• Mattilda

bim +10, neg på stickan. blir galen snart!

Ingen mens så långt ögat kan nå och bara massa minus på stickorna..illamående varje kväll senaste dagarna, järnsmak i munnen, trött, flytningar i floder etc etc etc..

Jag vet ju såklart jag ej är gravid då det bara visar neg hela tiden men var är min mens!

När kan man ringa för att kolla upp mensen och är det barnmorskan man ringer då ? Vad säger man ?

Bara 3e försöket än sålänge så känner ingen brådska, så tror inte jag är sk skengravid då jag var relativt säker på att jag inte var gravid denna månad ( var jag iofs när jag väntade min dotter med men där hade jag ju fel )

• Svar på tråden bim +10, neg på stickan. blir galen snart!
  • Rödbetan

Som förväntat blev jag inte klokare av det där BM-besöket. Hade ju med mig ett urinprov. Samma urin som jag under morgonen givetvis testat (negativt såklart). Förstår inte vitsen med vad jag gjorde där egentligen. BM hade en praktikant som hon instruerade att gå iväg och genomföra testet och sen kändes det som en himla grej av att hon kom tillbaka och la testet på bordet. Då sa jag att jag vet att det är negativt, eftersom jag tog ett gravtest i morse. Då kändes det som om hon blev helt paff (och lättad) och utbrast nåt i stil med jaha, du har redan testat dig. Jaa, vad trodde hon? Sen blev det det här vanliga snacket. Blablabla, jag beskrev mina symptom och min oro och hon förklarade att "jo men det kan ju vara så att din ägglossning är på gång och att det är det du känner". Hmm jo det har jag också tänkt, men i fyra veckor! "Jo men om du känner lite värk ibland så är det inte onormalt". Ibland? Det är mest hela tiden. Kändes inte som om hon tog det jag sa på allvar. Mina förklaringar på symptom blev i hennes öron att jag hade det ytterst sällan, illamående ja men du vet ju att det går magsjuka. Jo, men jag brukar aldrig va illamående i tre veckor. Jag förstår också att viljan av att plussa kan göra att man känner symptom. Men hur länge ska det pågå? Suck. Borde inte jag ha förstått att jag inte är gravid vid det här laget, eftersom jag tagit ett antal test nu, mensen är 16 dagar sen, nu har även en BM sagt att jag inte är gravid. Men jag sitter fortfarande här med ömma bröst, stick, värk och dragningar i tjejmagen, ut i ljumsken, ryggslutet, illamående. Åh kan inte mensen komma bara så jag slipper det här!

• Mattilda

jobbigt Rödbetan, kanske det är samma för dig som det var för mig att ÄL troligtvis hoppat över en gång därav utebliven mens ? testa med ÄL stickor nu när du ska ha ÄL  om du hade fått mensen som du brukade..jag gjorde ju det och det visade sig att jag hade ÄL på samma dag enligt mitt schema.

Skönt att slippa vänta på mensen nu och istället veta att jag prickat in ÄL exakt och kan knappt bärja mig tills jag kan börja testa grav igen :)

• jenniebw

BIM+15 i dag å neg på stickan i går.. ska nu vänta till helgen eller efter helgen suck va irriterande....

rödbetan: jooo så kände jag också alltså man blev inte klokare hos BM... min BM sa att blodprov är lika dant som att ta ett urin prov dom mäter samma hcg... men jag tror det handlar om besparingar.. jag tror att blodprover ger ett bättre resultat... du fick inte heller göra ul?? hade dom inte någon ul apparat där heller??

ja kommer ta ett test till helgen eller till början av nästa vecka å visar det inget + då så ringer ja gyn..

jag håller tummarna för er alla...

är det någon som + sent....

• Rödbetan
    jenniebw skrev 2011-03-01 20:40:45 följande:
    BIM+15 i dag å neg på stickan i går.. ska nu vänta till helgen eller efter helgen suck va irriterande....

rödbetan: jooo så kände jag också alltså man blev inte klokare hos BM... min BM sa att blodprov är lika dant som att ta ett urin prov dom mäter samma hcg... men jag tror det handlar om besparingar.. jag tror att blodprover ger ett bättre resultat... du fick inte heller göra ul?? hade dom inte någon ul apparat där heller??

ja kommer ta ett test till helgen eller till början av nästa vecka å visar det inget + då så ringer ja gyn..

jag håller tummarna för er alla...

