Maria A Koberg skrev 2011-02-05 19:24:14 följande:
Säger som förre talare. Sen så kan du ju göra henne så delaktig som möjligt i den nya bebisen. Låta henna vara med och byta blöja, bada och lite såna saker. Då känner hon att bebisen också är hennes familjemedlem och inte bara er.
Absolut!!!
Är övertygad om att hon kommer bli den bästa storasyster våran lilla bebis kan få :')
Hon älskar bebisar vill vara med i allt vi gör hemma, diska, dammsuga o ha sig.
Urs nu bölar jag också, känslig ska man va :(
Kajee skrev 2011-02-05 19:22:47 följande:
Mina två äldsta barn valde i höstas att bo mer hos sin pappa. Varför kan jag gissa mig till - stort hus, egna kaniner och vilka prular som helst när man vill ha dom. Men jag kan inte göra så mycket åt deras val och istället så försöker jag stötta dom i det - för jag vet samtidigt att valet inte var helt lätt. De orkade inte ha varannan vecka längre och som dottern också sa - Du blir inte lika arg om vi väljer pappa än om vi gör tvärs om. Så det är bara att gilla läget och försöka göra det bästa av det. Det är som det är och dom är 15 och 12 och kan bestämma sånt själv. Minstingen bor fortfarande vv även om hon hellre vill bo heltid här. Men det är samma sak där - pappa blir så arg.
Så man gör det som barnen känner att de vill göra och stöttar dom i det. Även om det svider i hjärtat många gånger.Jag tror inte att du hamnar i samma situation som jag bara för att din dotter får ett syskon. Hon är för liten för att bestämma boendet själv. Det blir en annan situation när hon är tillräckligt gammal för att få bestämma själv. Och fortsätt du att hålla på dina "regler". Det gör jag, för jag tror ändå att det är bäst för barnen.
Gud :(
Jag skulle typ hoppa från en bro om hon valde honom istället för mig..
Nej det skulle jag inte men gud vad ont det skulle göra, skulle grina i veckor känns det som..
Det är till o med på den nivån att hon pekar på nappen när hon tappar den och tycker jag ska ta upp den åt henne, för det gör pappa.....
Jag vägrar vara sån.
Jag vill att hon ska bli självständig och ingen bortskämd snorunge.
Suck, svårt det är med föräldraskap ibland.