• Äldre 14 Feb 18:23
    98866 visningar
    57 svar
    57
    98866

    Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?

    Hejs! Har provat två olika företag, men det första (ett stort med fin hemsida) hade massor av regler vad de inte gjorde tills det bara återstod typ att dammsuga mitt på golvet utan att gå under några bord eller torka några ytor som det stod saker på utan ALLT skulle lyftas bort av mig först vilket gjorde att det blev för bökigt. Det andra (litet med ytterst hemgjord hemsida) skickade en faktura efter tre städningar där rut-avdraget inte var gjort så det blev tokdyrt.

    Mina önskemål:
    -att själv få bestämma vad de ska lägga tiden på, de ska inte säga "nä vi rengör inte mikron", och kunna ha olika önskemål från gång till gång typ "idag vill jag att ni torkar bort kalkavlagringarna i duschen"
    -att de inte slarvar eller fuskar
    -att de inte tar betalt för fler timmar än de faktiskt lägger ned
    -att de kan komma på eftermiddagen
    -att den som städar pratar tillräckligt bra engelska eller svenska för att ta emot instruktioner

    Hoppas min farhåga om att det inte finns sådan städhjälp inte stämmer...

    Skriv gärna vad det kostar också om ni har städhjälp som uppfyller ovanstående!

    tusen tack på förhand!

  • Svar på tråden Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?
  • Äldre 8 Apr 15:36
    #41

    Mitt tips går till Rent Hem, har aldrig anlitat städ tidigare så har inga tidigare erfarenheter men efter att min granne tipsade mig så är jag mer än nöjd med dem. De är enkla med att göra men det allra viktigaste är att det är så fräscht och rent i lägenheten efter att de varit här. Helt klart värt den lilla slanten för att slippa städa själv =)

    Deras hemsida www.renthem.se

    Ann-Sofie

  • Äldre 8 Apr 16:27
    #42

    Tack ann-sofie!

  • Äldre 14 Oct 00:00
    #43

    Jag har provat några olika städföretag i Stockholmsområdet och fastnade för Garanty Städ. ( garanty.se ) De är flexibla och snabba på att svara på mail, städerskorna pratar antingen engelska eller svenska och gör sitt jobb mycket bra. Känns alltid lika skönt att komma hem till en renstädad lägenhet på fredagarna! Kan absolut rekomendera en av tjejerna som heter Magda.


  • Äldre 15 Dec 13:48
    #45
    Jag har inget tips utan vill bara säga att detta är en utmärkt tråd med utmärkt frågeställning.
    Dock ville jag bara lägga in att i princip alla som ger tips gör det inte utifrån frågeställarens krav (som liknar mina väldigt mycket).
    De flesta skriver: "Vi anlitar X och de är väldigt bra. De är också BILLIGA".
    Först, tack för alla tips.
    Men att säga att man är nöjd med något är extremt subjektivt. Särskilt städning. Därav frågeställarens kravställning. 
    Dessutom, Priset är inte skillnaden. De flesta verkar vara så inriktade på pris. Jag betalar gärna 1000 kr i timman om det blir som jag vill ha det.
    Visst. Jättebra att ni är nöjda. Men ni kanske bor i en nybyggd Götenehus villa där allt är inbyggt och det enda som nuddar golvet är fyra pinnar från sängen samt barnets enda leksak i bambu från Norrgavel. Visst, då räcker det med korsdrag så är huset städat.
    Har man tre småbarn i ett litet radhus dräller det med saker överallt och alla förvaringsutrymmen är till bristningsgränsen och väller ut här och där. Sen skall man jobba, skjutsa till dagis, skola, träning samt tvätta, städa och diska varje dag. Det är slitit och nu när julen närmar sig och släkt och vänner skall komma vore det GULD om någon kunde komma med ett trollspö så man kan få lite andrum.
    Man kan helt enkelt sammanfatta det med att det ser för jävligt ut hemma. Problemet som jag uppfattar trådskaparen är att det är få städfirmor som tar en från FÖR JÄVLIGT till PERFEKT. De flesta erbjuder UNDANPLOCKAT OCH RÖJT till BRA. 
    * Det står en massa krukor och vaser uppe på bokhyllan. 4 år sedan det röjdes där.
    * Spisen går att dra ut. 4 år sedan någon gjorde det.
    * Det står lådor under sängarna. Något år sedan någon drog ut dem och rengjorde ordentligt.
    * Tvättmaskinen är omringad av smutstvätt i tvättstugan. Länge sedan någon tog bort och städa ur.
    * 20 element går att lossa från väggen och städa. Länge sedan.
    * Självklart massa saker i fönstren som måste flyttas för att kunna tvätta dem. Inte så ofta.
    * Svartmögel i duschkabinerna och annat gojs på svåråtkomliga ställen på toa. När gjordes det senast?
    Litet axplock.
    Någon med erfarenhet av detta FRÅN-läge?
    Tack och ursäkta att ni fick läsa allt från huvudet men det var lite terapi från min sida..
    Mvh
    Robert
  • Äldre 16 Dec 08:26
    #46
    robbo76 skrev 2014-12-15 13:48:47 följande:
    Jag har inget tips utan vill bara säga att detta är en utmärkt tråd med utmärkt frågeställning.
    Dock ville jag bara lägga in att i princip alla som ger tips gör det inte utifrån frågeställarens krav (som liknar mina väldigt mycket).
    De flesta skriver: "Vi anlitar X och de är väldigt bra. De är också BILLIGA".
    Först, tack för alla tips.
    Men att säga att man är nöjd med något är extremt subjektivt. Särskilt städning. Därav frågeställarens kravställning. 
    Dessutom, Priset är inte skillnaden. De flesta verkar vara så inriktade på pris. Jag betalar gärna 1000 kr i timman om det blir som jag vill ha det.
    Visst. Jättebra att ni är nöjda. Men ni kanske bor i en nybyggd Götenehus villa där allt är inbyggt och det enda som nuddar golvet är fyra pinnar från sängen samt barnets enda leksak i bambu från Norrgavel. Visst, då räcker det med korsdrag så är huset städat.
    Har man tre småbarn i ett litet radhus dräller det med saker överallt och alla förvaringsutrymmen är till bristningsgränsen och väller ut här och där. Sen skall man jobba, skjutsa till dagis, skola, träning samt tvätta, städa och diska varje dag. Det är slitit och nu när julen närmar sig och släkt och vänner skall komma vore det GULD om någon kunde komma med ett trollspö så man kan få lite andrum.
    Man kan helt enkelt sammanfatta det med att det ser för jävligt ut hemma. Problemet som jag uppfattar trådskaparen är att det är få städfirmor som tar en från FÖR JÄVLIGT till PERFEKT. De flesta erbjuder UNDANPLOCKAT OCH RÖJT till BRA. 
    * Det står en massa krukor och vaser uppe på bokhyllan. 4 år sedan det röjdes där.
    * Spisen går att dra ut. 4 år sedan någon gjorde det.
    * Det står lådor under sängarna. Något år sedan någon drog ut dem och rengjorde ordentligt.
    * Tvättmaskinen är omringad av smutstvätt i tvättstugan. Länge sedan någon tog bort och städa ur.
    * 20 element går att lossa från väggen och städa. Länge sedan.
    * Självklart massa saker i fönstren som måste flyttas för att kunna tvätta dem. Inte så ofta.
    * Svartmögel i duschkabinerna och annat gojs på svåråtkomliga ställen på toa. När gjordes det senast?
    Litet axplock.
    Någon med erfarenhet av detta FRÅN-läge?
    Tack och ursäkta att ni fick läsa allt från huvudet men det var lite terapi från min sida..
    Mvh
    Robert
    Många städfirmor erbjuder storstädning, vilket är grundligare än en vanlig veckostädning. Ska de göra allt det du skriver kan det ju ta många timmar och bli lite dyrt men det kan det ju vara värt.

