• Loppan27

Ni som använt ÄL-test och haft sex någon dag innan samt efter! Kön??

Ja ni som använt ÄL-test och haft sex när det visat pos, kanske någon dag innan samt någon dag efter pos utslag, vad blev det för kön?

Vi hade sex två närmaste dagarna innan pos test samt dagen efter....vet ej vad vi väntar. Har två pojkar och är nyfiken på trean :)

• Svar på tråden Ni som använt ÄL-test och haft sex någon dag innan samt efter! Kön??
  • 3 barns mamma84
    Flicka sexade en ända gång 
    Pojke sexade några ggr innan och några ggr efter
    Vet ej men tror flicka sexade några ggr innan och några ggr efter (ma v 8+)
    Pojke sexade 6 dagar innan och 6 ggr efter
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Makka Pakka

Med första hade vi sex på ÄL-dagen, kände av själva ÄL nån timme efteråt..

Nu med andra hade vi sex onsdag f.m. och hade ÄL på fredag e.m.

Båda pojkar

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • jumpdog

Första gången hade vi sex en gång mitt på ÄL och det blev pojke.

Den här gången hade vi sex på fredagen och fick starkt utslag p lördag kväll, alltså ÄL på lördagen. Och jag hoppades på flicka. Men det är nog en pojk till. Skrattande

Enligt den här tråden så verkar det ju faktiskt inte spela någon roll.

• Mrs Moneybags

Hade sex samma dag som positivt ÄL-test (dvs före ÄL, eftersom ägget släpper 12-36 timmar efter positivt test).

Väntar en pojk!

• Loppan27

Jumpdog - nej enligt denna tråd verkar slumpen mest avgöra. Ska ni kolla vad det är?

• jumpdog

Jag har faktiskt inte bestämt mig ännu om vi ska kolla. Sist kollade vi inte och det bestämde min man, nu får jag bestämma men vet inte hur jag vill göra, haha. Jag åt också tranbärskapslar och bisolvon för att öka chanserna för flicka lite men det är ju ingen garanti. Har så stark känsla av att det är en pojke och drömde om att jag hade två pojkar i natt och drömmar brukar ju vara ganska nära sanningen har jag läst. Skrattande

• jumpdog
    Loppan27 skrev 2011-04-06 22:55:51 följande:
    jumpdog - vad sägs tranbärskaplslar och Bisolvon göra?
    Tranbärskapslar säga försura PHt i underlivet för att gynna flickor. Bisolvon gör sekretet mer lättgenomträngligt och det ska också gynna flickor. De flesta som blir gravida med flickor blir det på sina mest fertila dagar för att det är då man har som mest lättgenomträngligt sekret, och då gör bisolvon att sekretet blir så redan tidigare. Glad
  • MammaTillDomFinaste

några dagar innan ÄL, blev en tjej.
    Samma dag som ÄL, är en pojke vi väntar. 

♥ (¯`°?.¸ ♥Tuva 090125 - Lillebror BF 110528♥¸.?°´¯) ♥
  • Loppan27

Jumpdog - har du fått bebis än? Nyfiken på vad det blev! Har själv bf imorgon...

• tre guldklimpar

Första barnet - sex på ÄL- pojke
    Andra barnet - ingen aning/oplanerat - pojke 
    Tredje barnet - sex på ÄL - flicka 

• Loppan27

tre guldklimpar - tack för svaret!

Du motbevisar då det som väl många hävdar, att det oftast blir samma kön på trean om mna har två av samma, samt att sex på ÄL oftast blir pojke.

• Liberté

Intressant! Vi hade sex på fredagen, fick glad gubbe på cbs test på söndagen o vi hade då också sex.... Är dock orolig för att det var för lite mys denna gången för att det ska ha tagit sig med tanke på att vi inte hade sex efter äl testet visade positivt....

Svar på tråden Ni som använt ÄL-test och haft sex någon dag innan samt efter! Kön??