Hur kan man vara villig att riskera sitt liv o risker göra sitt barn moderslös
Tittade på förlossnigsklinken på TV4 Fakta.
Där ligger en mamma (som är jehovas vittne) som är tvungen att göra kejsarsitt pga olika orsaker. Dom berättar för henne att hon kan komma att förlora massa blod. Hon kanske kommer att behöva nytt blod för att överleva.
Hon få skriva på ett papper där hon få välja om hon vill ha blod eller inte. Hon väljer att inte ta emot blod. Dom berättar att det kan bli en sån stor blödning att du inte kommer att överleva där på operationsblodet. Hon fortsätter med att hon inte vill ha blod. Dom frågar hennerent ut om hon är villig att dö ist fö att ta emot blod o hon svarar Ja.
Hon är alltså villg att offra sitt liv o kanske göra sitt barn moderslös för att hennes religion säger att hon inte få ta emot blod. Hon tänker på sig själv o inte på sitt barn enligt mig. Egoistiskt enligt mig.
Själva kejsarsnittet o det gick bra meni slutet s blödde hon o behövde blod iaf. Hennes man lyckades till slut övertala henne att ta emot blod. Innan hon säger ja till det frågar hon va som kan hända om ta emot blod o mannen svara Du överever. Som tur va för deras barn tar hon emot blodet o överlever.
Jag kan ärligt inte förstå hur dom tänker när dom inte vill ta emot blodet även om det gör att barnen förlorar sin mamma/pappa o att dom förlorar sina egna liv o inte komme att vara med när barnen växer upp osv.