• Lycklig nästan hela tiden

Ta emot besök i liten lägenhet

Om ett par veckor beräknas vår nya familjemedlem anlända och alla runt omkring oss är lyckliga o glada över detta. Så även barnets mormor som bor många mil bort, hon vill gärna komma på besök när barnet är fött. Men jag känner att jag inte klarar att henne boende hos oss eftersom vi bor litet och inte har något gästrum eller liknande. Kan man säga till henne att hon är välkommen på dagtid men att hon får sova på hotell eller hur gör man?

• Svar på tråden Ta emot besök i liten lägenhet
  • frwi

tycker jag verkligen att ni kan göra, säg bara att det är för att ni har det trångt och behöver tid för er själva på kvällarna så hon inte tror att ni inte vill träffa henne,,, alla vet att det är jobbigt med bebis den första tiden

lycka till

• Nyfiken gul

kanske det finns nån annan släkt eller bekant i närheten av er som kan ha plats att sova på?

prata med henne - hon kanske har andra alternativ också att erbjuda!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mellanmjölkens land

Vi har sagt att vi inte vill ha några plannerade besök alls under den första månaden. Det inkluderar mina föräldrar, sambons föräldrar och alla andra i vår närhet. Definitivt ingen som sover över!

• gryning2

Här där jag bor kan man låna gästlägenhet av Hyresgästföreningen ganska billigt - kanske finns något sånt vid er också? Vandrarhem eller campingstuga kan ju också vara ett alternativ. Jag fattar verkligen att ni inte orkar ha någon som sover över.

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110624
  • Alexi

Självklart, vi bor i villa men när svärföräldrarna kom och hälsade på en knapp månad efter att första barnet var fött fick de bo på hotell. Jag hade inte fixat stökiga nätter, allmänt kaotiskt mående, nyfödd bebisar OCH folk i huset på natten. De var här på dagen istället.

• Nyfiken gul

Hur gick det TS?

Fick ni till det?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Ta emot besök i liten lägenhet