Hur ofta går du med ditt/dina barn till biblioteket?
Skolbibblan giltras ej
Och besöket ska vara för att kolla på bla barnböcker...
Skolbibblan giltras ej
Och besöket ska vara för att kolla på bla barnböcker...
Jag har inte varit på bibblan på aslänge... Ska minsann ta mig dit med dottern imorgon!!
Jag och dottern (3år) åker till biblioteket 1 gång i månaden.
Hon älskar att gå på biblioteket.
Vårat biblioteket är verkligen anpassat för små barn. Det är massor av myshörnor, med massor av kuddar.
Vi åker annars alltid bil eller cyklar, men när vi ska åka till biblioteket tar vi bussen, vilken
även det är en stor höjdare.
Vi äter även alltid lunch på biblioteket också, pannkakor! ...det är ett "måste" för dottern.
Var där senast idag, med barnen, Brukar gå dit ca en gång per månad.
Jag röstade på "någon gång i månaden", men vi går snarare 2-3gg/månad.
Nästan aldrig, tyvärr... Men önskar att jag gjorde det oftare. Dags för bättring, kanske??!!
Aldrig... Dels så köper vi mycket böcker/ljudböcker både åt oss själva & till dottern, dels så är biblioteket där vi bor så trist & böckerna är under all kritik.
Inne i stan finns ett jättefint bibliotek & dit ska dottern idag med skolan, då ska hon låna böcker
En gång i veckan, då får de låna en barnfilm o varsin bok. Eller mina två små på 5 o 7 gör det. De andra sköter sina bibblan besök själva
Jag är så himla trött på vissa av min dotters böcker! Vissa av Max-böckerna till exempel. Hon fullkomligt älskar dem och jag har nog läst dem 200 ggr, så jag gör ju det för hennes skull... Men jag kan varje sida, varje bild utantill... Måste skaffa nya böcker!!
1-2 ggr per månad. Vi har alltid ett tjugotal låneböcker hemma. Till sonen alltså. Vi stora lånar ju även till oss själva.
Vi går en gång i månaden... Jag väljer en bok att högläsa och de väljer varsin; det brukar räcka tills nästa gång.. Just nu har vi läst ut Det blåser på månen (7-åringens val) och läser Pippi går ombord ( 4-åringens val) och sedan blir det Peter Pan i Kensington Gardens... ....
Aldrig, men vi köper böcker varje månad plus att vi får ärva böcker av vänner och bekanta.
Verkligen hatar att behöva att komma ihåg att lämna tillbaka böcker.
Jag kan ärligt säga att det aldrig har hänt.
Alldeles föör sällan måste jag nog säga. Dock så får/köper vi böcker..
Ca 1 gång i veckan. Vi går på storytime och sedan leker vi med pussel i barnhörnan och kikar i böcker. Sällan vi lånar hem något faktiskt.
Vi var på bibbland igår. Min doter på två år ville inte sitta still så jag gav henne en burk med kex så att vi kunde läsa ifred... (Jag vet, DUMT, ska inte göra det igen) När jg vände mig bort för att under 5 sekunder hämta en annan bok ser jag henne i ögonvrån hälla ut alla kexen på golvet och stampa på dem på bibliotekets heltäckningsmatta. Försökte försiktgt sopa upp smulorna med fingrarna men det funkade sådär... Sa sedan till bibliotekarien när vi stod vid kassan oh bad så hemskt mycket om ursäkt. Man fick tydligen inte äta varken kex eller något annat i bibkioteket... Men nu vet vi ju det till nästa gång.
Jag tillhör dem som tycker det är helt ok att äta i biblioteket men det är olika uppfattning om det. Ofta har vi regler som vi måste följa även om vi tycker något annat. Som på så många ställen. Tycker inte heller att barn ska behöva viska. Det är lite förlegat. Bättre att man försöker ha tysta rum. Därimot tycker jag man ska gå ner i varv. Inge spring och skrik men gärna samtal i normal ton.