• Limani

Varför ska allt vara könsneutralt för?

Varför ska allt vara så himla könsneutralt som möjligt för? 
    Varför får pojkar inte vara pojkar och flickor inte vara flickor..längre..?
    Varför i h*lvete skulle min pojke gå omkring i t.e.x klänning och rosa nagellack för? 
    Jag har inte förstått mig på det..och kommer inte att göra heller?  
    Tror ni att han kommer växa upp till en "oansvarig mansgris" om han inte får växa upp med rosa kläder..lr vad är det frågan om? 
    Jag är en av dom mammorna som kan säga till min son att "ähh, det är ju en tjejgrej".. Vill han ändå väldigt gärna ha den grejjen,så visst fine.. 
    Min son leker gärna med dockor tillsammans med sina tjejkompisar, lika väl som dom leker andra "vildare" lekar tillsammans.. Han växer inte upp med synen av att "kvinnor ska vara underkastade och ta hand om hemmet och män ska dominera och försörja familjen"..
    Tycker folk nästan blivit hysteriska vad det gäller den här biten och jag förstår inte varför? 

• Svar på tråden Varför ska allt vara könsneutralt för?
  • RainMan1x7x

Tex borde du läsa "Elliot & Niesta" som bevis. Återigen vinner jag. Ni förlorar. Det episka vinnartåget har gjort ännu ett stop och vunnit över de radikala feministerna. Nästa station; Vinnarköping. #WINNING

• Flickan och kråkan
    RainMan1x7x skrev 2011-04-26 15:34:52 följande:
    Tex borde du läsa "Elliot & Niesta" som bevis. Återigen vinner jag. Ni förlorar. Det episka vinnartåget har gjort ännu ett stop och vunnit över de radikala feministerna. Nästa station; Vinnarköping. #WINNING
    Vilket episkt vinnartåg pratar du om?

Jag väntar fortfarande med spänning på någon vetenskaplig evidens för att kvinnans färgval på kläder under graviditeten kommer att vara avgörande för barnets produktion av testosteron som pojke och man.......eller är det en övermäktig uppgift för någon med din överlägsna bildning och IQ?

Jag antar att du även läst Elliots senare studier som visar att även kvinnor finner män i röd kontext mer attraktiva och sexuellt åtråvärda. Med andra ord borde både kvinnor och män se till att befinna sig i en röd kontext eftersom man - som du så raffinerat påtalade tidigare - "vill avla så många barn som möjligt, och det gör man lättast med en attraktion mellan man och kvinna. Förstår ni inte nu kan jag inte hjälpa er mer. Då är ni på för låg nivå för att jag ska kunna kommunicera med er."
  • RainMan1x7x

Bryta ner detta så du kan förstå; röd färg= sexuell upphetsning= hormonproduktion. En man som ser En kvinna som blir sexuellt upphetsad blir också sexuellt upphetsad. Östro-Testo En man börjar inte producera testostoron av en röd färg. Mannen producerar testoron av östrogenet kvinnan i rött producerar.

• RainMan1x7x

Jag antar att du har läst Anya Hurlberts och Yazhu Lings studier i current biologi som klart och tydligt bevisar att redan från födslen oavsett kultur/ras drar normala pojkar till blått och normala flickor till Rosa? Gör det annars. Varför gjorde du ett till inlägg? Nu var vi tvugna att vånda tåget och åka tillbaka såhär på kvällen. Otrevligt mot oss alla. Men imorgon kör vi istället full fart framåt i dubbla hastigheten 100% X2 #WINNING

• Flickan och kråkan
    RainMan1x7x skrev 2011-04-27 00:56:55 följande:
    Jag antar att du har läst Anya Hurlberts och Yazhu Lings studier i current biologi som klart och tydligt bevisar att redan från födslen oavsett kultur/ras drar normala pojkar till blått och normala flickor till Rosa? Gör det annars. Varför gjorde du ett till inlägg? Nu var vi tvugna att vånda tåget och åka tillbaka såhär på kvällen. Otrevligt mot oss alla. Men imorgon kör vi istället full fart framåt i dubbla hastigheten 100% X2 #WINNING
    Nu är du väl ändå ute och cyklar? De kom ju tvärtom fram till att det inte finns några skillnader mellan könen vad gäller färgpreferens hos spädbarn.

Sedan vore det trevligt om du slutade att konstant ducka och svara på min enkla fråga: Var har du vetenskaplig evidens för att kvinnans färgval under graviditeten är avgörande för barnets produktion av testosteron som pojke och man?

Vad gäller barn och kläder i rosa och ljusblått så kommer vi snarare närmare sanningen genom att läsa Jo B Paoletti.
  • Flickan och kråkan
    RainMan1x7x skrev 2011-04-27 00:48:43 följande:
    Bryta ner detta så du kan förstå; röd färg= sexuell upphetsning= hormonproduktion. En man som ser En kvinna som blir sexuellt upphetsad blir också sexuellt upphetsad. Östro-Testo En man börjar inte producera testostoron av en röd färg. Mannen producerar testoron av östrogenet kvinnan i rött producerar.
    Och detta goddag-yxskaft-inlägg hade för avsikt att....?
  • RainMan1x7x

läsa om deras arbete. För det motsatsen till vad de kom fram till. Det var några yids för övrigt som nyligen också drog samma slutsats. Sen har jg bett läsa om mina inlägg eftersom du verkar inte kunna läsa ordentligt.

• Flickan och kråkan
    RainMan1x7x skrev 2011-04-27 12:43:49 följande:
    Sen har jg bett läsa om mina inlägg eftersom du verkar inte kunna läsa ordentligt.
    Jag kan läsa alldeles utomordentligt. Du skrev tidigare i tråden följande: "Allt finns för en psykologisk anledning. Ytterst få saker är på grund av slumpen. Pojkar gillar ibland Rosa också. Men då har de en lägre testostoronhalt. Det kan ha och göra med att mamman åt östrogen eller bar mycket Rosa under graviditeten. Tack för mig."

Du är den som tydligen inte kan läsa för jag har bett dig ett otal gånger att lägga fram vetenskaplig evidens för detta. Du påstår ju att detta är fallet och att du har torrt på fötterna och att vi andra är obildade apor. Återigen så svarar du inte.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20136931
  • RainMan1x7x

Du pratar om 4-5 månaders människor din mupp. Dessa är i stort sätt asexuella. Alla undersökningar de gjort om sexuella männiksor säger motsatsen. 2, jag vet mycket väl vad jg skrev. Men frågan är om du är kompetent nog att läsa mellan raderna?

• Flickan och kråkan
    RainMan1x7x skrev 2011-04-27 13:16:57 följande:
    Du pratar om 4-5 månaders människor din mupp.
    Om jag är en mupp vad är då du , eller har du ingen susning om vad du själv skriver:

"Jag antar att du har läst Anya Hurlberts och Yazhu Lings studier i current biologi som klart och tydligt bevisar att redan från födslen oavsett kultur/ras drar normala pojkar till blått och normala flickor till Rosa?"

Jag vet inte hur du definierar "redan från födseln", men mina barn har varit yngre än 4-5 månader den dag de fötts .

Skippa tramset, och stå för vad du säger istället.
  • RainMan1x7x

Oj haha, ja det blev det fel helt klart. Big whoop. Vem bryr sig om ett type-o?

• Flickan och kråkan
    RainMan1x7x skrev 2011-04-27 13:32:50 följande:
    Oj haha, ja det blev det fel helt klart. Big whoop. Vem bryr sig om ett type-o?
    Tja, frågan är väl om snarast det var ett type-o .
Svar på tråden Varför ska allt vara könsneutralt för?