Hur långt innan mens får du mensvärk?
Ja, som frågan lyder. Brukar du få mensvärk innan mensen kommer igång, och isåfall hur långt innan?
Ja, som frågan lyder. Brukar du få mensvärk innan mensen kommer igång, och isåfall hur långt innan?
Naproxen/pronaxen på mig kunde lika gärna vara sockerpiller. Hjälper inte ett dugg tyvärr.
Lite olika men jag brukar känna ett molande i ryggen och låren ca 4 dagar innan. Varar 1-2 dagar. Sedan ingen värk förrän mensen drar igång.
Åh den mensvärken :( Jag brukade få ont ca en vecka innan mens, o den höll i sig även en vecka efter mens. Och min mensvärk var HEMSK jag ville ta livet av mig de veckor jag led av den. Jag kunde knappt röra mig kändes som om någon rotade runt med en kniv i magen min. Nu är jag dock gravid och åh så skönt det är att slippa mensvärken ett tag!
http://emilyviktoria.blogg.se
Nja, alltså har man mens så kan man ta nsaid och orudis fungerar lite annorlunda. Orudis löser kramper även om den förvisso tillhör kategorin nsaid
Mellan ägglossning och bim bör man ju inte ta orudis eller dylikt om man försöker bli gravid men sen ska det vara helt okej. Så lång tid tar det inte för den att gå ur kroppen
Jag tycker att tramadol inte gör mycket för mensvärk öht eftersom den mest döljer problemet. Kramplösande behandlar problemet
Om jag tolkar fass rätt så har orudis en halveringstid på 8 timmar och naproxen 10-17 timmar.
Enda grejen är att man ska helst börja ta den sortens medicin 1-2 dagar innan BIM för bästa effekt men det är ju inte så att de är verkningslösa om man tar dem först när mensen väl kommit