Trust me skrev 2011-02-19 14:55:14 följande:
Kondom var ett bra val. Jag visste inte om du kände att du kunde prata med honom om att sluta med p-piller och att han skulle använda kondom. Tänkte då att du kanske ville prova att ändra utan att säga något och därför föreslog jag spiral.
25 år och en önskan om fler barn gör knipsa till ett riktigt dåligt alternativ. Bra tänkt.
Hoppas ändringen hjälper en bit på vägen så att det blir lättare för er att komma igång med praktiken.
Lycka till! 
Hoppas du inte tog allt för illa upp när jag skrev det där om att förgripa sig. Jag har stött på agerandet i många trådar och först tänkt att det måste vara hemskt för den som "ställer upp". Sedan slog det mig någon gång eller om någon skrev det att det inte är så kul för den andra heller. Tänk att ha lite romantik med sin partner för att få denna intresserad av sex som man vet är svårt för partnern. Man får sen ett ja till sex av partnern och glad som en lärka har man sex och njuter i stora drag av det. Något år senare så får man veta att allt det sex man hade under en period var sex där partnern "ställde upp" men egentligen inte ville. Snacka hemskt att veta att man haft sex mot partnerns vilja många gånger under den perioden. Det finns allt som oftast två sidor av saker.
Ja kondom får han ha annars blir det absolut inget sex
Nej jag tog inte illa upp, förstår hur du tänker. Men jag är nog rätt trovärdig och skulle inte må bra alls om han fick reda på att jag går med på sex för hans skull. och hur han skulle må om han fick reda på det, det vill jag inte äns tänka på.