jenniebw skrev 2011-03-02 21:02:02 följande:
ursäkta men vaaaaaaaaaaa!? hur kan en BM säga ordet preventivmedel när ni försöker utöka familjen? jag tycker verkligen inte du ska lyssna på henne... det är ju inte ens eget fel att mensen inte har kommit.. å hur mycket man än försöker sluta tänka på det å slappna av å leva som vanligt så dyker ändå inte mensen upp.. å ägglossning vist kan man ha det men som sagt inte i 5 veckor...
jag ska beskriva mina symtom för dig jag har molande stickande tryckande känsla i tjejmagen... har ömma bröst som läcker vätska... jag kissar ofta har världens pms har även växtvärk om man nu kan kalla det så som går ut i låren å upp i korsryggen... illamående har jag haft men det har avtagit lite tycker jag...
har du också liknande symtom... det ända vi ska göra nu är att hoppas hoppas hoppas å ringa gyn till nästa veckan..
BM i dag är ganska ointresserade tycker jag.. jag håller alla tummar å tår....
Eller hur, BM ger jag inte mkt för efter det här tyvärr.
Nästan likadana symptom! Jag har haft samma känsla i tjejmagen som du beskriver. För mig började det någon dag efter ÄL, så vääldigt tidigt. Har också haft ett konstant "tryck" där nere. Ibland känns det som mensvärk ungefär, men oftare nu just det där att det ilar, sticker och drar (ibland i höften). Oftare på höger sida och det går ut i låret/ljumsken och ibland har jag värk i hela nederdelen av ryggen samtidigt. Som sagt det går liksom inte att tänka bort eller bortförklara på ngt sätt, eftersom det är nästintill konstant (vissa dagar mer/andra mindre) och som sagt känt så här sedan första dagarna i februari, så rätt länge nu.
Ibland har jag dagar då jag går och är lite illamående, inget akut men så där så man känner blä. Det bubblar väldigt i magen (och har gjort länge) tjejmagen är även svullen, morgon som kväll (är rätt smal så det märks tydligt). Mina bröstvårtor har blivit mörkare, större och "knottriga". Brösten är större (märks också tydligt...

, de ömmar liksom på sidorna.
I morse insåg jag även att jag inte tappar hår som vanligt, vet inte om det är ett gravtecken haha. Men insåg att det är ett bra tag sedan jag behövt ta upp hårstrån efter att jag tvättat håret i duschen. Hihi allt blir gravtecken...
Jag ringde till privat gyn i går redan och fick tid ons nästa vecka (9 mars). Pratade med en sköterska och det var inga problem, jag skulle få undersökning. Hon förstod inte heller BMs analys om ÄL i fem veckor. Så vi får se nästa vecka, spännande!
Håller alla tummar och tår för dig me! Ring och boka tid, så här kan vi ju inte ha det!