• Pssst

Småbarnsfäldrar! Hur ofta har ni sex?

Hur ofta har ni sex?

Vad tycker ni är "normalt" resp. sällan och ofta?

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Svar på tråden Småbarnsfäldrar! Hur ofta har ni sex?
  • Snooz
    Pssst skrev 2011-03-16 15:03:30 följande:
    Jag känner själv att jag egentligen VILL ha sex mera men sen när jag väl kommer till den punkten så känner jag mig stressad....Har någon något tips på vad jag kan göra för att komma ur det?
    Prova att några kvällar i veckan bara ligga nakna tillsammans, kramas och prata ett tag. Ibland leder det till kyssar, smek och sex och ibland blir det "bara" en lugn och mysig stund tillsammans. Vi brukar passa på direkt när barnen har lagt sig - annars blir vi för trötta Glad
  • Pssst
    Snooz skrev 2011-03-24 12:42:41 följande:
    Prova att några kvällar i veckan bara ligga nakna tillsammans, kramas och prata ett tag. Ibland leder det till kyssar, smek och sex och ibland blir det "bara" en lugn och mysig stund tillsammans. Vi brukar passa på direkt när barnen har lagt sig - annars blir vi för trötta Glad
    Bra idé!  Vi gjorde så igår, faktiskt (utan att jag läst i tråden ) och var jättemysigt
  • gemigsinnesro

Vi har en  dotter på 2.5 månader och så har jag 2 tonårsbarn i ett förhållande innan också.
    Vi har haft sex några ggr efter förlossningen men alldeles för sällan enligt mig. Jag skulle gärna ha sex 3-4 ggr i veckan men sambon han är lite "trögare" än vad jag är på det området Flört.  Nu är det väl ca 2 veckor sen och det är otroligt frustrerande tycker jag.

• Cicci1984

Ja hur ofta?
    Det är så olika..
    Sambon jobbar på båt så han är borta varannan vecka och jag har 3 skiftes jobb..
    Dottern är 4 ½..

Vi har allt mellan 1-6 ggr de veckorna han är hemma..
    Beror helt på hur mycket jag jobbar o vad man gör hemma..
    Båda vill mer, men ibland "orkar" man bara inte..

Men däremot har vi mycket "kroppskontakt" om man säger så, pussas, kramas, myser osv..
    Varje kväll!!
    Tycker själv inte att man alltid måste ha sex för att visa hur mycket man älskar varann..
    Ibland tycker jag det är mysigare att mysa o pussas på soffan när man ser på film...

Men som sagt, mycket olika...

• Shirin85

2 gånger i veckan ungefär, tror säkert han skulle vilja fler men jag är nöjd med det som är nu.
    Vi myser ofta, det är lika viktigt detGlad

• Mjusch

Alltså, det där med att komma på sin man med att onanera. Har man inte sex måste man väl få onanera?! För mig är det inte ett tecken på att sexlivet är dåligt, Dessutom kan man väl onanera fast man har ett regelbundet sexliv. Att inte tillåta sin partner att onanera, eller ta illa upp är lite egoistiskt tycker jag.

• Pssst
    Mjusch skrev 2011-04-29 11:49:33 följande:
    Alltså, det där med att komma på sin man med att onanera. Har man inte sex måste man väl få onanera?! För mig är det inte ett tecken på att sexlivet är dåligt, Dessutom kan man väl onanera fast man har ett regelbundet sexliv. Att inte tillåta sin partner att onanera, eller ta illa upp är lite egoistiskt tycker jag.
    Jag tycker det är självklart att man får onanera.  Både jag och min man!

Nu har jag vart inne i en period när jag verkligen inte har velat ha sex. Har vart alldeles för spänd över skola, sjukdomar o.s.v.  Håller på att komma ur det nu och vi är barnfria hela helgen så jag hoppas att det kan hjälpa saker och ting...
  • Helene70

Vi har sex flera gånger i veckan. detta är lagom för oss men kan upplevas som ofta eller sällan av andra.

• Zirup

Jag har som eget mål att vi skall orka med att ha sex minst en gång i veckan och jag kan stolt säga att det är sällan vi misslyckas med det faktiskt. Har en ettåring och en tvåochetthalvtåring och lusten återvände så snart barnen började sova hela nätter.

• Pssst
    Zirup skrev 2011-05-10 22:10:21 följande:
    Jag har som eget mål att vi skall orka med att ha sex minst en gång i veckan och jag kan stolt säga att det är sällan vi misslyckas med det faktiskt. Har en ettåring och en tvåochetthalvtåring och lusten återvände så snart barnen började sova hela nätter.
    Det har vi också lyckats med nu den senaste tiden (läs: jag)
  • Svea73

Har en 3 och 4.5 åring och minimal sexlust, önskar jag hade mera men jag har helt enkelt ingen ork...

3 åringen vaknar minst 2 gånger per natt samt vill gå upp mellan 4-6 varje morgon, min man är kvällspigg och jag morgonpigg...hur får alla ihop logistiken och finns det någon mer som helt enkelt inte har lust...och hur hittar man lusten igen? Saknar den...

• Benjimom

Vi har en son på 1 år och har sex varannan dag iaf =)
    Det är ett skönt sätt att slappna av tillsammans

• daddyA
    Man kan inte kräva sex av sin partner, men jag tror att det är en viktig del i ett fungerande förhållande. Efter att ha läst denna tråd och några andra så går det nog också att utläsa att män generellt har större sexlust än kvinnor, är bara båda parter införstådda i detta så kan de gånger som man faktiskt har sex bli riktigt bra. Det borde gå att hitta en medelväg som båda parter är nöjda med.
    Det som är viktigt är att båda har lust och vill ha sex, och visar detta genom att ta initiativet, visar sin vilja etc, så det inte är den ena parten alltid måste ta initiativet. Blir den initiativtagande parten dessutom ratad alltför många gånger så försvinner nog lusten, då är det problem.

Jag tycker personligen att en gång per månad är i minsta laget ( har full förståelse för att frekvensen sjunker vissa perioder av olika anledningar).

• Fyrtal i damer

Här hemma har vi sex 2-3 ggr i veckan.

Och vi har barn i åldrarna 8,7,2 och en 7 månaders..

• såffan

3-4 gånger i veckan är väll det normala hos oss, min man börjar jobbet tidigt och dottern vägrar att somna innan vi går och lägger oss så han slocknar oftast innan hon gör det ^^

• Sparvöga

Inte ofta alls faktiskt, nån enstaka gång per månad på sin höjd. När ska man ha tid?? Och har man nån gång tid så har man ingen ork. Men jag har slutat att bry mig om det, det är som det är.

• Mulata
    Svea73 skrev 2011-07-23 02:45:08 följande:

Har en 3 och 4.5 åring och minimal sexlust, önskar jag hade mera men jag har helt enkelt ingen ork...

3 åringen vaknar minst 2 gånger per natt samt vill gå upp mellan 4-6 varje morgon, min man är kvällspigg och jag morgonpigg...hur får alla ihop logistiken och finns det någon mer som helt enkelt inte har lust...och hur hittar man lusten igen? Saknar den...

Har ungefär samma problem. Älskar min man men har ingen sexlust! Hur gör man?? Hur hittar  man tillbaka till lusten?
Svar på tråden Småbarnsfäldrar! Hur ofta har ni sex?