• marsbebisar

Vårt embryo fäster men vill inte stanna

Jag och min sambo försöker få barn. Vi har gjort 3 återföranden. 2 ET och ett FET.
    Vid 2 av våra försök misstänker vi att embryot fäst, men sedan vill den inte stanna. Vi har nämligen fått svaga plus RD10-12 men sedan blir de svagare och svagare och tillsist är det negativt på TD eller nån dag efter. Oerhört jobbigt eftersom vi klart blir så hoppfulla varje gång det kommer ett plus.

Någon mer med liknande erfarenheter? Hur har det gått för er i så fall? Någon med liknande historia som lyckats så småningom?

Vi är så oroliga att vi har något riktigt fel på antingen ägg eller spermier (eller båda) som gör att våra embryon helt enkelt inte kan utvecklas normalt. 

• Svar på tråden Vårt embryo fäster men vill inte stanna
  • ninina

Nn81 jo äter också sådana vitaminer. Vi går i Umeå. Ska börja betala nu :/

• skånejag

När vi var på samtal sa de max 2 koppar om dagen. Inte muggar utan koppar. Så någon påverkan kan det säkert ha.

• albatross74

Åh jag är sååå kaffetokig. Två- tre koppar har jag hunnit med bara nu på morgonen. Men jag ska verkligen göra ett försök, borde i alla fall minska ordentligt.

Vad dålig jag är.

• marsbebisar

Kaffe skulle jag också säga att man ska dra ner på. Jag har hört att man kan dricka någon kopp om dagen om man är gravid. Men man ska inte dricka massor. Och nu när man verkligen försöker och gör IVF har jag i alla fall slutat med kaffe helt. Dricker nästan inget te heller. 

ninina: vi betalar vi med. Så det är ju en hel del pengar. Men det är det värt om man bara lyckas!
    Vi har ännu inte tagit våra gratisförsök via landstinget.  Vi har varit på ett besök på Sahlgrenska men tyckte att de på Carlanderska är så trevliga och bra så vi valde faktiskt att gå där istället. men vi får väl se om det nu behövs många försök till så ska vi nog överväga om vi ska ta våra landstingsförsök.

• ninina

Nn81 ja det är inte billigt men såklart värt de i slutänden :)

• albatross74

Jag ska dra ner, har även koffeinfritt kaffe hemma, kanske det är bättre? Jag gjorde en ET igår så jag borde verklgen skärpa mig. Nä kanske en kopp rött te istället.

Tack för tipsen, jag fick verkligen en tankeställare.

• marsbebisar

Jag var också ett kaffemonster Glad
    Det är kämpigt, men det går att sluta. Det hjälper att ta något annat att dricka. Te eller varm mjölk. Jag tar det i kaffekoppar ibland så känns det nästan som att jag dricker kaffe Flört

• bonzo

Hej!

jag håller på med min första ivf och äter metformin samtidigt. Enligt min gyn så ska det hjälpa ägget att fästa. Han tycker jag ska fortsätta med metformin till v 12 ifall det blir ett plus.

• bonzo

Metformin har visat sig minska risken för missfall hos PCO-patienter, men bara i små studier än så länge. Det är en diabetesmedicin som reglerar insulinkänslighet. Vissa läkare skriver inte ut metformin medans andra tycker det är bra. Jag har pco äggstockar och ville prova ifall metformin kan hjälpa mig. En kompis lyckades att efter två missfall behålla den tredje graviditeten efter att ha ätit metformin.

• ninina

Neam har också pco därför jag reagerar. Ingen har nånsin talat om den medecinen för mig... Trodde de ade något med sockersuger att göra?!?!

• bonzo

Ja, det hjälper vissa som har övervikt genom att minska sockersuget och reglera blodsockret. . Men jag är 165 cm och väger 54-55 kg, dvs normalvik.. Det finns en del information om detta på nätet om man söker på Metformin och missfall, eller metformin+ivf eller pco.

• ninina

Okej ska kolla det då, jag är inte heller överviktig så behöver de nog inte därför

• Anonym (Hejsan)

Hej!
    Hur har det gått? Jag är i samma situation där jag får kemiska missfall. 

Svar på tråden Vårt embryo fäster men vill inte stanna