rapsolja VS Messmör i ersättningen? Vad röstar du för??
Ja har du erfarenhet av nått av dom?
Säg vad du tycker är bäst eller vad du använde.
skriv vad ni tyckte resultatet blev.
Ja har du erfarenhet av nått av dom?
Säg vad du tycker är bäst eller vad du använde.
skriv vad ni tyckte resultatet blev.
Vi har bara testat rapsolja efter att BVC rekomenderade det. Funkar ganska bra när hon vart hård i magen. Skulle det inte hjälpa sa de att vi skulle testa laktulos.
BVC sa att messmör är inget de rekomenderar längre, det innehåller både salt och socker sa de.
Fast vet många som använt messmör och de har ju inte skadat barnen.. men vi håller oss till olja så länge det funkar.
messmör funkar kanon! tror dock oxå att det inte är bra förd e allra minsta pga saltet. vi kör nu lactulos till minstingen (3 mån).
har haft messmör för min store kille då han har en lite krånglig mage, tar messmör när man vill få igäng den ordentligt. annars är det lactulos på honom varje dag.
Men BVC har sagt att vi skall vänta med lactulos är det någon ålder på det??
När började ni använda messmör?
Matolja- det funkade dock inte-men inte messmör heller....
Rapsolja funkade inte alls för lilltösen vår, dessutom åt hon mindre när hon fick det i ersättningen (babysemp) frågade bvc angående messmör eftersom jag själv fick det när jag var liten och det fungerade för mig! min ssk gav mig rådet att vänta tills hon är ca 10-12 veckor innan jag provar messmör..saltet var inte så farligt tyckte hon eftersom det är så liten mängd de får åt gången..ca 1tsk/måltid, men det var nått annan med tarmarna..har inte koll på exakt vad hon menade!
finns ju lactulos i nödfall, men den kan ge gasbildning. fick med mig resulax från bvc idag som man kan använda i värsta fall!
vi använder messmör... men vi började nu när hon är 7.5mån med det..
ok jag får höra med BVC nästa gång jag går dit om lactulos.
Jag har provat båda och tyckte att båda funkade bra, men messmöret var mer uppskattat av lillkillen. :)