• Idha

Var besudlar du trosan?

Vi är nu flera som undrar varför i hela friden trosan är förstärkt i grenen, när extratyget ändå sitter på fel plats. Frågan är alltså - när du får mens (eller flytning/whatever), hamnar då blodet inom det förstärkta området?

Att förflytta trosan framåt så att tyget sitter på rätt plats brukar vara lönlöst, då trosan blir på tok för smal framtill. En besudlad trosa får man leva med, men det vore ju trevligt om fodret var på rätt plats. Det verkar lättare att omkonstruera trosan istället för underlivet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var besudlar du trosan?
  • Epica

Dags för ett trosuppror kanske...

• Lavender Lace

Åh, härligt att upptäcka att man inte är ensam om att ha detta I-landsproblem! Undrar också varför i hela friden det finns en förstärkning när den ändå sitter på fel ställe...

• Epica

Jag var tvungen att genomföra en vetenskaplig undersökning... Ingen av trosorna jag har i min byrålåda täcker hela kussimurran. På den bästa modellen där slutar den främre delen av extratyget precis vid klitoris, men någon centimeter till hade varit bra. Den sämsta modellen där slutade den främre delen av extratyget precis på halva kussimurran, alltså ungefär där jag har slidöppningen. Hur fan tänkte de att man var konstruerad där? Och jag är säker på att jag satte dem åt rätt håll.
    Jag har hittills inte hittat några där extratyget suttit helt rätt.

• Idha
    Epica skrev 2011-02-10 08:25:39 följande:
    Jag var tvungen att genomföra en vetenskaplig undersökning... Ingen av trosorna jag har i min byrålåda täcker hela kussimurran. På den bästa modellen där slutar den främre delen av extratyget precis vid klitoris, men någon centimeter till hade varit bra. Den sämsta modellen där slutade den främre delen av extratyget precis på halva kussimurran, alltså ungefär där jag har slidöppningen. Hur fan tänkte de att man var konstruerad där? Och jag är säker på att jag satte dem åt rätt håll.
    Jag har hittills inte hittat några där extratyget suttit helt rätt.
    Tackar för denna vetenskapliga studie :D

Jag har själv funderat extra mycket på detta under de senaste dagarna. Återkommer eventuellt med egen rapport.

Vidare så besudlas ju inte alltid trosan endast framför tyget, men alltid i framkant och ofta över foderkanten. Värdelöst, minst sagt. Och väldigt fascinerande att det är majoriteten här som upplever samma problem. Jag hade väl trott att det var en del, men inte att det var majoriteten. Uppror!!
  • lille Birger

Jag visste inte ens om att det fanns förstärkning. Finns det i stringtrosor också?

• UngBonusMamma

Hmm. Aldrig reflekterat över att detta skulle vara ett problem! Om jag råkar blöda utan skydd, så är det väl lika tråkigt om det hamnar framför, bakom eller på den lilla fodrade delen? Eller? Sedan är väl inte fodret tänkt att användas som trosskydd, är min spontana tanke :P

• blåbenet
    Epica skrev 2011-02-07 19:46:59 följande:
    Framför. Jag har också irriterat mig över detta och undrat vad den där förstärkningen egentligen är till för? Trosskydd och bindor får sättas längre fram än var grenen på trosan är. Hur störigt som helst. Jag röstar också på en förlängning!
    För mig är förstärkningen i trosorna perfekt. Bindorna och trosskydden däremot, de passar inte särskillt bra. Exempelvis så måste jag flytta bak troskydden så pass mycket att kanterna på sidan framtill skaver, för annars hamnar flytningarna bakom skyddet (eller så är det jag som köpt helt fel märke?). Nån mer som varit med om det?
  • blåbenet
    lille Birger skrev 2011-07-05 11:29:31 följande:
    Jag visste inte ens om att det fanns förstärkning. Finns det i stringtrosor också?
    Brukar finnas i de flesta trosor (har aldrig köpt/sett några utan, vad jag kan minnas).
  • GulTussilago

Å jag som hoppades att tråden hade uppdaterats med: "här kan du beställa riktigt bekväma trosor som besudlas på rätt ställe"

• gröna hönan

Framför här också! Jag har inte tänkt på detta så medvetet, mer bara stört mig över det och tänkt att det alltid händer när jag cyklar. Det trycks liksom framåt då, så jag har inte funderat över att det kanske är trosorna som är felkonstruerade! Jag har tidigare mer haft problem med att trosorna åker in i röven...

Svar på tråden Var besudlar du trosan?