• Svar på tråden 3 år och alkoholist
  • Tummelisa

Alltså jag tycker det är bättre att ge sina barn lite mat, smutsiga kläder, inga leksaker och tom att slå dem ibland.

Man kan vara fattig, frustrerad, snål osv. Men att ge dem alkohol eller droger känns så rakt igenom elakt på nåt sätt.

• Grillspettet
    Tummelisa skrev 2011-03-14 12:44:09 följande:

Alltså jag tycker det är bättre att ge sina barn lite mat, smutsiga kläder, inga leksaker och tom att slå dem ibland.

Man kan vara fattig, frustrerad, snål osv. Men att ge dem alkohol eller droger känns så rakt igenom elakt på nåt sätt.

Jag tänker inte försvara att du slår dina barn. Däremot kan jag säga att de få gånger min son, börjar snart skolan, får dricka alkohol så är det under kontroll av mig och aldrig starkare än typ mellanöl, cider eller alkoläsk.
  • delirium
    Grillspettet skrev 2011-03-14 10:48:13 följande:
    Jag har funderat lite nu och kommit fram till att det kanske inte är så farligt ändå.
    Okej att låta barnen missbruka dagligen är väl lite extremt, men smaka borde väl ändå vara lugnt?
    Det är ju inte som att dom har så mycket tider att passa och sånt, så även om dom blir bakis så är det överkomligt.
    Man får inte abstinensbesvär av att bara smaka lite 
  • Grillspettet
    delirium skrev 2011-03-14 12:48:28 följande:
    Man får inte abstinensbesvär av att bara smaka lite 
    Ok! Men då borde det alltså vara lugnt om grappen dricker ett par flaskor till fotbollen på helgen?
    Förra helgen så blev han fjortisfull efter typ två bärs och en shot. Lite pinsamt.
  • Tummelisa
    Grillspettet skrev 2011-03-14 12:47:14 följande:
    Jag tänker inte försvara att du slår dina barn. Däremot kan jag säga att de få gånger min son, börjar snart skolan, får dricka alkohol så är det under kontroll av mig och aldrig starkare än typ mellanöl, cider eller alkoläsk.
    Jag slår inte min son!
    Och jag hoppas du skämtar. Nämn en enda anledning att ge en 6-åring alkoläsk.
  • Grillspettet
    Tummelisa skrev 2011-03-14 12:57:39 följande:
    Jag slår inte min son!
    Och jag hoppas du skämtar. Nämn en enda anledning att ge en 6-åring alkoläsk.
    För att han är nyfiken och vill vara som pappa. Det är ingenting att överdramatisera att han får bekanta sig lite med vuxenvärlden under kontroll.
  • Tummelisa

Eller Grillspett, jag inte hoppas att du skämtar, jag inser att du gör det
    Du har lite att göra och vill se hur det går när du provocerar lite i en sån här tråd.
    Fast jag tycker faktiskt inte det är särskilt kul.

• delirium
    Grillspettet skrev 2011-03-14 12:53:44 följande:
    Ok! Men då borde det alltså vara lugnt om grappen dricker ett par flaskor till fotbollen på helgen?
    Förra helgen så blev han fjortisfull efter typ två bärs och en shot. Lite pinsamt.
    Du är ganska dålig på att trolla må jag säga 
  • Grillspettet
    delirium skrev 2011-03-14 13:01:29 följande:
    Du är ganska dålig på att trolla må jag säga 
    Varför skrev jag grappen? Jag är inte ens finne.
  • delirium
    Grillspettet skrev 2011-03-14 13:19:02 följande:
    Varför skrev jag grappen? Jag är inte ens finne.
    druckit några biror kanske? Flört
  • Grillspettet
    delirium skrev 2011-03-14 14:03:25 följande:
    druckit några biror kanske? Flört
    Inte helt omöjligt. På något sätt ska man ju genomlida den här arbetsdagen också.
  • morochmer

Du frågar hur det är möjligt ts? Det är möjligt för att världen kryllar av värdelösa föräldrar.

• Grillspettet
    morochmer skrev 2011-03-15 16:36:48 följande:
    Du frågar hur det är möjligt ts? Det är möjligt för att världen kryllar av värdelösa föräldrar.
    Man behöver inte vara dålig bara för att man bjuder på grogg.
  • morochmer
    Grillspettet skrev 2011-03-23 08:56:15 följande:
    Man behöver inte vara dålig bara för att man bjuder på grogg.
    Jo, man är en dålig förälder om man bjuder sitt barn på grogg.
  • MammaG
    mithrandil skrev 2011-03-14 10:52:34 följande:
    Jag är helt mållös, stum.
    VA FAN? Hade ingen aning om att sånt där ens existerade.
    En 2åring som röker som om han aldrig gjort annat och en 3åring som halsar en flaska sprit?
    Kan knappt tro att det är verkligt trots att jag såg det "med egna ögon".
    Den lilla rökande killen ska dock enligt media ha slutat nu, då myndigheter i det aktuella landet också fick spatt när de såg klippet
  • Grillspettet
    morochmer skrev 2011-03-23 11:50:33 följande:
    Jo, man är en dålig förälder om man bjuder sitt barn på grogg.
    Det tycker i alla fall inte jag. Alltså ett par groggar är inte hela världen om man inte tänkt uppfostra en mespropp som blir mobbad genom hela skolan.
    Det tillhör ju den vanliga utvecklingen att testa på saker och utvecklas av det.

Däremot tycker jag det är helt fel att låta barnen supa 3-4 gånger i veckan och dricka ren starksprit för att fylla ett begär. Men som social företeelse är det ok.
  • delirium
    MammaG skrev 2011-03-23 11:53:55 följande:
    Den lilla rökande killen ska dock enligt media ha slutat nu, då myndigheter i det aktuella landet också fick spatt när de såg klippet
    Föräldrarna blev ju erbjudna en bil och pengar om ungen slutade röka... Rynkar på näsan
  • Grillspettet
    delirium skrev 2011-03-23 17:10:33 följande:
    Föräldrarna blev ju erbjudna en bil och pengar om ungen slutade röka... Rynkar på näsan
    Ok. Då var det ju i alla fall meningsfullt att pojken slutade röka.
    Det daltas för mycket och överdramatiseras så förbannat i Sverige.
Svar på tråden 3 år och alkoholist