• bonnieloveskim

vad är det första du vill göra när du blir barnledig?

jag vänder min främst till ensamstående föräldrar som har barn.. på hel, halv eller deltid.

vad är din prio ett att göra när du är barnledig.. ?

även de som inte är ensamstående får vara med.. dock så kan ni ju ha lättare att få en ledig stund eftersom ni har en sambo

brukar ni vilja komma ut och dansa, åka till vänner, sova länge, shoppa eller vad är viktigast fö rer?

jag brukar vilka komma ut och röra på mig.. det är nog det viktigaste jag vill få gjort en helg jag är barn ledig.

gå spåret, simma, motion...

• Svar på tråden vad är det första du vill göra när du blir barnledig?
  • papi

Jag är barnledig varannan helg då lillan är hos sin farmor. Då vill jag diska och städa, men kommer inte så långt när jag ser soffan. :D Då lägger jag mig och vilar. Tar städningen på söndagen då=)
    Annars så blir det ibland att jag träffar vänner.
    Men för det mesta vill jag bara vila upp mig tills jag hämtar lillan =)

• bonnieloveskim
    papi skrev 2011-02-06 17:32:42 följande:
    Jag är barnledig varannan helg då lillan är hos sin farmor. Då vill jag diska och städa, men kommer inte så långt när jag ser soffan. :D Då lägger jag mig och vilar. Tar städningen på söndagen då=)
    Annars så blir det ibland att jag träffar vänner.
    Men för det mesta vill jag bara vila upp mig tills jag hämtar lillan =)
    man måste inte hinna städa när barnen är borta..
    VILA är jätteviktigt med så man återhämtar kraft och ork till när man har barnet igen.
  • papi
    bonnieloveskim skrev 2011-02-06 17:44:08 följande:
    man måste inte hinna städa när barnen är borta..
    VILA är jätteviktigt med så man återhämtar kraft och ork till när man har barnet igen.
    Ja det är sant. Men på vissa som jag har märkt är städa och diska nån slags vila med
  • bonnieloveskim
    papi skrev 2011-02-06 18:04:41 följande:
    Ja det är sant. Men på vissa som jag har märkt är städa och diska nån slags vila med
    ja så kan det vara.

på mig så är stavgång världens bästa botemedel mot stress.
    då kopplar min hjärna av ordentligt.

sen brukar jag kombinera det med tv och sova..
  • Alexi

Jag är gift men med en bebis på tre månader är ju tid utan barn väldigt avlägset. Men det jag drömmer om jobbiga dagar är att om några år när man kan ha barnvakt lör - sön till båda barnen (har en tvååring också) så vet jag redan vad jag vill. Shoppande eller annat fixande på dagen som är lättare utan barn och sen restaurang och hotellövernattning med maken för att verkligen komma bort och koppla av. Vore så mysigt!

• RosaNapp

Jag har väldigt svårt att just nu se hur det kommer bli när jag är ensam igen.
    Men det jag längtar mest efter just nu är att träna och helt kunna fokusera på det. Så det och faktiskt bara slöa lite, dvs inte ha några krav alls på mig är väl vad jag vill göra.

• Lejonhjärta

Jag har mina barn 100% vilket gör att jag väldigt sällan har bv men om jag väl får det så är det absolut första jag gör o städa hahaha! Tycker de e så jäkla skönt o få det riktigt skinande rent o veta att det får förbli så i mer än fem sekunder. Utefter det så blir jg översocial o vill hitta på saker jag annars inte kan. Tex bara en sån sak som att kunna vara uppe till tre på natten o små sova fram till tolv dan därpå kan ju göra att iaf jag känner mig som en ny människa! :)

~Nora maj 2008 & Frank september 2010~
  • MalinEddie

Jag har sambo. Det jag tycker mest om att göra utan barn är att åka till min bästa väninna och gå ut och käka en lugn och stressfri middag med bara henne eller flera av våra vänner. Efter middagen brukar vi gå ut dansa eller sitta och prata på en pub i timmar. Sedan tycker jag det är skönt när sambon tar barnen till busfabriken och jag har huset för mig själv. Då brukar jag kolla på nån obetydlig dokusåpa och äta glass. Sovmornar, shopping och promenader på egen hand är också skönt.

• mia maria

Jag är helt ensam med två barn, o har ganska så nyligen börjat jobba igen efter mammaledigheten, så nu för tiden har jag oftast barnvakt när jag jobbar helg, så då blir det inte av att man har barnvakt så ofta utöver det!

Men om jag får drömma lite så skulle jag, om jag hade barnvakt en helg, passa på att; träna, läsa en bok/se en film, gå på sta'n o strosa, gå på bio, ta en fika med en vän, ta sovmorgon, ta ett långt avslappnande bad.
    Osv!

T.o.m att städa o pyssla här hemma utan barn i närheten kan vara avkopplande i sig.

Mest av allt drömmer jag om en riktigt husmorssemester just nu; att åka iväg till värmen o bara ligga på en solstol o läsa en hel vecka!
    Får se om drömmen slår in någon gång, kanske om ett par år när lillkillen är lite större?!

• papi
    Lejonhjärta skrev 2011-02-06 18:56:56 följande:
    Jag har mina barn 100% vilket gör att jag väldigt sällan har bv men om jag väl får det så är det absolut första jag gör o städa hahaha! Tycker de e så jäkla skönt o få det riktigt skinande rent o veta att det får förbli så i mer än fem sekunder. Utefter det så blir jg översocial o vill hitta på saker jag annars inte kan. Tex bara en sån sak som att kunna vara uppe till tre på natten o små sova fram till tolv dan därpå kan ju göra att iaf jag känner mig som en ny människa! :)
  • papi
    bonnieloveskim skrev 2011-02-06 18:16:13 följande:
    ja så kan det vara.

på mig så är stavgång världens bästa botemedel mot stress.
    då kopplar min hjärna av ordentligt.

sen brukar jag kombinera det med tv och sova..
    Ja det är skönt det med..
  • LillaNovaK

Haha!! Jag kan säga att jag hade haft mer egentid som ensamstående än nu när jag lever med barnens pappa.

Som det är nu så är jag eller båda med barnen 24/7. Min man tar aldrig med sig båda barnen när han ska ut. Hade vi varit separerade så hade han haft dem minst varannan helg i alla fall.

SOVA!!!

• hon mot strömmen
    bonnieloveskim skrev 2011-02-06 20:59:12 följande:
    låter spännande
    Min familj avskyr och hatar det, så när det är bara jag så blir det ärtsoppa. 
  • mona83

Jag är ensam med 2 barn på 5 och 3½ år . Jag har barnvakt en natt varannan vecka, har varit så sen januari. Så den dagen jag är barnfri den dagen/natten vill jag få ut så mkt jag kan av så då brukar det bli att man sitter och snackar skit med kompisar, inte alls ovanligt att kl hinner bli runt 5.30 innan man kommer i säng. Sen planerar man att sova så länge, men efter 8 timmars sömn är det omöjligt. Då är man klarvaken. Hade jag däremot haft ungarna hemma och sovit 8 timmar, då hade jag hur lätt som helst kunnat sova längre

L.O.V.E
Svar på tråden vad är det första du vill göra när du blir barnledig?