Skulle ni låta er 13 åring köra snöskoter själv?
Är bara nyfiken, har inga barn så jag vill bara veta hur ni resonerar, för mig hade det varit en självklarhet om barnet i fråga kan hantera maskinen och har respekt för den.
Är bara nyfiken, har inga barn så jag vill bara veta hur ni resonerar, för mig hade det varit en självklarhet om barnet i fråga kan hantera maskinen och har respekt för den.
www.aftonbladet.se/nyheter/article8521956.ab
Jag hade inte låtit min 13-åring köra själv.
Inte ens chans!
Åldersgränsen är väl 16?
Jag är uppväxt med skoter och bor på landet så värför inte. Fast det är en annan sak om det är mer lokalt
Vi har två skotrar och våran 8 åring har kört litegrannn när vi sitter bakom. Han har provat själv en gång på gärdet själv. Han tycker inte att det är så roligt med skotrar.
Han klasskamrat har dock en egen skoter och en egen fyrhjuling. Och han åker överallt med dom, det skulle inte jag våga låta min son göra.
Jag är inte så förtjust i skotrar heller, och sonen är väldigt lik mig. Döttrarna däremot älska att åka skoter. Lillan brukar sitta framför mig och den äldre bakom sin far.
Och när jag kör skulle en snigel kunna kuta förbi Sambon blir galen när vi ska iväg, men det skiter jag i, jag tänker inte gasa på när jag har barnen med.
Jag kör mest för att hämta ved, vedbon ligger en bit ifrån och med släpet på får jag veden fram till dörrn Lite svårt med skottkärran i denna snön...
Jag körde med någon bakom vid åtta års ålder. Första olagliga svängen efter skoterled vid 12 med bobtolkande kusin. Kan säga att i denna by kör även barn under fem med egen liten skoter efter vuxna på leden. Inte så smart men är man uppvuxen med dessa underbara leksaker så börjar man lätt vid tidig ålder.
Mitt förarbevis gjorde på tre dagar. Halva boken en dag, andra delen dag två och körning och prov dag tre. Minns inte mycket kan jag säga ;) intensivkurser är inte min grej
Absolut inte! Eftersom det är olagligt och att man kan skada sig själv eller någon annan. Förstår inte dom som säger ja. Skulle dom låta barnen köra bil också??
Finns de som låter köra bil på gården om de har stor tomt. Ibland skottar de upp en körväg som de får köra på.
Om 13-åringen är van och väl insatt i hur man gör/vad det innebär.
Min bror fyllde 13 för en vecka sen och han övar sig redan på att köra bil. På gården till pappas garage så det är ju ingen värre trafik (ingen alls) och han är en riktig naturbegåvning. Jag hade inte varit redo för att ratta bil när jag var 13 dock.