• annagussen

Fler med små killar?

Hej på er! Min snart 16-åriga kille är mycket liten till växten. Han är knappt 160cm och är över ett huvud kortare än sin drygt två år yngre syster, och verkar inte få ngn mer växtspurt. Läkarna har inte velat ge honom ngt för att han ska växa mer och fortare och han beräknas bli några enstaka cm till. Jag försöker boosta hans självförtroende. Hans syster som ganska tidigt växte om honom har tidigare varit alldeles för tuff mot honom, men har nu istället nästan tagit en storasysters roll. Någon annan som har liknande situationer med små tonåringar? 

• Svar på tråden Fler med små killar?
  • Alexi

Men kan han inte få något tillväxthormon, att bli runt 165 cm är inte kul för en kille.

• annagussen

Tyvärr blir han inte ens det. Kanske 161-162. Det är tydligen för sent för tillväxthormon och tidigare ville man inte sätta in det eftersom det inte var säkert att det skulle hjälpa.

• Alexi
    annagussen skrev 2011-02-03 15:12:17 följande:
    Tyvärr blir han inte ens det. Kanske 161-162. Det är tydligen för sent för tillväxthormon och tidigare ville man inte sätta in det eftersom det inte var säkert att det skulle hjälpa.
    Har du kollat upp det flera gånger, dvs med flera olika källor?

Har nämligen en närstående som är så där kort och har verkligen vantrivts med det hela vuxna livet och verkligen önskar att han fått hormon.
  • annagussen

Jodå... två olika läkare har sagt ungefär samma sak. Jag ser en liten förändring tack och lov då han börjar få lite mer självsäkerhet med åldern. Han har en hel del kompisar, vilket hjälper till, men jag märker också att det där med tjejer är lite känsligt - speciellt när lillasyster är så mycket större. Hur stora är era tjejer/killar i den här åldern?

Svar på tråden Fler med små killar?