• Anonym

Detta funkar inte längre :-(

Jag är aldrig sugen på sex längre. Tål inte att han rör mig sexuellt. Har vi sex är det för hans skull (fast jag säger att jag vill) och då får det gå snabbt, utan förspel och sånt.
    Vi har två små barn och det spelar kanske in men det går inte ha det såhär längre.
    Någon som kan komma med nåt tips?

• Svar på tråden Detta funkar inte längre :-(
  • Anonym (me 2)

Jag är i samma sits som du. Jag har inte känt lust på länge och den minskar hela tiden. Dock har jag börjat äta antidepressiva tabletter för en månad sen som sänkt min lust ännu mer, innan är det nog p-pillrenas fel. Äter du nån medicin eller hormoner? Eller det kanske också är så att du inte tänder på din man eller känner att ni behöver variera sexlivet lite mer?

• Trust me

Preventivmedel med hormoner verkar fungera genom att göra kvinnan ointresserad av sex. Väldigt många som reagerar så när man läser i trådarna. Kanske ska byta till kopparspiral ett tag och se om det blir bättre. Sedan kan ni prata om att han knipsar så slipper du spiralen också.

Det är ett litet problem med att du har sex fast du inte vill. Får han reda på det kan han känna det som att han förgripit sig på dig under den tiden det varit så. För dig kan det då bli svårt att få honom att tro dig när du sedan säger att du vill.

Sedan måste jag hålla med de som säger att sex föder sex. Har man sex som man ska ha det så frigörs en massa bra hormoner i kroppen som är bra för dig. Får ni upp regelbundenhet i ert sexliv och av den bra sorten så kommer du ha ett sug efter det sexet ger dig. (Ex. http://sv.wikipedia.org/wiki/Endorfin )

• Anonym
    Trust me skrev 2011-02-18 11:53:55 följande:

Preventivmedel med hormoner verkar fungera genom att göra kvinnan ointresserad av sex. Väldigt många som reagerar så när man läser i trådarna. Kanske ska byta till kopparspiral ett tag och se om det blir bättre. Sedan kan ni prata om att han knipsar så slipper du spiralen också.

Det är ett litet problem med att du har sex fast du inte vill. Får han reda på det kan han känna det som att han förgripit sig på dig under den tiden det varit så. För dig kan det då bli svårt att få honom att tro dig när du sedan säger att du vill.

Sedan måste jag hålla med de som säger att sex föder sex. Har man sex som man ska ha det så frigörs en massa bra hormoner i kroppen som är bra för dig. Får ni upp regelbundenhet i ert sexliv och av den bra sorten så kommer du ha ett sug efter det sexet ger dig. (Ex. sv.wikipedia.org/wiki/Endorfin )

Kan ju stämma att sex föder sex, men jag tror inte att dåligt sex eller husfridssex föder speciellt mycket mer sex. Utan det är bra sex som föder sex...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-18 10:48:43 följande:
    å där blev jag nertryckt på botten.
    Lyssna inte på den där kvinnan.
  • Trust me
    Anonym skrev 2011-02-18 13:54:47 följande:
    Kan ju stämma att sex föder sex, men jag tror inte att dåligt sex eller husfridssex föder speciellt mycket mer sex. Utan det är bra sex som föder sex...
    Vilket var vad jag skrev.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-17 23:17:39 följande:
    Jag tycker mest synd om kvinnan, tycker inte ett dugg synd om mannen.... han har väl en högerhand?!
    snälla nån hoppas du skämtar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-18 14:59:21 följande:
    snälla nån hoppas du skämtar.
    Nej det gör jag absolut inte, minst lika synd om kvinnan, man kan inte tvinga fram någon lust och att ställa upp är att göra våld på sig själv!
  • Trust me
    Anonym skrev 2011-02-18 15:26:38 följande:
    Nej det gör jag absolut inte, minst lika synd om kvinnan, man kan inte tvinga fram någon lust och att ställa upp är att göra våld på sig själv!
    Men hon har i det  fallet ett val. Hennes man kan inte välja om han vill förgripa sig på henne eller inte.

Vad gäller vad de gör utanför sängen framgår inte av tråden.
  • Anonym

Vi har bestämt att jag ska sluta med pillren och vi kör med kondom istället för att se om det gör någon skillnad. tack för att ni upplyste mig om det kan vara pillren, inte tänkt det själv.

• Anonym
    Trust me skrev 2011-02-18 11:53:55 följande:

Sedan måste jag hålla med de som säger att sex föder sex. Har man sex som man ska ha det så frigörs en massa bra hormoner i kroppen som är bra för dig. Får ni upp regelbundenhet i ert sexliv och av den bra sorten så kommer du ha ett sug efter det sexet ger dig. (Ex. sv.wikipedia.org/wiki/Endorfin )

Kopparspiral är tyvärr inget för mig för jag lägger mig inte i någon gynstol frivilligt och att be min man knipsa är heller inget alternativ då han "bara" är 25år och vi vill ha fler barn.
    Får se om det blir någon skillnad när jag slutat med pillren nu.
  • Trust me
    Anonym skrev 2011-02-19 14:33:09 följande:
    Kopparspiral är tyvärr inget för mig för jag lägger mig inte i någon gynstol frivilligt och att be min man knipsa är heller inget alternativ då han "bara" är 25år och vi vill ha fler barn.
    Får se om det blir någon skillnad när jag slutat med pillren nu.