är det någon som + sent....
    Nä fick ingen undersökning. Vet inte om hon hade tillgång till någon ul-apparat, men i alla fall. Det jag tycker är märkligt är hur man kan förklara min smärta i magen som "det är nog ägglossningen som kickar igång". I snart fem veckor? Visst det är väl möjligt men förstår inte hur BM kan vara så lugn med att ge den förklaringen utan att jag blivit undersökt. Jag har ingen aning om vad det kan vara, och eftersom jag inte får något plus så oroar jag ju mig för att det ska vara något annat som gör att jag har de här smärtorna.

Har också bestämt mig för att söka mig till gyn (privat). Men tänker inte ens nämna ordet graviditet, tänker bara redogöra för värken i magen. Tyvärr känns det just nu som om man, så fort man nämner ordet i vårdsammanhang, blir reducerad till ett barn. Inte tagen på allvar alls.

Det jag blev mest upprör över i går var när BM säger att det vore nog bra om ni använde någon form av preventivmedel, så att jag får känna att jag kommer i fas och slappnar av. What? Men herregud tror hon att jag är galen? Jag har inte kunnat ha sex sedan början av februari, då dessa symptom började. Det om något är det bästa preventivmedlet. Hon reducerar mig alltså till nån form av sex/graviditets/befruktnings-galning. Jag vet att jag tar i lite här nu, men jag blev så irriterad... Konstigt att man blir sedd som någon som till varje pris vill bli gravid, när det inte är så alls. Har ju precis börjat och tar det som det kommer. Skulle bli jätteglad om så är fallet, men om det inte är så är det ok också. Bara upp i sadeln igen

jenniebw: håll mig uppdaterad om hur det går (med besöket hos gyn också), hoppas du hinner plussa innan dess!
  • jenniebw

ursäkta men vaaaaaaaaaaa!? hur kan en BM säga ordet preventivmedel när ni försöker utöka familjen? jag tycker verkligen inte du ska lyssna på henne... det är ju inte ens eget fel att mensen inte har kommit.. å hur mycket man än försöker sluta tänka på det å slappna av å leva som vanligt så dyker ändå inte mensen upp..  å ägglossning vist kan man ha det men som sagt inte i 5 veckor...

jag ska beskriva mina symtom för dig jag har molande stickande tryckande känsla i tjejmagen... har ömma bröst som läcker vätska... jag kissar ofta har världens pms har även växtvärk om man nu kan kalla det så som går ut i låren å upp i korsryggen... illamående har jag haft men det har avtagit lite tycker jag...

har du också liknande symtom... det ända vi ska göra nu är att hoppas hoppas hoppas å ringa gyn till nästa veckan..

BM i dag är ganska ointresserade tycker jag.. jag håller alla tummar å tår....

• annakohler
    jenniebw skrev 2011-03-02 21:02:02 följande:
    ursäkta men vaaaaaaaaaaa!? hur kan en BM säga ordet preventivmedel när ni försöker utöka familjen? jag tycker verkligen inte du ska lyssna på henne... det är ju inte ens eget fel att mensen inte har kommit.. å hur mycket man än försöker sluta tänka på det å slappna av å leva som vanligt så dyker ändå inte mensen upp..  å ägglossning vist kan man ha det men som sagt inte i 5 veckor...

jag ska beskriva mina symtom för dig jag har molande stickande tryckande känsla i tjejmagen... har ömma bröst som läcker vätska... jag kissar ofta har världens pms har även växtvärk om man nu kan kalla det så som går ut i låren å upp i korsryggen... illamående har jag haft men det har avtagit lite tycker jag...

har du också liknande symtom... det ända vi ska göra nu är att hoppas hoppas hoppas å ringa gyn till nästa veckan..

häromdan läckte bara ena bröstet idag märkte jag att båda läcker haha..
    och rfsu testen visade svagt plus idag med så jag börjar tro på det
  • Rödbetan
    jenniebw skrev 2011-03-02 21:02:02 följande:

Eller hur, BM ger jag inte mkt för efter det här tyvärr.

