• Lapsang

    Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?

    Hejs! Har provat två olika företag, men det första (ett stort med fin hemsida) hade massor av regler vad de inte gjorde tills det bara återstod typ att dammsuga mitt på golvet utan att gå under några bord eller torka några ytor som det stod saker på utan ALLT skulle lyftas bort av mig först vilket gjorde att det blev för bökigt. Det andra (litet med ytterst hemgjord hemsida) skickade en faktura efter tre städningar där rut-avdraget inte var gjort så det blev tokdyrt.

    Mina önskemål:
    -att själv få bestämma vad de ska lägga tiden på, de ska inte säga "nä vi rengör inte mikron", och kunna ha olika önskemål från gång till gång typ "idag vill jag att ni torkar bort kalkavlagringarna i duschen"
    -att de inte slarvar eller fuskar
    -att de inte tar betalt för fler timmar än de faktiskt lägger ned
    -att de kan komma på eftermiddagen
    -att den som städar pratar tillräckligt bra engelska eller svenska för att ta emot instruktioner

    Hoppas min farhåga om att det inte finns sådan städhjälp inte stämmer...

    Skriv gärna vad det kostar också om ni har städhjälp som uppfyller ovanstående!

    tusen tack på förhand!

  • Svar på tråden Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?
  • miaik

    Vi fick reklam om deras städhjälp så det är den vi har, inte rätt till hemtjänst än på några årtionden :)

  • Lapsang

    Aha, vad konstigt att det inte står på hemsidan att de har "vanlig" städhjälp! Men tack för tipset som sagt!

  • A-laget

    Hej Allihopa.

    Jag som städerska  kan säga att finns många företag som behandlar kund på en dålig sätt, samt  de anställda. De utför jobb som är ej värd att betala.
    Många av de som jobba med städning shit i vad står på papper vad man ska göra, jag har jobbat med några som shitit i alla beskrivining som de har fått av mig.
    Idag, har jag eget städbolaget och vill ge mina kunderna den prisvärda städning.

    Jag brukar säga jämt att allt som man ska göra, måste göra med kärlek med hjärta, och att städa är samma saker. Kund har alltid rätt, så är det!!!

    Be förlåt på grund av min gramatik, som ni märk  är jag ej svensk och har bott här på nästan 4 år och jobba fortefarande med språket.

    Vi ses!

  • Katrine 446
    SuperClean Sweden AB  är en jättebraforetag som städar. Bra priset och högkvalitet städerskor!
Svar på tråden Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?