
  • kornberoende
    Kelly1994 skrev 2011-01-27 14:17:10 följande:
    Berätta mer om dem! Bor dem i samma bur? :)
    1. Melinda, 15 månader, Vit rysk dvärghamster. Vit o har en liten grå linje som knappt syns. jättego men kan bli riktigt sur o bitas ibland .
    2. Elvis, oxå 15 mån. Sybrisk guldhamster (lite osäker) Nyfiken o jätteförsiktig!

De bor inte i samma bur eftersom Melinda bits o Elvis blir livrädd och får panik.

PS: Tänkte lägga upp bild men de gick inte så jag lägger upp bilder i Gallerin Solig
Svar på tråden Tråden om våra pluttar! :)