    Man kan även betala extra för fönsterputsning, tvätt, strykning etc.

    Jag kan f ö också rekommendera strykfritt.
  • Äldre 16 Feb 01:52
    #47
    +1

    Vi har hittat våran städhjälp via google när vi bokade flyttstädning av våran lägenhet i Stockholm.
    Vi bokade via http://www.billigflyttstädningstockholm.com
    Personalen var mycket trevlig och gjorde ett toppenjobb, därför bad vi om att få hemstädning utav samma städare och det var inga problem.


    Anser att företaget håller hög service och rekommenderar dom gärna vidare.

    /Johan Pettersson

  • Äldre 17 Feb 23:53
    #48
    +1

    Hej allihopa
    Jag ser att Johans rekommendation är samma firma som jag anlitade till min flyttstädning i Huddinge. (Brandt Service)
    Dom har tydligen http://www.flyttstädninghuddinge.com & http://www.braflyttstädningstockholm.se också.
    Personalen var 15 minuter sen men lämnade verkligen ett bra resultat så jag var nöjd med dom också!

    Ida Lind

  • Äldre 22 Sep 17:18
    #50

    Jag kan rekommendera Leva Rent på Södertörn

    www.levarentpasodertorn.com

  • Äldre 19 Mar 09:07
    #53

    Hej allihopa ! Jag har provat dom stora bolag som non sa med fina hemsidor och fastnade sen med et litet bolag som heter Filip Miljöservice. Görna jag vill rekommendera dom.www.filipmiljoservice.se

  • Äldre 28 Oct 13:55
    #50
    Gammal tråd kanske, men jag kan tipsa om Rozen Clean från Lidingö. Liten personlig städfirma där man får samma städerska varje gång. Funkat toppen för mig. www.rozenclean.se
  • Äldre 7 Nov 00:10
    #51

    Du kanske kan lära dig att t hand om din egna skit?

  • Äldre 7 Nov 11:51
    #52

    Ainas Ecocleaning i sjöstaden är bra och de är billiga 185:-/timme och jag har hjälp varannan vecka 3timmar och de plockar undan leksaker och tvättar kök/badrum uppifrån och ner.

    Superskönt att slippa städningen själv!

  • Äldre 30 Jan 01:41
    #53

    Hej, jag rekommenderar RC Städfirma. jätte nöjd med deras städning. Dom har erbjudande prova hemstädning för 125kr i timmen efter RUT-Avdrag.

    rcstädfirma.se

  • Äldre 8 Feb 09:23
    #54

    RC Städfirma har prova på rabatt för endast 99kr/timme.*ord. pris 170kr/timme. efter RUT Avdrag. de städar hos mig varannan vecka 3 timmar!!!varmt rekommemderat. Prova dem!!!

  • Äldre 8 Feb 10:40
    #55

    Vi använder "Städa-Själva" och det funkar utmärkt! Det är gratis men vi måste lägga ner en timmes jobb i veckan.

  • Äldre 26 Aug 11:49
    #56
  • Äldre 25 Dec 15:28
    #57

    Vi har Homemaid. Jättebra. www.homemaid.se

Svar på tråden Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?