LillaMammis skrev 2011-02-11 20:17:45 följande:
Liten pluttis redan då
Min dotter har reumatism, skolios och ben som växer ojämnt. Rädd att detta ska hämma hennes utveckling när det gäller vikten.
ja det förstår jag verkligen, men ni har en bra läkare hoppas jag? Det finns ju så mycket man kan göra för att underlätta för barn som just har det du beskriver och som gör att längd och vikt blir bra. Det är svårt för din lilla tjej att röra sig som hon vill med dom besvären. Kände en som hade liknande och dom gjorde operationer av olika slag med positivt resultat där barnet blev rörligt som vilket barn som helst. Så du har en liten kämpe till dotter också...blir glad när mammor som du gör allt för att det ska bli bra för din dotter ( ja din son med såklart) Tyvärr vet jag ju föräldrar som vägrar behandling pga deras religion....jag har svårt att acceptera sånt.
Jag själv föddes med ett fel som jag var 3dje i världen att få och första som överlevde.....nu klarar sig alla och utvecklingen har gått med stora steg. Dom gav mig max 1 år att leva när jag föddes. Jag var orolig att min dotter skulle få nåt och ringde till göteborg ( det var bara där dom utförde operationerna ) men fick ett personligt brev av min läkare som räddade livet på mig att risken är lika stor att mitt barn kommer få det som för någon som inte har det. Så mitt fel är inte ärftligt. Det var skönt:)