• cool

För sressad till bra uppfostran!råd

Hejsan!
    Jag har två barn på 2 år och 5.5 år. Det sitter i mig men jag är alltid så stressad,allt ska fixas sig,de ska va ordning o reda,plocka fram kläder till barnen kvällen innan,ta upp dom i tid,allt funka bra men ändå så stressad..Hur gör man för att bli mindre stressad?Ja stressa fast tiden är okey,finns det hjälp,kurser ja vad som för att bli mindre stressad?

• Svar på tråden För sressad till bra uppfostran!råd
  • Lima80

1. Börja med att lära dig att säga nej om du är en av dem som har svårt för det. 
    2. Lär dig andas med magen, långa djupa andetag.
    3. Försök att prioritera. Skriv en lista på vad du tycker är viktigast, försök stryka sådant du brukar göra som är mindre viktigt. Sätt upp listan på kylen så du inte ramlar tillbaks i gamla mönster.
    4. Var närvarande och bara "var" tillsammans med barnen. Lek, rita eller ta ett bad tillsammans. 
    5. Få tid att vara tillsammans med din partner om du har någon.
    6. Få tid att vara själv och gör något som du tycker är roligt för att få nya krafter. 

Lycka till! 

• AngoStura

Jag brukar tänka på döden. Vad är egentligen viktigt i förhållande till döden? Om jag hade tre månader eller ett år kvar att leva vad skulle jag prioritera då?

Sedan tycker jag att man kan fråga sig varför man stressar. Måste du stressa eller har det blivit en vana? Så tror jag ocså att det kan vara bra att inse att du antagligen styr detta själv och kan styra upp så du inte behöver stessa. Åtminstone inte varje dag.

Svar på tråden För sressad till bra uppfostran!råd