• Anonym (mammakaos)

Anorexia nervosa, min dotter dör snart av svält!

Hon är 17, vill inte prata med med mig, men hon har kontakt med bup, + doktor. Hon har HELT slutat äta nu, , eller kanske äter hon max 150 kcal/ dag. Jag tror hon kommer at dö ifrån mig. Doktorn säger att det inte är helt akut, och de bara lägger in om de är döende??? Hur skall jag jag tolka?? Det är en process som har pågått  i mycket lång tid. Buliimi, sen upphöra med att äta. Hon dricker mycket vatten, och äter vitaminer, men nu har hon helt slutat äta... Shitt, jag håller på att förgås av oro, ser hur hon förtvinar dag för dag, kotben stickar ut, både på axlar, och på ryggen, ansiktet har blivit "fyrkantigt", mensen har slutat. Hon var hos doktorn i går, och han tyckte inte det var läge att lägga in henne akut, han skall träffa henne igen på måndag. Hur fan bedömer de? Skall barnet vara "nästa död", innan de diagnostiserar, eller läger in?? Vad skall jag göra, hur skall jag observera???

Hur länge kan man överleva utan mat???

Snälla ni som har erfarenhet, berätta något????Gråter

• Svar på tråden Anorexia nervosa, min dotter dör snart av svält!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-16 20:07:18 följande:
    Tack för ditt inlägg! 

Det gräver mig anledningen till att berätta vad jag såg på psyk. 

En anorektisk tjej i ca 19 års ålder var på psyk. Jag skulle ta en cigg o gick förbi en öppen sal i Linköping.

Där satt en stackars tjej som blev nypt i näsan för att gapa. Även dragen i luggen hårt så hela huvudet åkte bakåt och hårt klämd vid hakan av en äldre kvinna som stod och skrek och gapade för full hals på henne om att hon skulle minsann äta! 

Hur man kan kritisera mitt inlägg är sjukt. Än mer påvisar det att ni tror att allt är guld o gröna skogar så fort sjukvården "hjälper" någon. 

Detta här hänt. Är själv uppväxt med liknande behandlingar och förstod den smärtan hos tjejen, både den fysiska som den psykiska. 

Ni som kritiserar mina nu 2 inlägg. Kom tillbaka till verkligheten, o inse att den inte är så jävla vacker alltid! 
    Bara för att ni har hört eller erfarit solsken historier så betyder det inte att det är så i 100% av fallen! 

Skärpning!
    Gräver = ger mig en*...
  • Anonym (E)

Viktigt dock är att tråden puttad av en mamma i samma sits och ses av betydligt fler. Detta är ett problem som återkommer hela tiden.

Att anklaga någon för att aldrig haft problem i x antal inlägg och på olika vis är nog den sämsta argumentationstekniken när man inte vet ett skit om denne{#emotions_dlg.apple}

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Låtsas) skrev 2022-09-16 21:32:19 följande:
    Eh...nu är det så att fler läser detta och kan tycka att en del inlägg är bra och andra inte. 

Det är löjligt att påstå att någon du inte håller med gör tummen upp för sina egna inlägg. Att du tror det säger mer om dig själv faktiskt. Sen är du inte direkt trevlig i tonen när du skrivet så här: 

"Skratta du tills du sätter i halsen o kvävs. Inte mig emot. Karma is the shit. Lycka till" 
    Ehh, jag kan också logga ut och in igen och uppge annat nick. Inga problem! 
  • Anonym (Låtsas)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-16 21:26:02 följande:

Rättelse av min text; Men du har de facto inte kommit med någonting överhuvudtaget förutom* smutskastning, försök till nedbrytande genom dominans samt narcissistiskt samt ej hållit dig* till ts trådämne som du själv anklagar mig för mer eller mindre att inte följa* 
    Det här är bland annat vad du kommit med:

"Skratta du tills du sätter i halsen o kvävs. Inte mig emot. Karma is the shit. Lycka till."

