Tips mot orkeslöshet/hur påverkas barnen?
Hej
Jag och min sambo har två killar en på 1 1/2 halvt och en på 3 månader. Der fungerar ganska bra med "syskonkärleken" förutom att man såklart känner att man hela tiden måste passa på den lille och är lite orolig för var storebror kan hitta på med honom. Den stora killen går på dagis mellan 9-14 på dagarna.
Jag är så otroligt orkeslös efter vaknätter och full rulle härhemma så att min toleransnivå gentemot barnen (framförallt den store) är lika med noll. Storebror busar så klart och trotsar. Jag gissar att det hör åldern till. Så. Jag skriker och gastar och ibland så barskt och högt att jag efteråt får oootroligt dåligt samvete. Jag är så rädd att jag skrämt min 1 1/2 åring för livet. På morgonen när vi ska till dagis brukar det vara oroligt och den lilla brukar då trixa med att inte vilja amma eller ta flaskan. Då blir jag liksom arg och ilsken och kan känna att jag nästan vill kasta ut barnen genom fönstret.Vilket jag såklart inte gör men jag mår så oerhört dåligt över att jag ens tänker tanken!
Jag och min sambo tjafsar ochså ganska högljutt och inför barnen fast vi bestämt att vi inte skulle göra det.
När den store är på dagis så ska det handlas, tvättas, städas mm så jag har även väldigt dåligt samvete för att jag inte hinner med min lilla grabb.
Har du något tips till mig gällande detta? Kan mina pojkar påverkas av detta och iså fall hur?
Tack på förhand för hjälpen