sommarbarnen skrev 2011-02-26 21:31:35 följande:
såklart man inte har sex i samma rum som barnen!!! men helger? Snabbis på toa? Jag menar, ni får väl ha fantasi!
Jag tror inte att det är fantasin som brister. Vissa av oss har småttingar som man faktiskt inte kan lämna ensamma ens några minuter. Min äldste hade ett ofantligt närhetsbehov och var vid min sida i princip 24 timmar om dygnet, med undantag av en tjugo minuters duschpaus i pappas armar (ganska ofta skrikandes), fram tills han var långt över två. Och sov gjorde han helst på mig eller i alla fall med direktkontakt. Han är fortfarande vid 6-års ålder en supersocial, extrovert liten person som trivs bäst när familjen är samlad. Den yngre är inte lika skugglik, men han är å andra sidan en klätterapa utan like. Suicidvakt är vad man får ha på honom. Kan man inte ens gå på toa ifred så är det inte konstigt att sexlivet lider. Det är väl snarast med hjälp av fantasin och i drömmarna som sexlivet överlever dessa tider.
Alla bebisar är förstås inte såhär. Min kompis skrev färdigt sin doktorsavhandling med en spädis hemma (hon bara åt och sov ju!) och en annan berättade om att hennes nyföding behövde väckas för att de skulle mata honom. Men sådana bebisar gör inte jag. Söta är de däremot....