Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden rapsolja VS Messmör i ersättningen? Vad röstar du för??
  • Längtandsfull

Jag har hört från några att olja inte alls hjälper men det ha sessmör gjort.. därför jag undrar..
    lactulos tycker inte BVC att vi skall börja med. Tror det är för att hon bara var 3 veckor vi senast var där..

• Längtandsfull
    Pyris skrev 2011-03-09 17:45:29 följande:
    Olja hjälpte inte för oss, inte ens lactulos. Däremot messmör gjorde susen. Saltet i är det ingen fara med, det är i en sådan pytteliten mängd att det inte kan göra någon skada.
    Ja det har jag hört innan så funderar på att testa messmör istället för olja..
    Känns inte som att det hjälper med olja..
  • Längtandsfull
    Labolina3 skrev 2011-03-09 17:50:02 följande:
    här funkade olja o lactulos....vårt bvc sa att vi inte fick ge messmör för saltets skull men det är väl som allt annat, olika råd från olika bvc Vår lilla har ont i magen men är nu inte hård så nu är det ju nåt annat vi får hitta på...
    men vad ger du för ersättning?

För några årsen så var det messmör som BVC rekomenderade och nu är det rapsolja..
    Jag fick messmör i flaskan när jag var lite och jag lever.. =)
  • Längtandsfull
    Labolina3 skrev 2011-03-09 18:02:39 följande:
    Nu ger vi hipp men har testat nan ha o babysemp oxå. Alla har funkat ok några dagar o sen har magontet kommit... Köpte dr brown i förrgår o det har funkat bättre så får väl se om vi nöjer oss där. Annars är väl nästa steg altera från apoteket enligt bvc. Ska dit imorn... Ja, råden kring barn ändras ju stup i kvarten ang allt från kudde, sovställning till mat mm...inte lätt o veta vad som e rätt
    Vi hade först Nan 1 men då skrek hon pga förstoppning tror jag.
    BVC sa vi skulle prova semper lemolac så det gjorde vi och igår slog det mig att hon börjat skrika mycket mer isamband med bytet så ikår kväll gick vi tillbaka till NAN 1 och idag har vi varit och köpt NAN HA 1
    Hoppas detta blir bättre.. Men nu tänkte vi även använda nått som olja, messmör.

Använde olja när vi använde NAN första gången men tror inte det hjälpte så mycket.

Har nu hört mycket om att messmör är bättre så funderar på att prova det..
  • Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-09 18:40:27 följande:
    Vi har bara testat rapsolja efter att BVC rekomenderade det. Funkar ganska bra när hon vart hård i magen. Skulle det inte hjälpa sa de att vi skulle testa laktulos.
    BVC sa att messmör är inget de rekomenderar längre, det innehåller både salt och socker sa de.
    Fast vet många som använt messmör och de har ju inte skadat barnen.. men vi håller oss till olja så länge det funkar.
    Bra att det fungerar för er.. Jag tycker inte olja funkar hos oss.
    Skall kolla om jag kan börja ge lite laktulos...
Svar på tråden rapsolja VS Messmör i ersättningen? Vad röstar du för??