• JessiWill

Efter hur lång tid fick ni tillbaka mensen efter förlossningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 09:15
    Som vanligt får tillägg göras! Anledningen (som jag trodde alla förstod) med det flera omröstningsalternativen är pga att jag vill ha så specifika svar som möjligt. Rätt många veckor mellan 1 hel månad ^^

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-24 15:23
    Uppdatering ;)
    Fick den tillbaka nu när sonen blev ett halvår ^^ ÄNTLIGEN!!
    Så nu blir det syskon tillverkning =)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Efter hur lång tid fick ni tillbaka mensen efter förlossningen?
  • LillaFlingan

5-6v efter båda barnen.

• redneck girl

första gången tog det ca 8 månader tror jag. sen har de kommit tidigare fast jag ammat även då. 3 månader på ett ungefär...

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Tinnys

Helammade 6 månader, mensen kom efter 4 månader.
    Helammade 3 månader, mensen kom efter 4 månader.
    Helammade 1 månad, mensen kom efter 1 månad.

• Anpema

Har tre barn och efter varje barn har jag varit utan mens i ungefär 2 år. Jag har helammat länge, tills barnen varit 6 månader, p.g.a svåra allergier i familjen och eftersom jag tycker att det är bra om man kan/vill amma. Barnen har ammat i ungefär 1 1/2 år.

• Snubbiz

Första barnet hel ammade jag till hon var 14 månader sen tog det 3 månader innan mensen kom.
    Hel ammade sonen i ca1 månad, sen försvann mjölkenGråter, 2 månader efter förlossningen kom mensen. Önskade o önskar att jag kunde amma, tog det  väldigt hårt att jag inte kunde ge mitt barn mat, men va gör man när det inte finns nåtRynkar på näsan

• Toddes mamma

Första barnet, fick tillbaka när det gått 9 månader.

Andra barnet, fortfarande inte fått,, 11 månader,,Skrattande

• canmamma

Första barnet efter 14 månader.
    Andra barnet efter 26 månader.

Tror att jag läste någonstans att världssnittet är 14 månader.  

• Ruggugglan

Jag fick mensen efter tre månader. Eller ja, jag är ganska säker på att det var mensen eftersom den var precis som vanligt. Blödde lika många dagar som alltid och lika mkt. Men enligt barnmorskan så kunde det inte vara mensen eftersom jag helammade. I vilket fall som helst så satte jag in en pstav kort därefter så jag fick aldrig veta om det var mens eller inte.

• LinnB

Tvillingar, helammade 6 mån, mens efter 1 år.
    Bebis 7 månader helammas, ingen mens än :)

• JessiWill
    litenlitenliten skrev 2011-03-24 15:39:13 följande:
    Jag fick mensen efter tre månader. Eller ja, jag är ganska säker på att det var mensen eftersom den var precis som vanligt. Blödde lika många dagar som alltid och lika mkt. Men enligt barnmorskan så kunde det inte vara mensen eftersom jag helammade. I vilket fall som helst så satte jag in en pstav kort därefter så jag fick aldrig veta om det var mens eller inte.
    Klart man kan få mens fast man helammar, fick jag och många andra :P

Oftast äldre barnmorskor som fortfarande hänger på detta "du får inte mesn och blir inte gravid om du ammar" ;)
  • Ruggugglan
    Jessiicaa89 skrev 2011-03-24 15:41:28 följande:
    Klart man kan få mens fast man helammar, fick jag och många andra :P

Oftast äldre barnmorskor som fortfarande hänger på detta "du får inte mesn och blir inte gravid om du ammar" ;)
    Ja, hon är lite knepig Men jag är rätt övertygad om att det var mensen.
Svar på tråden Efter hur lång tid fick ni tillbaka mensen efter förlossningen?