Behovsanställd med risk för sjukskrivning. Hur går det till?
Jag jobbar ca 2 dagar i veckan och stämplar a-kassa resten av dagarna. Nu riskerar jag att bli sjukskriven för svår foglossning, jag är i vecka 23.
Hur kommer detta gå till rent praktiskt? Har man rätt till sjukersättning alla dagar i veckan eller bara de två dagar jag skulle jobbat? De dagar jag stämplar till a-kassan måste jag ju vara tillgänglig för jobb vilket jag inte kan vara om jag är sjukskriven...
Jag ska på läkarundersökning imorgon för att få ett intyg som ska skickas till FK, men sen är det inte säkert att de godkänner att jag blir sjukskriven. Min foglossning är så svår att jag bara kan gå 10 min promenader och då bli sängliggande med smärtor, har fått kryckor och TENS apparat av sjukgymnasten. Jag klarar helt enkelt inte av min vardag som det ser ut nu. De dagar jag jobbat så kan jag i princip inte göra någonting efter jag kommit hem, har även en tvåårig son att ta hand om, som det är nu så får min sambo ta mkt, stackaren..
Någon som varit tim/behovsanställd och tvingats till sjukskrivning? Behöver inte vara gravidrelaterat.