• våranstjärna

baby blues.... :-(

hej

jag fick mitt andra barn för snart 2 veckor sedan. allt har gått bra & båda jag & bebisen mår bra.
    MEN jag har de senaste dagarna fått världens depp !
    det kommer på kvällarna oftast & jag kan gråta i timmar & känner mej riktigt "nere"

jag hade en jobbig graviditet & borde bara vara glad över att det är över ! men jag kan sakna min mage & alla förväntningar enormt mycket....

ni andra som har mått så här hur har ni kommit över det ?
    jag är så rädd för att det skall hålla is ej & bli långvarigt.

• Svar på tråden baby blues.... :-(
  • Keyrie

Är det något särskilt du tänker på?

Ofta är det hormonerna som spökar. Så var det för mig i säkert två månader efter förlossningen. Grät för ingenting och bagatellsaker som blev stora för mig!

Jag tycker absolut att du ska kontakta din barnmorska om detta. Ju tidigare desto bättre. Eller om du kan prata med någon närstående, familj eller kompis?

Lycka till o hoppas det blir bättre.

• Alexi

Jag har mått kass i minst en månad efter båda mina förlossningar. Haft ångest och gråtit massor utan att ens förstå varför. Har pratat och ältat massor med maken. Det har alltid kommit på kvällarna, i takt med mörkret. Har liksom känts som lika mörkt inombords som utomhus, jag har tänt varenda lampa vi har.  Men, det har successivt blivit bättre och så småningom försvunnit.Så helt klart mycket hormoner och omställning. Försök at komma ut i dagsljuset och gå, det mår man bra av. Och prata.

Svar på tråden baby blues.... :-(