icadraget skrev 2011-02-08 08:55:50 följande:
Jag fick mf vid mitt första IVF. Sen fick jag trombyl (blodförunnande, kunde hjälpa mot små proppar som förhindrar graviditet, läste och tog med till min läkare så han skrev ut det till mig. Många har tydligen det utan att man vet om det).
Andra, tredje och fjärde IVF var negativt.
Även ett FET mellan första och andra IVF.
Inget av mina frysa har kunnat tinats, det enda jag kunde få tillbaka var 2-celligt efter upptiningen..
Femte gången så fick jag prova blactosystodling och då blev jag gravid. Åt trombyl även då. Fick tillbaka två blastocyster, ett fäste och blev min son, idag 2,5år
Kanske ska du fråga din läkare om trombyl, man kanske vet mer om det idag?
Och kanske är blastocystodling något för dig?
Lycka till framöver och hoppas att ni får en liten snart.
Tesen om att fina blodproppar orsakar tidiga missfall är inte helt fastställd än. Anledningen till att jag vet detta är att jag i skrivande stund deltar i den studie som ska fastställa tesen. Vad jag har förstått av min läkare så är det jätteviktigt att inte experimentera med blodförtunnande medel själv. Det är jätteviktigt att det är rätt dos man stoppar i sig annars kan det leda til att man skadar sitt embryo i stället och framkallar missfall.
Jag har själv upprepade missfall, 3 st med mf i v 6, bakom mig och är nu gravid för fjärde gången. Jag är nu i v 16 och upplever allt med skräckblandad förtjusning, livrädd att något ska gå fel och samtidigt överlycklig. Jag vet inte om jag äter aktiv substans eller placebo i studien men än så länge så går allt bra!!
Jag hoppas att det kommer att lösa sig er och att ni snart också väntar smått!