• Makka Pakka

Maxiklänning till sommaren.. Men vad ska man ha på fötterna?

Jag är väldigt glad att långklänningar/maxiklänningar är tillbaka.. älskar looken och kommer säkert användas mkt under våren/sommaren.. meeeeeen jag är inte sååå förtjust i gladiatorsandaler.. som de flesta verkar använda till maxiklänning... vad kan man ha istället? Solig

Jag är nog väääääääldigt trött på vintern och kan inte sluta tänka på sommaren

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • Svar på tråden Maxiklänning till sommaren.. Men vad ska man ha på fötterna?
  • Frk Svår

Kilklack med kork eller högklackade espadrillos är hett i sommar! Funkar till långklänningarna

• Midvinternattsmåne
    mosterYster skrev 2011-03-01 10:55:58 följande:
    Pumps = bättre än converse. Converse användes av ungar på max 15 samt vissa bloggerskor. Hur fult?
    Jaa men ett par vanliga tygskor! Men hellre converse än pumps i alla fall =) Kan man inte ha converse el liknande upp till 35 år i alla fall då? el kanske inte hehe. 
  • LaFontaine
    Midvinternattsmåne skrev 2011-03-01 11:10:02 följande:
    Jaa men ett par vanliga tygskor! Men hellre converse än pumps i alla fall =) Kan man inte ha converse el liknande upp till 35 år i alla fall då? el kanske inte hehe. 

Det kan faktiskt vara snyggt med pumps beroende på vilken typ av klänning det är.
  • Rakkaani

En maxiklänning bärs bäst med låga skor, eller kilklackar. Speciellt om vi pratar om dessa somriga maxiklänningar.. Sätter man på sig ett par pumps till dem blir det för mycket.. Pumpsen passar mer en fin långklänning :) Och converse fungerar till alla åldrar!

• mosterYster

Jaha, jag kan inte citera. Men OK... @ Midvinternattsmåne: Converse hade jag i högstadiet, inte sedan dess. Ingen av mina vänner heller. Som bekväm-skor sett är ju ett par rena sneakers snyggare, sen tycker jag inte att det passar till klänning öht. Promenad-skor med bredare klackär också bekvämt och snyggt. Jag hävdar att skorna gärna får vara lite nätta till en så tygrik klänning. @ Rakkaani: Men VARFÖR? Kilklack är inte ens snyggt. Jag vet INGEN kille som tycker att det ser bra ut, även om det uppenbarligen är populärt bland en del tjejer (återigen tonårsbloggerskor) att ha platådojor med kil (ööööörk). Nu klär jag mig inte för att imponera på killar/män, men jag tycker själv att det ser oerhört klumpigt ut med kilklack, espandrillos och korksulor. Det finns ingen som får snyggare ben med sådana missfoster på fossingarna Iseika: Jag är med dig här.

• Rakkaani

Smaken är som baken.

Jag jobbar med mode är därmed rätt så insyltad i det :) Ögat vänjer sig och det blir fint efter ett tag.
    Ett par kilklackssandaler är både bekväma och lätta att gå i. Stor fördel!

• LaFontaine
    Rakkaani skrev 2011-03-01 12:34:42 följande:
    Smaken är som baken.Jag jobbar med mode är därmed rätt så insyltad i det :) Ögat vänjer sig och det blir fint efter ett tag.Ett par kilklackssandaler är både bekväma och lätta att gå i. Stor fördel!

Jag jobbade med mode i 8 år utan att vänja mig vid det
  • Rakkaani
    LaFontaine skrev 2011-03-01 12:55:18 följande:
    Ja, smaken är som baken som sagt :)
  • mosterYster
    AstraTrillian skrev 2011-03-01 12:42:54 följande:
    Nej, inte maxiklänning och klackar! Det blir tantigt.

Beror på vem det sitter på...
  • mosterYster
    LaFontaine skrev 2011-03-01 12:55:18 följande:
    Haha, du gillar inte heller "klumpfötter"?
  • LaFontaine
    mosterYster skrev 2011-03-01 14:33:18 följande:
    Haha, du gillar inte heller "klumpfötter"?
    Nej. Dessutom har jag "turen" att ha en förstörd hälsena. Läkaren har ordinerat mig klack. Bästa medicinen nånsin
  • Frk Svår

Jag är en sucker för Vagabonds Poppy. Den tror jag hade funkat till långklänning...

• mosterYster
    LaFontaine skrev 2011-03-01 14:36:28 följande:
    Nej. Dessutom har jag "turen" att ha en förstörd hälsena. Läkaren har ordinerat mig klack. Bästa medicinen nånsin

Åååh. Det är du och Lill-Babs då Hon har visst fått förkortade hälsenor, men det var för att hon enbart bar högklackat. Nej, ärligt talat, det finns inget så snyggt på fötterna som nätta, eleganta klackar. Oavsett vad du har för outfit (och nej, gymkläder, dykdräkt osv. räknas INTE ).
  • FasterK
    Frk Svår skrev 2011-03-01 10:56:04 följande:
    Kilklack med kork eller högklackade espadrillos är hett i sommar! Funkar till långklänningarna
    Jupp! Hänger på den här åsikten. Snyggt med espadrillos. Kilklack, låga, höga....
  • Midvinternattsmåne
    AstraTrillian skrev 2011-03-01 12:42:54 följande:
    Nej, inte maxiklänning och klackar! Det blir tantigt.

Det var så jag tänkte också Klumpplatåer ala nittiotal går bort men som sagt, kilklack är snyggt..
  • patti87

jag kommer använda sandaler till min... platta utan klack (bekvämt och snyggt)

men tycker även att kilklackade sandaler är snygga till..

Svar på tråden Maxiklänning till sommaren.. Men vad ska man ha på fötterna?