Har du barnböcker sen du var liten som dina/ditt barn har som favorit?
Min son har en bok som hans pappa hade när han var liten.
Tomtejul heter den. Han bara älskar den boken.
Min son har en bok som hans pappa hade när han var liten.
Tomtejul heter den. Han bara älskar den boken.
Ja en..Vem ska trösta knyttet..
jag har kvar pettson och findus, mannen har en massa alfons böcker som dottern gillar
En hel del, men alla har jag inte plockat fram. Vem ska trösta Knyttet har jag också kvar och Folk och rövare i Kamomilla stad. Båda de två gillar sonen mycket.
Godnattsagor om Anders, nästan 4 av Kerstin Thorvall hittade jag också hemma i gömorna. Jag kommer inte ihåg den så noga själv men den är väldigt fin och sonen älskar den. Superfina illustrationer av Ilon Wikland.
Ja, jag har bl a en hel del av Wahlströms barnböcker. Favoriten där är Sussis Sagoskepp.
Historien om någon
Nu ska här bli andra bullar
Pelles ficklampa
..och alla Astrid förstås!
Jag kan säga att alla mina barnböcker från när jag var liten, de brann upp i en brand.
Sen så vart det inte att man köpte nya.
Jag började samla på böcker när jag var 5år och var väldigt rädd om dem så vi har flera hundra barnböcker från mig. Min man har inte en endaste en, fick inte med sig några när de flyttade till sverige.
Visste inte riktigt vad jag skulle välja.... dottern har fått en del böcker som jag hade när jag var liten (mest Emil, Pelle Svanslös och Nalle Puh, men även Nicke Nyfiken, Barna Hedenhös och Pellepennan och Suddagumman...) men ingen av dem har varit någon favorit. Vi har väl läst alla, men hon har andra favoriter.
Funderar på vilka jag ska spara av hennes böcker (att spara allt är inte att tänka på när man bor i lägenhet...), Gittan-böckerna är givna, men jag vet inte vad vi ska ta mer.
Självklart!
Alla böcker jag nånsin haft finns kvar!. (Det trodde jag alla hade?!?)
Och det finns en jättesamling som bara väntar på att de ska bli i rätt ålder! :)
Lillan gillar mina gamla Max böcker. Har visserligen bara en kvar sedan jag var liten, men som tur är så kan man köpa nya =)
Men vad kul jag har också Tomtejul kvar från min barndom och den fick jag läsa hela hösten Blev lite trött på den boken, minst sagt...Jag kommer ihåg att jag själv var väldigt förtjust i tomtejul.
Historien om någon.