• Myra

Flera som ska börja med hormonsprutor som vill kämpa tillammans Mars/April 2011.

Hej

Efter flera års kämpande att bli gravid har vi äntligen kommit till Sofiahemmet, Ska tillbaka i morgon och förhoppningsvis sätta igång med Hormonsprutorna snart. 

Vore trevligt om flera som är i samma situation vill följas åt och dela med sig av erfarenheternan, peppa och stötta varandra i behandlingen med hormonstrutor. 

Har lyckats bli gravid för 1år sen men slutade i mf i v7.  Har lite problem med strulig mens just nu så är osäker på hur och när vi ska sätta igång med sprutorna. Är lite nervös inför besöket i morgon och vad läkaren ska säga. Fick ett par månader på mig att tappa lite kg inför det här besöket. Sprutorna hjälper bättre om jag går ner i vikt först. Vikten för mig är det som är problemet till att jag har svårt att bli gravid. Kämpat på och tappat lite kg,,;)

Vore trevligt att dela erfarenheten och kampen med flera här inne på fl. 

• Svar på tråden Flera som ska börja med hormonsprutor som vill kämpa tillammans Mars/April 2011.
  • kivvi

bra tråd detta..

jag har gått på pergotimetabletter sen dec. 09. Äntligen ska jag börja med hormonsprutor. ska först till Dr.  nästa måndag och gå upp med en spruta i äggledarna och skölja med koksalt.. sedan vänta på blöding och därefter börja med sprutorna..
    1. Är det någon som gjort detta med kosaltet ?? gör det mycket ont ?
    2. hört att man kan gå in och göra en titthålsoperation.De kan tydligen"bränna eller sticka hål på äggblåsorna" så att det lättare tar sig... någon som vet något om det kanske är en bättre lösning än alla dessa hormoner ??

• Bellas7

Det har funkat för mig med hormonsprutorna och blivit gravid men tyvärr mf och ett utomkveds. Så vi fortsätter med detta, och är lätt att ta sprutor. Jag brukar inte ha biverkningar och har inga problem med att odla fram ägg.
    Så lycka till det kommer säkert att gå bra :)

• Myra
    Bellas7 skrev 2011-03-14 19:02:52 följande:
    Det har funkat för mig med hormonsprutorna och blivit gravid men tyvärr mf och ett utomkveds. Så vi fortsätter med detta, och är lätt att ta sprutor. Jag brukar inte ha biverkningar och har inga problem med att odla fram ägg.
    Så lycka till det kommer säkert att gå bra :)
    Låter ju verkligen lovande.
    Har din läkare pratat om vad ni ska göra om du blir gravid och minska mf risken?
    Verkar finns lite som man kan ta men jag är jätte dålig på det.
    Glömde själv fråga om det idag. Fick ju också mf i v 7 för 1år sen. 
  • Bellas7

Ja jag ska ta 1/4 barnalbyl och extra progresteron för att för minska mf risken

• Myra

Börjar du ta dom när du vet att du är gravid eller innan?

• kivvi

jag har lyckats blivit gravid 3 ggr sen nov -09 alla slutat i mf. mellan 5 och 8 v. därför ska jag nu börja med dessa sprutor. 
      jag var även överviktig och började med lchf och lyckats gå ner 10 kg på ca 3 månader. 5 kg kvar till normalvikt.. 
    hoppas det tar sig bättre med en kula på magen efter det.

Jag mådde inge bra av pergotabetterna. sur och humörsvängningar till förbannelse. Även extremt ont i magen vissa dagar. är det inte samma biverkningar av sprutorna ??

• Bellas7

Jag tar de efter Ägglossning så ägget fäster bättre.
    Nej jag har inte märkt några biverkningar av sprutorna mer än lite mensvärk när blåsorna växer men det är inte farligt.

• Myra

Måste verkligen komma ihåg att fråga om progesteron och barnalbyl.

• Myra
    kivvi skrev 2011-03-14 19:30:51 följande:
    jag har lyckats blivit gravid 3 ggr sen nov -09 alla slutat i mf. mellan 5 och 8 v. därför ska jag nu börja med dessa sprutor. 
      jag var även överviktig och började med lchf och lyckats gå ner 10 kg på ca 3 månader. 5 kg kvar till normalvikt.. 
    hoppas det tar sig bättre med en kula på magen efter det.

Jag mådde inge bra av pergotabetterna. sur och humörsvängningar till förbannelse. Även extremt ont i magen vissa dagar. är det inte samma biverkningar av sprutorna ??
    Duktig du är som gått ner så mycket. Har själv för mycket runt midjan och var tvungen att gå ner lite också. Har ingen våg men mäter mig istället. Går till och från jobbet varje dag. 

Tråkigt med dina missfall, hoppas sprutorna hjälper dig. 
  • kivvi

Tack för stöd. Känns nu att det är skillnad på folk och folk.. känns som jag är den enda i världen som har svårt att få barn. ALLA andra går runt med barnvagnar eller är gravida. och när dom beklagar känns det bara som tomma ord. känns skönt med denna tråd då man kan puscha varandra. vi som verkligen vet hur det känns, på riktigt..

Jag frågade faktiskt Dr. sist jag var där (2 veckor sedan) om det fanns någonting som kunde göra att äggen lättare kunde sätta sig eller något som miskade mf risken. men fick ett stort Nej. ska verkligen ta upp detta med progesteron och barnalbyl. varför nämnde Dr. inte om de när det var exakt det jag frågade efter??

• Myra

Har väldigt många runt mig som är gravida och det känns tungt.

Svar på tråden Flera som ska börja med hormonsprutor som vill kämpa tillammans Mars/April 2011.