Vill man verka seriös och komma med goda råd ska man nog välja ett annat tillvägagångssätt. 
  • Anonym (Låtsas)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-16 21:34:56 följande:
    Ehh, jag kan också logga ut och in igen och uppge annat nick. Inga problem! 
    Nope. Det funkar inte så. I en tråd kan man ha två nick, ett öppet och ett anonymt. 
    Eeh....
  • Anonym (Låtsas)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-16 21:33:46 följande:
    Nej, det var elektricitet . det var svulten, det var mordförsök, det var utlåst ii underkläder mitt i vintern, det var daglig misshandel, det var bli bränd på spisen med flit. Smutsiga raggsockar står gav jag synonymt för dig inte för mig. Likt en narcissist så ska du snevrida allt. O självkalart är det du som har gett tummen upp på dina inlägg. Ingen annan har askrivit i tråden och de har uppkommit inom loppet av 30 sek efter att du har postat ditt inlägg varje gång.
    Å vad du gör bort dig nu......
  • Anonym (Låtsas)
    Anonym (E) skrev 2022-09-16 21:26:32 följande:

Kunde tydligen inte släppa detta även om denna respons är precis vad du vill. Såklart men har tråkigt. Jag trycker inte tummen upp på mina egna inlägg samt hur kan du önska att karma ska trycka till mig, påstå att jag går sönder direkt något händer för jag har aldrig haft... var det smutsiga raggsockor? Jag har enbart sagt att dina inlägg innehåller mycket orelevant, (förminskande) och potentiellt farligt. Du önskar mig lite vad som helt otrevligt för jag har inte lidit nog. Vem ses stabil och får tummen upp? Ja, detta är bara...

Det är jag som gjort tummen upp till dina inlägg och tvärtom till HMM. 
    Dennes inlägg har jag anmält pga provocerande ton och personangrepp/hot. 
    Jag tycker inte man ska kunna skriva vad som helst obemärkt. 
    Karma du vet.... Det återstår att se om moderatorerna håller med mig. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Låtsas) skrev 2022-09-16 21:39:14 följande:
    Nope. Det funkar inte så. I en tråd kan man ha två nick, ett öppet och ett anonymt. 
    Eeh....

Det går att ha 2 olika konton. Kom igen. Du som är så smart borde ju veta det. Sen att det bryter mot reglerna är en helt annan sak. Sådan reagerar du på 1 mening som jag skrev. Men bryr sig alltså som en "utomstående" överhuvudtaget inte om min ursprungstext. Ja, jag undrar vem som gör bort sig egentligen. 

O du går alltså in p ga en mening och lägger dig emellan en konflikt som ingen av de andra 41846 läsarna har gjort. Intressant. Lägg ner.

• Anonym (Låtsas)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-16 21:54:57 följande:

Det går att ha 2 olika konton. Kom igen. Du som är så smart borde ju veta det. Sen att det bryter mot reglerna är en helt annan sak. Sådan reagerar du på 1 mening som jag skrev. Men bryr sig alltså som en "utomstående" överhuvudtaget inte om min ursprungstext. Ja, jag undrar vem som gör bort sig egentligen. 

O du går alltså in p ga en mening och lägger dig emellan en konflikt som ingen av de andra 41846 läsarna har gjort. Intressant. Lägg ner.

Ja har man  två olika mejladresser kan man troligen  ha två konton  som man hoppar mellan men nu är jag en helt annan person med endast ett. 
    Jag har läst allt du skrivit och du är allt annat än trevlig i din framtoning. 
    Vem som helst kan läsa och kommentera. Det är verkligen naivt att tro att folk hoppar mellan konton och låtsas vara flera personer bara för att det dyker upp en till person som säger emot dig. 
    Det finns garanterat fler som tycker dina inlägg förtjänar en tumme ner men inte ids. Jag kan inte motstå att protestera mot hur otrevligt du bemötte E. 
  • Mayen

De som bara loggar in i tråden för att kasta skit på varandra tycker jag kan lämna. Det ger absolut inget mervärde till nån , inte heller någon hjälp till de föräldrar som faktiskt har ett barn med en ätstörning. 
    Jag förstår att man inte har stor insikt i problematiken om man inte befinner sig / har befunnit sig själv i situationen. Men då tycker jag inte heller att man ska ge råd som faktiskt kan vara rent skadliga.

