• Villimey

Vad gör föräldrar som tröttnat på favoritböckerna?

Jag är urless på böcker om sopbilar, bärgningsbilar, lastbilar, grävskopor...
    Vad gör ni när ni har tröttnat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör föräldrar som tröttnat på favoritböckerna?
  • Kazeer

Läser dem om och om igen.

Just nu är det "Sagan om den tjocka feta pannkakan" som läses varje kväll. För ett år sedan var det "Historien om Någon".

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Villimey
    Kazeer skrev 2011-02-01 18:31:32 följande:
    Läser dem om och om igen.

Just nu är det "Sagan om den tjocka feta pannkakan" som läses varje kväll. För ett år sedan var det "Historien om Någon".
    Historien om någon läser även jag ofta, lustigt nog var det en av mina egna favoritböcker som barn så det måste vara något som lockar trots att även 2-åringen borde ha lärt sig vad som är i andra ändan av garnnystanet.
  • Tant Green

Säger att pappa (eller mormor) får läsa de där böckerna som jag tröttnat på, också går jag och lånar andra på biblioteket.

• augustisten

Jag talar om att jag inte vill läsa den boken för att jag har tröttnat på den och ber ungen välja en annan. Ibland kompromissar vi - jag läser först den tråkiga och sedan får jag välja en bok som jag vill läsa

• CHARLATAN

Jag gömmer boken, hon är inte så gammal att hon tjatar om den då utan väljer en annan istället.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Catti41

Sorterar om i bokhyllorna så han ser några andra böcker först och byter spår.

O så köper jag nya. O vi går till bibblan, förstås.

• göteborgslärare

Hittar på egna sagor:) Jättekul och man inser att man har bättre fantasi än man trott och bäst av allt man kan ligga och blunda och berätta på kvällen när man är lika trätt som barnet :)

• Indillia

Rabblar snabbt boken utantill och somnar. Urtråkig Tungan ute 

Svar på tråden Vad gör föräldrar som tröttnat på favoritböckerna?