• fialille

trött på läckande blöja =(

hej alla!! nu e det så här att min son är snart 2år å väger 15 kg e rätt stor kille kraftiga ben typ å jag har till natt blöja libero comfort fit nummer 6 tror kg är iallafall upp till 22kg så man tycker ju inte den ska läcka räcker med en kissning ????  grrr precis som allt kiss bara fylls fram rin ner inte bak??? hoppas ni kan ge mej tips ??? trött på kiss i sängen???  =)

• Svar på tråden trött på läckande blöja =(
  • Dr Mupp
    fialille skrev 2011-01-31 14:40:26 följande:
    hm ja detta verkar ju vara en djungel???  jag får väl helt enkelt prova mej fram har ju fått lite tips från er alla ?? men jag tänker så här när min son kissar på natten så reser kanske snopen å det blir inte tätt uppe på blöjan å på sidorna för det e där den e helt blött kisset vill in te dra bakåt??? ja men han dricker väldigt mycket iof?? hur bra e det med saft fun brukar jag köpa?? asså han får ju inte det på natten men på dan?? hur gör ni?
    Fun light är inte bra. Sötningsmedel är inte nyttigt och det finns gränser om hur mycket man bör dricka som max av det. Personligen skulle jag aldrig servera fun light. Ser ingen vits med att göra det. Är man törstig dricker man vatten. Till maten dricker man mjölk eller vatten. Till dika kan man dricka riktig saft.

Ja de har gjort om liberoblöjorna för nått år sen, de blev sämre då.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • MammaHela

Lägger du snoppen neråt på honom när du sätter på blöjan? Eller ligger den uppåt?

Sen så håller jag med om att fun lught skulle jag inte ge till mina barn utom i absoluta nödfall (magsjuka och de vägrar allt annat). Det är ett jävla rävgift.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Starkast

Händer det ofta?
    Att barn kissar igenom nattetid kan vara ett tecken på Diabetes.

• ElizaDay

Hållet med, inga light produkter till mina barn , hellre vanliga med gammalt hederligt socker i så fall !

• fialille

inatt läckte det inte =) tror det kan vara så att han dricker innan han ska sova?? får sluta med det å saften ska jag oxå sluta med ??? ge vanlig saft ist då oki =) tack för era svar! diabetes??? ja kanske de får ha koll på det kan man märka det på mer sett än kissandet??

• Billabong

fialille: Låt barnet dricka vatten istället för saft. Och mjölk vid någon måltid eller två om han tål det.
    Saft får mina barn ngn gång i veckan, det är ngt särskilt festligt.

Min son vars blöja brukar läcka är en stordrickare. Han dricker mkt vatten till alla måltider och välling innan sänggåendet, så det är mkt som ska sugas upp av en blöja.

Just nu är han sjuk och dricker inte så mkt som annars. Jag provade Pampers inatt och den höll torrt. Förhoppningsvis fungerar den även sedan när han dricker som vanligt igen.

• oktoberknodd

jag är faktiskt blöjombud på mitt jobb inom äldreomsorgen haha
    kanske inte är precis samma sak..men ett tips är när du sätter på blöjjan så ska du forma blöjjan som en skål lixom..
    värt att testaSkrattande

• Starkast
    fialille skrev 2011-02-01 09:17:57 följande:
    inatt läckte det inte =) tror det kan vara så att han dricker innan han ska sova?? får sluta med det å saften ska jag oxå sluta med ??? ge vanlig saft ist då oki =) tack för era svar! diabetes??? ja kanske de får ha koll på det kan man märka det på mer sett än kissandet??
    Varför får han saft alls?
    Är han törstig är vatten bättre.