Jag gömmer mig inte bakom nåt "nick". Jag står för varenda rad jag skriver. 
    Jag VET vad som händer i hemmen där man har en person med ätstörning.
    Jag VET vad som händer på avdelningar där personer med ätstörningar får psykologisk hjälp, hjälp med vad och hur mycket de ska äta, psykiastriskt hjälp
    Jag VET vilken hjälp / icke hjälp man får på dessa ställen som närstående.

Jag VET hur hemskt det är på de avdelningar där personen med ätstörningen i princip blir tvingad att äta, eller där de får näring i en sond. 
    Det är den sista utvägen man har när personen håller på att svälta ihjäl, eller att organen sviktar.

Kan vi stanna som vill hjälpa varann i den här svåra situationen och de som bara vill kritisera varann eller säga "jag vet bäst" lämna? Ni kan väl gräla med varann utanför den här tråden om ni törs lämna ut era kontakter till varann istället för att gömma er bakom anonyma nicknames.

Tack

• Anonym (Samma situation)

Ser att Tråden är gammal men jag är mamma och i samma situation dock vill mitt barn prata med mig dock inte om sjukdomen . Det är så illa hår att de snart blir inläggning om de inte vänder blodproverna är så dåliga . Det har rasat på bara några månader de är hemskt . Jag går med oro hela tiden .jag är förtvivlad och ledsen vill bara rädda mitt barn
    Hur har de gått för din dotter TS ? 

Såg att någon nu skrev att tråden är 11 år gammal såg bara 5  ffeb trodde de va detta året 

• RaYzLeR
    Anonym (Samma situation) skrev 2023-09-30 19:30:34 följande:

Såg att någon nu skrev att tråden är 11 år gammal såg bara 5  ffeb trodde de va detta året 

Tråden är från 2011-02-05 21:36:13

Hoppas att TS dotter överlevde.
    RaYzLeR skrev 2023-09-30 19:34:20 följande:
    Tråden är från 2011-02-05 21:36:13

Hoppas att TS dotter överlevde.
    Ok ja hoppas
  • Anonym (Också mamma)

vet inte om du fått tipset innan men på Facebook finns en grupp för ?Föräldrar till barn med ätstörningar ? - gå med i den! Absolut bästa supporten och stödet samt tonvis med kunskap. du kommer få råd där! 

sen är det viktigt för alla som svarar här (utan kunskap om anorexia) att sjukdomen personlighetsförändrar, verkar psykosliknande och gör oerhörd skada. Det finns särskilda behandlingsmetoder som går ut på att föräldern tar kontroll, lägger upp och serverar, uppmanar direkt att äta och inte kompromissar etc. Det är alltså viktigt att få hjälp att göra rätt. Lycka till! Det kommer gå bra, anorexia är en farlig sjukdom, men sjukdomar blir man i regel frisk ifrån. Hon kommer bli sig själv igen! 

• Anonym (Agnes)

Min brorsdotter var lika dålig som TS dotter, ungefär samma tid några år tidigare.
    Hon klarade sig, mår idag bra, arbetar och har barn samt sambo. Så det kan bli bra. Men vägen dit var inte lätt. Du slås mot ett monster som du inte kan se men som du hatar mer än allt, så kändes det för mig. 
    Att bli inlagd tyckte vi var bara var bra. Bättre än att brottas med det hemma själv.

Svar på tråden Anorexia nervosa, min dotter dör snart av svält!