Nästan likadana symptom! Jag har haft samma känsla i tjejmagen som du beskriver. För mig började det någon dag efter ÄL, så vääldigt tidigt. Har också haft ett konstant "tryck" där nere. Ibland känns det som mensvärk ungefär, men oftare nu just det där att det ilar, sticker och drar (ibland i höften). Oftare på höger sida och det går ut i låret/ljumsken och ibland har jag värk i hela nederdelen av ryggen samtidigt. Som sagt det går liksom inte att tänka bort eller bortförklara på ngt sätt, eftersom det är nästintill konstant (vissa dagar mer/andra mindre) och som sagt känt så här sedan första dagarna i februari, så rätt länge nu.

Ibland har jag dagar då jag går och är lite illamående, inget akut men så där så man känner blä. Det bubblar väldigt i magen (och har gjort länge) tjejmagen är även svullen, morgon som kväll (är rätt smal så det märks tydligt). Mina bröstvårtor har blivit mörkare, större och "knottriga". Brösten är större (märks också tydligt... , de ömmar liksom på sidorna.

I morse insåg jag även att jag inte tappar hår som vanligt, vet inte om det är ett gravtecken haha. Men insåg att det är ett bra tag sedan jag behövt ta upp hårstrån efter att jag tvättat håret i duschen. Hihi allt blir gravtecken...

Jag ringde till privat gyn i går redan och fick tid ons nästa vecka (9 mars). Pratade med en sköterska och det var inga problem, jag skulle få undersökning. Hon förstod inte heller BMs analys om ÄL i fem veckor. Så vi får se nästa vecka, spännande!

Håller alla tummar och tår för dig me! Ring och boka tid, så här kan vi ju inte ha det!
  • jenniebw

hej.. va bra att du ringde gyn... jag ska nog ringa i morgon för i går kväll gjorde jag ett grav test å fick ett jätte jätte tunt smalt streck på stickan, jag satt å tittade på det men det blev inte starkare i dag var den fortfarande kvar å så frågade jag sambon om han kunde se det å det kunde han... vet inte va jag ska tro är det ett spöckstreck må tro??? är ju på BIM+ 17 i dag... jag ska nog köpa ett test i morgon för tog det sista i går.

va tror ni? man kan se strecket utan att vinkla det men det är tunt som en sytråd... kan det ha varit fel på stickan?
    någon mer som fått så på sitt test!? använde mig av testlagrets..

anna på vilken BIM är du på...? rsfu testet ska nog jag också försöka få tag på i morgon... kanske ger mig ett possetivt besked också.. grattis till +.....

• Rödbetan
    jenniebw skrev 2011-03-03 22:24:20 följande:
    hej.. va bra att du ringde gyn... jag ska nog ringa i morgon för i går kväll gjorde jag ett grav test å fick ett jätte jätte tunt smalt streck på stickan, jag satt å tittade på det men det blev inte starkare i dag var den fortfarande kvar å så frågade jag sambon om han kunde se det å det kunde han... vet inte va jag ska tro är det ett spöckstreck må tro??? är ju på BIM+ 17 i dag... jag ska nog köpa ett test i morgon för tog det sista i går.

va tror ni? man kan se strecket utan att vinkla det men det är tunt som en sytråd... kan det ha varit fel på stickan?
    någon mer som fått så på sitt test!? använde mig av testlagrets..

anna på vilken BIM är du på...? rsfu testet ska nog jag också försöka få tag på i morgon... kanske ger mig ett possetivt besked också.. grattis till +.....
    Ojoj vad spännande! Håller tummarna för att du får ett starkare streck när du testar på nytt
  • Mattilda

spännande Jenniebw! håller tummar att det blir starkare :)

Själv ska jag börja testa igen på söndag då det är 1 vecka efter ÄL för mig :p..idag har jag superkänsliga bröstvårtor vilket jag inte haft annars så hoppas det är nått på G :) testade neg igår fast jag visste det var tekniskt omöjligt att plussa redan 4 dar efter ÄL hehe men är man testnarkoman så är man! beställt 20 nya tester som kom idag så blir nog att jag tjuvstartar redan imorgon på jakt efter ett plus :)

