• arton

    Vara vuxen

    Jag har liksom funderat på vad som anses vara vuxet och tvärtom och att de säkert många gånger inte har med åldern att göra när man betraktas vara vuxen. Men om man rent generellt får säga en ålder då ni anser att man blir vuxen får ni gärna säga den.

    Jag är 20 år gammal och betraktar mig inte själv som vuxen, varken åldersmässigt eller beroende på min boendesituation (bor fortfarande hemma då jag studerar och valde att göra så då jag inte vill ta studielån så länge jag studerar på universitetet). En del betraktar mig som vuxen ena sekunden, nästa sekund är jag ungdom och blev nyss "tagen" för att vara barn och folk brukar gissa att jag är 17 år.

    Så vad säger ni? :)

  • Svar på tråden Vara vuxen
  • Flickan och kråkan
    arton skrev 2011-05-26 12:49:31 följande:
    Jag respekterar allas åsikter, självklart :) Det var inte meningen att säga emot dig heller men alla människor är ju olika och jag växer fortfarande som människa och försöker iaf bete mig på ett vuxet sätt, det är ju de alla förväntar sig - kanske går de fel ibland men spela roll, man försöker iaf :)
    Jag förstår nog bara inte var våra åsikter skiljer sig. Jag säger samma sak som 35-åring....jag växer fortfarande och kommer att göra det till den dag jag dör. Det är ingen skillnad från då jag var 18....förstår du vad jag menar . Ju mer erfarenheter man får, ju mer kunskap man får desto mer inser man hur lite man faktiskt vet .
  • arton
    Flickan och kråkan skrev 2011-05-26 12:53:18 följande:
    Jag förstår nog bara inte var våra åsikter skiljer sig. Jag säger samma sak som 35-åring....jag växer fortfarande och kommer att göra det till den dag jag dör. Det är ingen skillnad från då jag var 18....förstår du vad jag menar . Ju mer erfarenheter man får, ju mer kunskap man får desto mer inser man hur lite man faktiskt vet .

    Jo men det är ju de jag menar

  • Flickan och kråkan
    arton skrev 2011-05-26 12:51:41 följande: