Hur länge knep du efter förlossningen?
Dessa förfärliga knipövningar, hur länge har ni knipit? Skriv gärna hur ofta och vid vilka tillfällen ni gör övningarna.
Dessa förfärliga knipövningar, hur länge har ni knipit? Skriv gärna hur ofta och vid vilka tillfällen ni gör övningarna.
Kniper nu, 4 år efter sista graviditeten. Det är väl något man ska göra hela livet?
Kom och knip med oss!!! :)
www.familjeliv.se/Forum-3-149/m51229836.html
Kommer nästan bara ihåg att göra det när jag sitter här på fl, så det blir oftast 1 gång/dag i alla fall...
I princip aldrig. Knep mycket före förlossningen med båda men väldigt sporadiskt efteråt. Har en väldigt stark knipmuskel så känner inget behov. Märker jag att jag börjar bli "otränad" får jag väl börja knipa antar jag, inget mer med det
Kniper ett par gånger om dagen och tänker göra det resten av livet
Jag kniper varje gång jag borstar tänderna/ tandtrådar, har jag gjort i flera år...Började med det
för tio år sedan ungefär, då fanns inte barn på kartan
Jag har knipit i många år, redan innan barn var påtänkt. Och jag kommer att fortsätta hela livet. Det är ju en så enkel övning. Imponerade på barnmorskan vid efterkontrollen; "OJ!", sa hon om min knipstyrka. Då blev jag bara ännu mer taggad att knipa vidare. Tar ju bara några minuter av ens dag.
Jag har aldrig slutat knipa, men efter ett par år började jag knipa mer sällan. Nu blir det ett par gånger i veckan kanske ...
Kniper fortfarande och det 28 år sedan jag födde min yngsta
Kniper någon gång per dag och ALLTID närj ag åker hiss - nästan som en tvångstanke - hissen kan fastna annars......
Jag har gjort knipövningar så länge jag kan minnas och gör det fortfarande nu ett år efter förlossningen dagligen. Gör det i soffan, i bilen och under promenader tex.
Man ska aldrig sluta knipa eftersom muskler är något som måste underhållas.
Men ni som kniper vid alla möjliga tillfällen, hur kan ni koncentrera er? Själv tycker jag det är jättesvårt om jag inte ligger på rygg och inte pratar med nån eller gör nånting annat än räknar sekunder. Jag tycker det är jättesvårt, betyder det att jag gör fel eller är det bara så för vissa?
Man ska aldrig sluta knipa eftersom muskler är något som måste underhållas.