• Anonym

Ni som varit ett par i runt 10 år och har barn!

Jag och min man har varit tillsammans i snart 11 år. Sexlivet är totalt nerlagt, var minst ett halvår sedan vi hade sex och jag är den som saknar det. MIn man har tappat lusten för länge sedan. Vi har två ganska små barn ihop.
    Ni som varit ihop ungefär så länge som vi och också har barn ihop, hur ser erat sexliv ut?

• Svar på tråden Ni som varit ett par i runt 10 år och har barn!
  • Teskedsmamman

4 barn och 10 år ihop.... visst har det blivit lite torka eftersom lillkillen på 6 mån vägrar sova någon annanstans än i min säng... vi har ett ppiller på 10 kg som heter Hannes

Men annars är det nog minst 1 gång i vecka som gäller....

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • sommarbarnen
    Anonym (tioårimars) skrev 2011-02-26 21:50:10 följande:
    han jobbar helger. en snabbis på toa ja viistt det går men då har vår ettåring rivit halva huset.
    verklar hopplöst för er..
  • 100kgpappa

12 år, barn på 4 & 2 år. Har gått lite i vågor, men 1-2 ggr veckan ungefär, och jag upplever att vårt sexliv utvecklas och blir bättre med åren. Vi blir bättre på att tillfredställa varandra helt enkelt, provar lite nya saker osv. Lider med er som som inte får njuta av en partner som tappat sugen...Gråter

• Anonym (***)
    sommarbarnen skrev 2011-02-26 21:31:35 följande:
    såklart man inte har sex i samma rum som barnen!!! men helger? Snabbis på toa? Jag menar, ni får väl ha fantasi!
    Jag tror inte att det är fantasin som brister. Vissa av oss har småttingar som man faktiskt inte kan lämna ensamma ens några minuter. Min äldste hade ett ofantligt närhetsbehov och var vid min sida i princip 24 timmar om dygnet, med undantag av en tjugo minuters duschpaus i pappas armar (ganska ofta skrikandes), fram tills han var långt över två. Och sov gjorde han helst på mig eller i alla fall med direktkontakt. Han är fortfarande vid 6-års ålder en supersocial, extrovert liten person som trivs bäst när familjen är samlad. Den yngre är inte lika skugglik, men han är å andra sidan en klätterapa utan like. Suicidvakt är vad man får ha på honom. Kan man inte ens gå på toa ifred så är det inte konstigt att sexlivet lider. Det är väl snarast med hjälp av fantasin och i drömmarna som sexlivet överlever dessa tider. 

Alla bebisar är förstås inte såhär. Min kompis skrev färdigt sin doktorsavhandling med en spädis hemma (hon bara åt och sov ju!) och en annan berättade om att hennes nyföding behövde väckas för att de skulle mata honom. Men sådana bebisar gör inte jag. Söta är de däremot.... 
  • Anonym (sällan)

Vi har sex sällan men jag tror att båda är rätt nöjd med det. Vi har varit ihop i tolv år. Kanske blir nån/några ggr/månad. Ibland går det kanske nån månad mellan sexen. Visst kan jag sakna att karln tar mer initiativ till sex men jag har rätt mycket annat i livet att fokusera på med. Har ett spännande jobb och två barn, 4 och nio år.
    Man håller sig sysselsatt liksom.

Har inget att klaga på när det gäller sexet annars. Allt går i vågor. Ibland är man mer sugen än annars.

• Anonym

5 ggr i veckan,vill man så kan man...
    och efter en bra sex så behäver jag sova endast 2 timmar och är i  topp form hela dan, lite planerin, lite prioritering,
    sen betalar vi barnvakter och går ut och fikar eller äter, och det blir en förspel, sen är det party...
    det är inte lätt, men det går oftast...
    prata och fräsha upp minnena
    jag vill ju mer nu då jag är mamma, känns så sexigt och förbjudet att njuta ofta;)))

• Anonym (onormal?)

Skriver anonymt då min man inte tycker det känns ok annars.

Vi har varit ett par i 9 år och har 2 gemensamma barn på 6 och 5 år samt så har jag ett barn sedan tidigare på 11 år. Vi har sex med varandra i stort sett varenda dag, så säg att det blir 6 dagar/vecka i snitt.
    I stort sett så är vi fortfarande som nykära vad det gäller den intima biten. Kel, gos, pussar, hålla handen och ge varandra ömma kramar eller smek på kinden tillhör vår vardag. Det har alltid varit så. Skulle tro att det beror på att vi är på samma nivå och att det i så fall beror på det. Fysisk närhet är grymt viktigt, det är ju liksom grunden. Har man bara den så tror jag faktiskt att man kan spinna vidare på den så att man så småningom får den här laddade passionen som leder till underbart sex!
    Tyvärr har jag inga råd till ts, mer än då att spinna vidare på den fysiska närhet ni redan har i hopp om att det faktiskt kan leda till något större.

• 100kgpappa
    Anonym (c) skrev 2011-02-26 21:45:12 följande:
    Jag trodde att småbarnsåldern var jobbigast då det handlade om att pussla in sex i livet, men har bittert fått lära mig att då man har småbarn så kan man alltid fiffla till sig en snabbis i tvättstugan, badrummet osv, men har man tonåringar i huset, så har man ett helvete att få till sitt sexliv, så där får man kämpa rejält att bara komma till.
    Det är väl bara att stänga sovrumsdörren när man går och lägger sig, förstår inte problemet?
  • Anonym
    100kgpappa skrev 2011-03-05 14:49:58 följande:
    Det är väl bara att stänga sovrumsdörren när man går och lägger sig, förstår inte problemet?
    mina barn kommer till vårt rum varje natt, men då smyger vi till barnens rum....
  • redneck girl

tid har de flesta .man får prioritera i livet det som man tycker är viktigt . trötthet jämt är bara en dålig ursäkt . då är det dax att söka läkarhjälp .

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Tuesday
    redneck girl skrev 2011-03-05 15:56:23 följande:
    tid har de flesta .man får prioritera i livet det som man tycker är viktigt . trötthet jämt är bara en dålig ursäkt . då är det dax att söka läkarhjälp .
    precis
    if there is a will there is a way ;)
  • Anonym (Jenny)

Vi är inne på år tolv nu och har två barn. Vi har sex 2-7ggr i veckan och har alltid haft.
    Min man blir bara sexigare med åren

• Anonym (Ägget)

Vi har varit ihop i 16 år och har ett barn, frekvensen varierar helt klart. Ibland kan det bli varje dag i en period, sen ligger vi lite lågt och det blir bara 2-3 ggr på en månad. Men närheten och viljan finns där och det är viktigt också, att man kan ha den tryggheten.

Ibland kan jag känna att lusten sviker men då får jag nästan intala mig själv att vilja, och sen brukar det lösa sig av sig självt!

Svar på tråden Ni som varit ett par i runt 10 år och har barn!