• Här och nu

Förskolepersonal; är detta sant?

Har läst om förskolepersonal som påstår, att det är ok för deras chefer att prata sex med föräldrarna. Då menar jag inte frågor som barnen ställt. De som skrivit detta menar att de berättar om sitt sexliv för föräldrarna, eftersom det är en naturlig del av livet, att de frågar en förälder som ser ut att må dåligt hur deras sexliv är osv. Jobbar själv i förskolan sen många år och på lärt mig att man ska värna om integritet.

• Svar på tråden Förskolepersonal; är detta sant?
  • Här och nu
    Polly S skrev 2011-02-16 18:27:31 följande:
    de kan fortfarande ha skojat med varandra.
    jag har ganska skruvade diskussioner med vänner på FB, och hoppas ingen tar det 100% på allvar.
    Det VAR inget skämt.
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2011-02-15 18:38:04 följande:
    Har läst om förskolepersonal som påstår, att det är ok för deras chefer att prata sex med föräldrarna. Då menar jag inte frågor som barnen ställt. De som skrivit detta menar att de berättar om sitt sexliv för föräldrarna, eftersom det är en naturlig del av livet, att de frågar en förälder som ser ut att må dåligt hur deras sexliv är osv. Jobbar själv i förskolan sen många år och på lärt mig att man ska värna om integritet.
    Obs! Inga fler diskussioner om att det var ett skämt, då det är uteslutet. Vill bara veta om ni tycker det är ok att prata sex med föräldrar på förskolan?
  • Polly S
    Här och nu skrev 2011-02-16 18:31:51 följande:
    Det VAR inget skämt.
    hur vet du det om du behöver fråga om nedanstående (där personen till och med skriver hur det ligger till...)?
    Här och nu skrev 2011-02-16 18:29:38 följande:
    Jag ställde en fråga. Jag antar att det var ett skämt, men man kan aldrig veta.
  • Kokomo
    Här och nu skrev 2011-02-16 18:23:41 följande:
    Skämtar du eller säger din tandläkare sådär?
    Haha, jag skämtade givetvis. Å nu känner jag mig hyfsat övertygad om att även diskussionen du läst också var ett skämt som du undgått.
    Här och nu skrev 2011-02-16 18:22:36 följande:
    Det stod rakt på sak: Jag pratar sex med föräldrarna om det kommer på tal, då det är en naturlig del av livet.
    Det är ju rätt stor skillnad att ge respons till en förälder som själv (av någon outgrundlig anledning) tar upp det och att, som du skriver i TS, fråga en förälder hur sexlivet är.
  • Polly S
    Kokomo skrev 2011-02-16 18:37:48 följande:
    Haha, jag skämtade givetvis. Å nu känner jag mig hyfsat övertygad om att även diskussionen du läst också var ett skämt som du undgått.
    Det stod rakt på sak: Jag pratar sex med föräldrarna om det kommer på tal, då det är en naturlig del av livet.
    Det är ju rätt stor skillnad att ge respons till en förälder som själv (av någon outgrundlig anledning) tar upp det och att, som du skriver i TS, fråga en förälder hur sexlivet är.
  • Här och nu
    Kokomo skrev 2011-02-16 18:37:48 följande:
    Fler uttalanden ur diskussionen: Om en förälder mår dåligt frågar jag hur deras sexliv är, eftersom dåligt sexliv ofta ger nedstämdhet. Kommer inte att besvara inlägg ang. skämt, eftersom jag betonat att det är uteslutet.
  • Polly S
    Här och nu skrev 2011-02-16 18:40:13 följande:
    Fler uttalanden ur diskussionen: Om en förälder mår dåligt frågar jag hur deras sexliv är, eftersom dåligt sexliv ofta ger nedstämdhet. Kommer inte att besvara inlägg ang. skämt, eftersom jag betonat att det är uteslutet.
    men hur vet du att det inte är ett skämt?
    sädär hade jag lätt kunnat skriva utan att för den skull göra det på riktigt!
  • Här och nu

Om ni har svårt att släppa skämtfrågan, utgå från att det är blodigt allvar. Vad tycker ni då?

• Kokomo
    Här och nu skrev 2011-02-16 18:46:30 följande:
    Om ni har svårt att släppa skämtfrågan, utgå från att det är blodigt allvar. Vad tycker ni då?
    Då tycker, som du säkert sett, samtliga hittills i tråden att det verkar befängt och högst olämpligt.
  • Polly S
    Här och nu skrev 2011-02-16 18:46:30 följande:
    är det blodigt allvar är det idioti, men ju mer du skriver, desto mer övertygad blir jag om att det är ett skämt som du missade.
  • Leoella

Jag skulle bli skitförbannad (eller börja gapskratta) om personal inom barnomsorgen började fråga mig om mitt sexliv! Ni är förskollärare eller barnskötare, inte psykologer! Det ni ska göra är att uppmärksamma och engagera er i barnen. Om BARNEN tycks fara illa eller må dåligt så ska ni ta tag i det.

Om förskolepersonal frågade mig om hur jag mår utifrån ett medkännande perspektiv "hur har du det? Du ser trött ut?" - då vore det en sak. Men sen är det helt upp till mig om jag VILL lätta mitt hjärta eller inte. Följdfrågor om sexliv verkar ju helt befängt!

• Polly S

efter att ha läst dina andra trådstarter är jag nu ÄN mer övertygad om att du missförstått ett skämt.

Svar på tråden Förskolepersonal; är detta sant?