Panik inför hösten redan nu! Ett barn i skola, ett på dagis och ett hemma...
Jag har inte mått så bra det sista året och nu under graviditeten har det blivit ännu värre. Vårat tredje barn är beräknat i april och jag får panik när jag tänker på hur jag ska få ihop pusslet. Våran dotter börjar skolan till hösten och jag misstänker att de går 8-11 där 5 dagar På dagis är tiderna 8.45-13.45 tre dagar. De innebär att jag alltså ska dra upp hela familjen med bebis och allt för att kl 8 vara i skolan. Sen gå hem en halvtimme för att lämna på dagis. Hem igen för att efter en timme hemma hämta i skolan. Hem igen. Knappt två timmar hemma och sen tillbaka till dagis och hämta? Fattar inte hur jag ska få ihop detta med bebisens ät och sovtider + att någonstans däremellan hinna njuta lite av min sista föräldraledighet. Har haft funderingar på att skippa dagis för fyraåringen men han är ett aktivt barn och jag tror han behöver stimulansen han får på dagis. Tror eg han skulle behöva mer än 15 timmar. Funderar på om dottern skulle kunna gå kvar på dagis ett år men då tappar hon ju alla kompisar. Får verkligen panik på hur jag ska lösa detta! Hur har ni andra fått det att funka?