• jenniebw

hej tjejer.. är i dag på BIM+20 tog ett nytt test i dag med clearblue som ska ge ett + tecken efter några minuter.. å jag såg samma sak på det testet som jag såg på testlagrets sticka. ettt jätte jätte tunt streck såg precis ut som en sy tråd... nu har det hänt 2 gånger ska ringa gyn i morgon å se om man kan få en tid...

hur går det för er andra...

• Rödbetan
    jenniebw skrev 2011-03-06 21:50:23 följande:

hej tjejer.. är i dag på BIM+20 tog ett nytt test i dag med clearblue som ska ge ett + tecken efter några minuter.. å jag såg samma sak på det testet som jag såg på testlagrets sticka. ettt jätte jätte tunt streck såg precis ut som en sy tråd... nu har det hänt 2 gånger ska ringa gyn i morgon å se om man kan få en tid...

hur går det för er andra...

Ett streck är ett streck! (säger jag utan att ha sett testet...) Men två gånger med olika testmärken, jag tror du är på smällen jenniebw! Men ring gyn så de får kolla

Själv är jag nu illamående mest hela tiden och har tunna vita flytningar dessutom plus den här ilande/stickande värken, suck ja vad ska man tro. BIM + 22 i dag. Antingen är det mensen som är på G eller så är jag preggo. På onsdag får jag förhoppningsvis besked hos gyn. Tänker kedja fast mig i gynstolen om de inte vill göra ett UL... hehe
  • jenniebw

hej tjejer jag var tyvärr inte gravid enligt gyn.. dom tog blodprov men ingen hormon stegring heller... hon trodde jag fått  mf i december å fått tidiga hormoner å det är därför jag har haft symtom som ex läckande bröst.. jag skulle återkomma om ett halv år om mensen inte dykt upp... ett halv år för mig är ganska lång tid... nu är det bara att vänta in mensen å börja om från början... lycka till tjejer

• Eddies

förra månaden gjorde jag samma som du testade på bim 10+ och de var negativt, sen kom mensen helt plötsligt, ne de är snurrigt

• Rödbetan
    jenniebw skrev 2011-03-08 18:15:40 följande:
    hej tjejer jag var tyvärr inte gravid enligt gyn.. dom tog blodprov men ingen hormon stegring heller... hon trodde jag fått  mf i december å fått tidiga hormoner å det är därför jag har haft symtom som ex läckande bröst.. jag skulle återkomma om ett halv år om mensen inte dykt upp... ett halv år för mig är ganska lång tid... nu är det bara att vänta in mensen å börja om från början... lycka till tjejer
    Ingen bebbe på g här heller, var hos gyn i dag och gjorde ett vul. Allt såg dock bra ut men smärtorna har inte fått sin förklaring ännu, men hoppas hoppas mensen kommer snart! Om den inte dyker upp bad han mig komma tillbaka i juni, så behöver bara vänta tre mån. Men du inte ska du väl behöva vänta ett halvår då? Man kan ju alltid dra en fuling och gå till annan gyn och säga att man inte haft mens på ett halvår, eller? Så man får hjälp fortare. Men nu ska vi inte misströsta, vi kommer båda få tant röd snart och sen ÄL. Lycka till du med!
  • Mischao

är på BIM +7. Testade mig igår men fick negativt. Har inga symtom som illamående eller trötthet. Känner mig som vanligt. Dock hade jag mensvärk igår kväll och trodde den var på väg och mycket flytningar . Hur har det gått för er?

• Ullrikaa

Ingen mens än och ingen i sikte bara konstiga svaga plus som sen försvunnit. Får jag ingen mens denna vecka så ska jag ringa och be om koll!

• Aqwa93

Är på bim +10, utan mens eller plus i sikte. Börjar bli trött på detta. Kan jag åtminstone då min mens om det inte är en bebis där.

Svar på tråden bim +10, neg på stickan. blir galen snart!