Kondom var ett bra val. Jag visste inte om du kände att du kunde prata med honom om att sluta med p-piller och att han skulle använda kondom. Tänkte då att du kanske ville prova att ändra utan att säga något och därför föreslog jag spiral.

25 år och en önskan om fler barn gör knipsa till ett riktigt dåligt alternativ. Bra tänkt.

Hoppas ändringen hjälper en bit på vägen så att det blir lättare för er att komma igång med praktiken.

Lycka till! Solig

Hoppas du inte tog allt för illa upp när jag skrev det där om att förgripa sig. Jag har stött på agerandet i många trådar och först tänkt att det måste vara hemskt för den som "ställer upp". Sedan slog det mig någon gång eller om någon skrev det att det inte är så kul för den andra heller. Tänk att ha lite romantik med sin partner för att få denna intresserad av sex som man vet är svårt för partnern. Man får sen ett ja till sex av partnern och glad som en lärka har man sex och njuter i stora drag av det. Något år senare så får man veta att allt det sex man hade under en period var sex där partnern "ställde upp" men egentligen inte ville. Snacka hemskt att veta att man haft sex mot partnerns vilja många gånger under den perioden. Det finns allt som oftast två sidor av saker.

• Anonym
    Trust me skrev 2011-02-19 14:55:14 följande:

Kondom var ett bra val. Jag visste inte om du kände att du kunde prata med honom om att sluta med p-piller och att han skulle använda kondom. Tänkte då att du kanske ville prova att ändra utan att säga något och därför föreslog jag spiral.

25 år och en önskan om fler barn gör knipsa till ett riktigt dåligt alternativ. Bra tänkt.

Hoppas ändringen hjälper en bit på vägen så att det blir lättare för er att komma igång med praktiken.

Lycka till! Solig

Hoppas du inte tog allt för illa upp när jag skrev det där om att förgripa sig. Jag har stött på agerandet i många trådar och först tänkt att det måste vara hemskt för den som "ställer upp". Sedan slog det mig någon gång eller om någon skrev det att det inte är så kul för den andra heller. Tänk att ha lite romantik med sin partner för att få denna intresserad av sex som man vet är svårt för partnern. Man får sen ett ja till sex av partnern och glad som en lärka har man sex och njuter i stora drag av det. Något år senare så får man veta att allt det sex man hade under en period var sex där partnern "ställde upp" men egentligen inte ville. Snacka hemskt att veta att man haft sex mot partnerns vilja många gånger under den perioden. Det finns allt som oftast två sidor av saker.

Ja kondom får han ha annars blir det absolut inget sex

Nej jag tog inte illa upp, förstår hur du tänker. Men jag är nog rätt trovärdig och skulle inte må bra alls om han fick reda på att jag går med på sex för hans skull. och hur han skulle må om han fick reda på det, det vill jag inte äns tänka på.
  • Trust me
    Anonym skrev 2011-02-19 15:15:36 följande:
    Ja kondom får han ha annars blir det absolut inget sex

Nej jag tog inte illa upp, förstår hur du tänker. Men jag är nog rätt trovärdig och skulle inte må bra alls om han fick reda på att jag går med på sex för hans skull. och hur han skulle må om han fick reda på det, det vill jag inte äns tänka på.
    Och inga barn heller.

Undrar om alla som "ställer upp" tänker på det andra perspektivet? Något att "prata om".
  • Anonym
    Trust me skrev 2011-02-19 16:39:26 följande:
    Och inga barn heller.

Undrar om alla som "ställer upp" tänker på det andra perspektivet? Något att "prata om".
    Barn får gärna vänta ett tag

Tror faktiskt inte så många tänker så långt (men vad vet jag) jag har inte gjort det förrens du skrev det här iaf.
  • Anonym (been there)
    Anonym skrev 2011-02-19 14:27:41 följande:
    Vi har bestämt att jag ska sluta med pillren och vi kör med kondom istället för att se om det gör någon skillnad. tack för att ni upplyste mig om det kan vara pillren, inte tänkt det själv.
    Hoppas det hjälper. Lycka till! 
  • Anonym

Är såå glad att jag slutade med pillren (cerazette) sexlivet har kommit igång igen! Tack för det tipset!

• Anonym (muttrar)

kan säga att nej det är inte kul att få veta att ens partner "ställer upp" fast den inte vill/kännerför det / tycker ens om det för den andra heller man känner sig helt dum och rent ut känns det ibland som man tar sin partner mot vilja utan att veta om det ret psykiskt helvete ..... skulle hellre vara utan om min partner inte vill av olika annledningar

• Anonym (been there)
    Anonym skrev 2011-04-04 13:21:31 följande:
    Är såå glad att jag slutade med pillren (cerazette) sexlivet har kommit igång igen! Tack för det tipset!
    Vad härligt! Glad att vi kunde hjälpa.
Svar på tråden Detta funkar inte längre :-(