• Anonym (Värdelös-bulimi)

Återfall i bulimi. Känner mig värdelös

Jag har fått ett återfall i min bulimi. Min asmbo vet ingenting. Ingen vet. Jag gråter. Känner mig så jävla värdelös. Jag klarar inte min utbildning. Ligger efter. Mörka tankar tränger sig på.

Jag känner mig desperat. Tänker på döden. Att jag förstår människor som tar livet av sig. Jag vet att jag vill leva, jag kan inte skada min familj och min sambo genom att ta livet av mig, men det är så svårt att leva...

Jag är vuxen, nästan 30 år. Jag skäms så otroligt mycket för att jag har blivit sjuk igen. Jag försöker äta normalt och sluta kräkas, men idag har jag i princip kräkts hela dagen.

Jag känner att jag inte förtjänar kärlek. Förtjänar inte min underbara sambo. Varför ska han leva med mig? En ätstörd, deprimerad idiot som inte klarar av någonting. Som kanske aldrig kommer klara av en utbildning och få ett jobb. En som bara kommer kosta pengar och tårar.

Jag klarar ingenting. Presterar ingenting. Värd ingenting.

Faaaan. Jag är så nära på att bryta ihop. Jag vill berätta för min sambo, men jag skäms så. Känner mig så elak och självisk. Och jag skäms över vad människor ska säga om jag måste bli sjukskriven igen. Vad ska de säga på mitt jobb och på min skola.. 

Känns som jag borde göra slut med min kille så att han slipper mig. Inte kan jag utsätta honom för ett liv med mig..

Värdelös.

• Svar på tråden Återfall i bulimi. Känner mig värdelös
  • Anonym (miffo)

Ja kommer gärna med dit om jag får, har bara läst på slutet,
    inte orkat skriva för jag inte orkat riskera att känna mig uppläxad, den biten klarar jag så bra själv.
    Men jag läser och tänker på er Hjärta

• Anonym (Alicia)

Jag hoppas det funkar så att ingen annan än de som är godkända kan gå in o läsa jag måste godkänna först, kan ni som ännu inte godkännts men som är intresserad av att gå med göra det?

• Anonym (Fröken Ångest)
    Anonym (miffo) skrev 2011-12-17 22:13:12 följande:
    Ja kommer gärna med dit om jag får, har bara läst på slutet,
    inte orkat skriva för jag inte orkat riskera att känna mig uppläxad, den biten klarar jag så bra själv.
    Men jag läser och tänker på er Hjärta
    Du har det ofta så svårt... Önskar man kunde hjälpa dig. Du är värd så mkt mer än du själv tror.
  • Anonym (anorektiker)

har ätit massor. skulle vilja spy men kan inte när jag inte är ensam. nästa vecka har jag tre ectommgångar.

• Anonym (Alicia)

Fr Å, godkänd o klar har dyngångest,maken o sonen åkte i dag till sthlm för att fira sonens kusin som fyller år de skulle ringa när de åkte därifrån o skulle vara hemma vid 19-19.30,ingen svarar på mobilen!!! Har värsta katastroftankarna...döööööör!!!!!!!!!!

• Anonym (Fröken Ångest)

Skrivit i nya tråden

• Anonym (Fröken Ångest)

Sjukskriven tom 9 jan. Känner mig lättad, men skäms samtidigt över att sätta mina kollegor i klistret..

• Anonym (Alicia)

FR å, så skönt för dig, försök tänks på ditt mående o försök att inte ha dåligt samvete, krävs ju rättmkt av dig som ssk, saker som kan bli fel osv. M du inte är skärpt o då skulle du må ännu sämre lr hur?! Kram

• Anonym (Ensam)

Jag har ansökt om att få vara med i den slutna tråden, men får inget svar. Är det några särskilda kriterier jag inte uppfyller eller är jag bara för sent på det?

• Anonym (miffo)

Kan tänka mig att hon som startade inte är där så ofta just nu,
    hoppasw du får komma dit snart Hjärta

• Anonym (Fröken Ångest)
    Anonym (Ensam) skrev 2012-01-14 17:03:42 följande:
    Jag har ansökt om att få vara med i den slutna tråden, men får inget svar. Är det några särskilda kriterier jag inte uppfyller eller är jag bara för sent på det?
    TS är av olika anledningar inte där så mkt. Vi saknar dig!!
  • Anonym (Alicia)

Ensam, du ska vara addad nu!

• Anonym (anagirl)

har precis hetsat en sjukt stor tallrik fryspommes med ketchup. lite ironiskt att jag körde dem i micron utan extra fett (kör aldrig pommes i micron det blir SKITÄCKLIGT) och ekologisk stevia-ketchup... haha

går inte så bra för mig just nu för övrigt. 19 år och diagnostiserad med "anorexia binge-purge-subtype", vilket betyder ungefär att jag är anorektikersmal men beter mig som en bulimiker ca 1 gång varannan vecka. HELTÖNTIGT för jag själv skulle helt klart definiera mig som bulimiker, MEN tydligen är det så (enligt min läkare) att om man samtidigt har ett bmi som är lägre än 16 och tidigare endast varit anorektiker så får man diagnosen "anorexia binge-purge-subtype". Alltså logik vart är du???

hur som helst. skulle behöva lite pepp för allt rä för jvligt just nu och min ekonomi typ rasar pga att jag hetsat/kräkts varje dag en vecka i sträck nu. är student och har liksom inte riktigt den ekonomin :(

Svar på tråden Återfall i bulimi. Känner mig värdelös