Diabetessymptom är mycket kissande och törst.
    Har sjukdomen gått längre går barnet ner i vikt.
    Kan även inte vilja äta. Eller tvärtom vara jättehungrig.

bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite då obehandlad Diabetes är dödligt. Ett enkelt stick i fingret och kiss på stickan.
  • fialille

aha jenny f ? han har börjat å äta mycket?? jag får kanske göra som du säger å kolla upp det?? men jag ska sluta ge saft men han säger saft saft det e ju mit fel från början??  de bara å vara hård mmm!!! han får det bara när det e nåt speciellt  =) får prova göra blöjan som en skål??? se i natt ?? han dricker ju välling innan sängdax så det ska klart ut på natten?? hehe tacksam för era svar =)

• PetraMunchen

Vaknar han inte när han kissar på sig? Om han gör det så är det ju ett bra argument för att börja försöka ta bort blöjan, en snart 2 åring kan man ju argumentera med. Vår kille blev blöjfri på natten ca 3 månader efter han blev blöjfri på dagen. Vi tog bort blöjan helt på dagen vid 2. Numer vaknar han om han blir kissnödig på natten och vill gå och kissa. Han är nu 2,5 år.

• fialille

på dagen går han på pottan men e v i i väg så har han  blöja å på natten han vaknar inte varje gång han kissar på natten?? bara när det har läckt å  våt??? hmm men nu har jag slutat å ge saft så det  värkar ha en effect  han kissar inte så mycket ???

• Kyh

har inte läst tråden bara ts, men kan ni inte bara byta mitt i natten? alltså oftare så han slipper sova med blöjan en hel natt och ni slipper läckande blöja

• solida
    Kyh skrev 2011-02-02 21:31:15 följande:
    har inte läst tråden bara ts, men kan ni inte bara byta mitt i natten? alltså oftare så han slipper sova med blöjan en hel natt och ni slipper läckande blöja
    Jag vet inte hur det är med TS, men min son kissar sådär mycket bara efter nån timme, sen är det blött i sängen. Igår köpte jag de största blöjorna (15-30 kg) och ändå var det dags att byta lakan vid tio-tiden... Jag vet faktiskt inte vad man ska göra. Han vill gärna dricka vatten vid sänggåendet. Förut har han fått en hel flaska, men igår fick han bara nån deciliter. Vet inte om det är snoppen som ligger fel, men jag försöker lägga den åt rätt håll. SUCK.
  • fialille

jag känner på blöja mellan varven på natten har han brevid mej i  sin säng =) e där kiss  så byter jag för att vara på säkra sidan,  å snoppen e nere ! fattar inte men jag har vikt ner kanten på blöjan å det har funkat  nu å så ger jag inte han så mycket vatten på kvällen innan läggdax han får bara välling innan han ska sova så det har varit torrt nu i sängen några dagar =) jihoo! så det e nog när det kommer mycket kiss på en gång som blöjan inte hinner suga upp framtill  kanske?? min tanke hihi

• Starkast
    fialille skrev 2011-02-03 09:34:40 följande:
    jag känner på blöja mellan varven på natten har han brevid mej i  sin säng =) e där kiss  så byter jag för att vara på säkra sidan,  å snoppen e nere ! fattar inte men jag har vikt ner kanten på blöjan å det har funkat  nu å så ger jag inte han så mycket vatten på kvällen innan läggdax han får bara välling innan han ska sova så det har varit torrt nu i sängen några dagar =) jihoo! så det e nog när det kommer mycket kiss på en gång som blöjan inte hinner suga upp framtill  kanske?? min tanke hihi
    Det går väl inte att få en snopp att ligga neråt om man inte tejpar fast den.

Ja drack han så mycket innan läggdags är det klart det blir mkt kiss.
    Tänk dig att du skulle drick 1-2 liter vatten (större mängd eftersom du är vuxen) innan du gick och la dig - hur många gånger skulle du då få gå upp på toaletten tror du?
    både välling/saft/vatten, den sammanlagda mängden innan läggdags blir rätt stor om du räknar efter.

Skönt att ni löst problemet
  • fialille

ja det är skönt att det har varit torrt hihi men det konstiga är att han drack ju inte jätte mängder på kvällen? men visst det blir ju en del ihop med vällingen?  jaja men tack alla som dela med sig =) see ya

Svar på tråden trött på läckande blöja =(