• Snöviolen

Har du barnböcker sen du var liten som dina/ditt barn har som favorit?

Min son har en bok som hans pappa hade när han var liten.
    Tomtejul heter den. Han bara älskar den boken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du barnböcker sen du var liten som dina/ditt barn har som favorit?
  • TrailerTrash

Ja en..Vem ska trösta knyttet..

• PVeraB

jag har kvar pettson och findus, mannen har en massa alfons böcker som dottern gillar

• augustisten

En hel del, men alla har jag inte plockat fram. Vem ska trösta Knyttet har jag också kvar och Folk och rövare i Kamomilla stad. Båda de två gillar sonen mycket.

Godnattsagor om Anders, nästan 4 av Kerstin Thorvall hittade jag också hemma i gömorna. Jag kommer inte ihåg den så noga själv men den är väldigt fin och sonen älskar den. Superfina illustrationer av Ilon Wikland.

• lövet2

Ja, jag har bl a en hel del av Wahlströms barnböcker. Favoriten där är Sussis Sagoskepp.

• Linda1976

Historien om någon
    Nu ska här bli andra bullar
    Pelles ficklampa

..och alla Astrid förstås! 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • augustisten
    Linda1976 skrev 2011-02-02 16:36:20 följande:
    Historien om någon
    Nu ska här bli andra bullar
    Pelles ficklampa

..och alla Astrid förstås! 
    Min "Nu ska här bli andra bullar" är tyvärr trasig Jag letar med ljus och lykta efter en ny... sonen älskar det lilla som finns kvar av den.
  • Linda1976
    augustisten skrev 2011-02-02 16:48:37 följande:
    Min "Nu ska här bli andra bullar" är tyvärr trasig Jag letar med ljus och lykta efter en ny... sonen älskar det lilla som finns kvar av den.
    Jag hittade en på Tradera som var i nyskick. Betalade glatt 200:- Jag är SÅÅÅ lycklig Min ligger nog i mammas källare nånstans, men jag orkar inte leta igenom alla de kvadratmetrarna. 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Snöviolen

Jag kan säga att alla mina barnböcker från när jag var liten, de brann upp i en brand.
    Sen så vart det inte att man köpte nya.

• Javah

Jag började samla på böcker när jag var 5år och var väldigt rädd om dem så vi har flera hundra barnböcker från mig. Min man har inte en endaste en, fick inte med sig några när de flyttade till sverige.

• Tant Green

Visste inte riktigt vad jag skulle välja.... dottern har fått en del böcker som jag hade när jag var liten (mest Emil, Pelle Svanslös och Nalle Puh, men även Nicke Nyfiken, Barna Hedenhös och Pellepennan och Suddagumman...) men ingen av dem har varit någon favorit. Vi har väl läst alla, men hon har andra favoriter.

Funderar på vilka jag ska spara av hennes böcker (att spara allt är inte att tänka på när man bor i lägenhet...), Gittan-böckerna är givna, men jag vet inte vad vi ska ta mer.

• Boothwalker
    augustisten skrev 2011-02-02 16:48:37 följande:
    De finns flera stycken på tradera. Jag hittade mitt exemplar på secondhand =)

Har även hittat snart ska vi simma. Men jag har för mig att den vi läste hade en annan bok om man vände på den. Men jag minns inte vilken...

När jag var liten älskade jag kaninböckerna av Lena Andersson. Har läst dem för Mowgli och han gillar dem också =)
    Jag har dock inte kvar mina utan har loppat och traderat dem...
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Boothwalker
    Boothwalker skrev 2011-02-03 06:10:28 följande:
    Har även hittat snart ska vi simma. Men jag har för mig att den vi läste hade en annan bok om man vände på den. Men jag minns inte vilken...
    www.tradera.com/Gunilla-Hansson-Nu-ar-det-klippt-Snart-ska-vi-simma-Ou--auktion_341212_126146634

Den måste det ha varit... *vill ha* =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • annca

Självklart!
    Alla böcker jag nånsin haft finns kvar!. (Det trodde jag alla hade?!?)
    Och det finns en jättesamling som bara väntar på att de ska bli i rätt ålder! :)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Boothwalker
    annca skrev 2011-02-03 18:15:55 följande:
    Självklart!
    Alla böcker jag nånsin haft finns kvar!. (Det trodde jag alla hade?!?)
    Och det finns en jättesamling som bara väntar på att de ska bli i rätt ålder! :)
    Päronen har kvar en del böcker men inte allt. Småsyskon som käkat på dem och många flyttar och ibland trångt boende. Dessutom är mina föräldrar givmilda mot familjer som behöver grejer som vi växt ifrån. Tack liksom. Jag vill ha kvar grejer från när jag var liten ju.
  • Modgun

Lillan gillar mina gamla Max böcker. Har visserligen bara en kvar sedan jag var liten, men som tur är så kan man köpa nya =)

• Villimey

Men vad kul jag har också Tomtejul kvar från min barndom och den fick jag läsa hela hösten Blev lite trött på den boken, minst sagt...Jag kommer ihåg att jag själv var väldigt förtjust i tomtejul.

Historien om någon.

Svar på tråden Har du barnböcker sen du var liten som dina/ditt barn har som favorit?