• SajSajFT

Unisex namn

Jag gillar verkligen inte tjejnamn, men det finns viss risk att jag väntar en liten flicka. Tillsammans letar jag och min partner unisex-namn. Om vi hittar något vi gillar så får bebisen heta så oavsett kön. Snälla hjälp oss hitta ett vacker unisex namn!

• Svar på tråden Unisex namn
  • AndreaSvan
    holy shit skrev 2011-02-02 14:50:16 följande:
    Det är väl enbart i Italien Andrea används som ett namn på pojkar?
    Nej, många spansktalande, italiensktalande och även fransktalande länder har det som pojknamn. Utöver det har det blivit vanligt killnamn världen runt, av folk som inspireras av t.ex italienskan... Ungefär som Elliot har blivit ett tjejnamn i Sverige..
  • SajSajFT
    marsmarsmåne skrev 2011-02-02 14:54:42 följande:
    Villemo är ett norskt unisex namn, ungeför lika många av vardera könet heter det. Men i sverige är det nästan bara kvinnor som heter Villemo.
    Jag tycker det låter för mycket som en kille så de går bort enligt mig Glad
  • SajSajFT
    SilverEmma skrev 2011-02-02 14:27:14 följande:
    Jag har en flick-Elliot och har nästan bara fått positiv respons på det.
    Jag tycker det är så fint på flickor! Drömmer
    Men om vi väljer det kommer vi nog stava med 2 T alltså Elliott
  • Silverkatten06
    marsmarsmåne skrev 2011-02-02 14:36:28 följande:
    Lou
    Li
    Cim
    Morgan

Elliot funkar finfint på flickor i sverige också.
    Cim? Uttalas Sim, alltså?
  • holy shit
    AndreaSvan skrev 2011-02-02 16:34:26 följande:
    Nej, många spansktalande, italiensktalande och även fransktalande länder har det som pojknamn. Utöver det har det blivit vanligt killnamn världen runt, av folk som inspireras av t.ex italienskan... Ungefär som Elliot har blivit ett tjejnamn i Sverige..
    Jasså? Jag härstammar från ett spansktalande land och har aldrig sett eller hört det användas på pojkar annat än Italien.
  • 071001

Dennamnbitne, hört talas om bl a Bo Derek?

• 071001

Caroline av Monacos son heter Andrea.

• AndreaSvan
    holy shit skrev 2011-02-02 22:24:04 följande:
    Jasså? Jag härstammar från ett spansktalande land och har aldrig sett eller hört det användas på pojkar annat än Italien.
    Konstigt.
    Jag härstammar också från ett spansktalande land och känner väldigt många Andrea pojkar.
    Eller väldigt många, men sex stycken. Av dessa sex är två fransmän.
    Sen kan det väl bero på att det det har blivit populärt på senaste tiden, med inspiration från italien.
  • Emmelié89

Har en bekant som ska få en liten flick Charly imorgon, tyckte det föll sig helt naturligt med Charly när det stavades så. Elliott tyckte jag om!Fint!:) och Kim!

• holy shit
    AndreaSvan skrev 2011-02-03 12:59:28 följande:
    Konstigt.
    Jag härstammar också från ett spansktalande land och känner väldigt många Andrea pojkar.
    Eller väldigt många, men sex stycken. Av dessa sex är två fransmän.
    Sen kan det väl bero på att det det har blivit populärt på senaste tiden, med inspiration från italien.
    Hehe ja det kanske beror på hur man definierar "många".
  • AngelWithoutWings
    Silverkatten06 skrev 2011-02-02 20:15:10 följande:
    Cim? Uttalas Sim, alltså?
    Dem allra flesta Cim tror ja faktiskt uttalas som en med K. Alltså Kim därmed.
    Iallafall de ja hört
  • AngelWithoutWings

Förresten så är ju Vilde/Wilde ett unisexnamn! Här i sverige är det nog mest killnamn men i Danmark och Norge så är det ju ett tjejnamn! :) Finns ju även Vilda, men det känner jag personligen mest är tjej namn!

• FamilyGay

Träffade en liten Nim på ÖF förra veckan. Det var en liten tjej men tycker nog namnet även fungerar till killar.

Svar på tråden Unisex namn