• UntilTheDark

    Vart kan man hjälpa de drabbade i Japan?

    Någon som vet en seriös sida? Jag vill helst inte stödja Röda Korset av olika anledningar.

    Tacksam för svar {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Vart kan man hjälpa de drabbade i Japan?
  • Zelmilainen

    hoppas det är ok om ja ställer en annan fråga som hör till ämnet. vet nån vart på internet (det ska finnas nånstans) det finns listor på vilka som blivit evakuerade i olika delar av japan? ja har en vän som bodde vid Fukushima reaktorerna och de områdena ska vara evakuerade. men ja vet ej om hon och hennes familj blivit det, om de har mat, etc eller om hon ens lever...


    nehepp...
  • UntilTheDark
    Zelmilainen skrev 2011-03-15 10:13:04 följande:
    hoppas det är ok om ja ställer en annan fråga som hör till ämnet. vet nån vart på internet (det ska finnas nånstans) det finns listor på vilka som blivit evakuerade i olika delar av japan? ja har en vän som bodde vid Fukushima reaktorerna och de områdena ska vara evakuerade. men ja vet ej om hon och hennes familj blivit det, om de har mat, etc eller om hon ens lever...
    Ingen aning tyvärr. Men usch vad jobbigt för er och dom givetvis! Hoppas ni hör något ifrån dom snart.
  • Zelmilainen
    UntilTheDark skrev 2011-03-15 10:13:58 följande:
    Ingen aning tyvärr. Men usch vad jobbigt för er och dom givetvis! Hoppas ni hör något ifrån dom snart.
    ja funderar på att starta en egen tråd och fråga om  nån vet... jag har flera vänner i japan, men de andra vet ja är ok, dock ej denna tjej... vet oxå att flera andra av mina vänner i världen undrar över just denna tjej och hennes familj...
    nehepp...
  • UntilTheDark

    Starta en ny tråd, du har ju inget att förlora på det. Hoppas någon vet

  • Zelmilainen
    UntilTheDark skrev 2011-03-15 10:18:28 följande:
    Starta en ny tråd, du har ju inget att förlora på det. Hoppas någon vet
    förslag på under vilket forum/ämne ja når folk bäst?
    nehepp...
  • UntilTheDark

    Lägg den förslagsvis under Samhälle-Samhälle? Någon rubrik under samhälle passar nog in. Här under allmänna rubriker. Då ser många tråden

  • lilla ögat
    Zelmilainen skrev 2011-03-15 10:13:04 följande:
    hoppas det är ok om ja ställer en annan fråga som hör till ämnet. vet nån vart på internet (det ska finnas nånstans) det finns listor på vilka som blivit evakuerade i olika delar av japan? ja har en vän som bodde vid Fukushima reaktorerna och de områdena ska vara evakuerade. men ja vet ej om hon och hennes familj blivit det, om de har mat, etc eller om hon ens lever...
    Plus: Röda korset har öppnat en särskild jourtelefon för den som är oroliga för anhöriga eller återupplever traumatiska minnen med anledning av katastrofen i Japan: tel 040-32 65 35.

    Så stod det på aftonbladet. Kanske går att ringa dit?
  • Zelmilainen
    UntilTheDark skrev 2011-03-15 10:21:54 följande:
    Lägg den förslagsvis under Samhälle-Samhälle? Någon rubrik under samhälle passar nog in. Här under allmänna rubriker. Då ser många tråden
    ska testa det, tack
    lilla ögat skrev 2011-03-15 10:24:49 följande:
    Plus: Röda korset har öppnat en särskild jourtelefon för den som är oroliga för anhöriga eller återupplever traumatiska minnen med anledning av katastrofen i Japan: tel 040-32 65 35.

    Så stod det på aftonbladet. Kanske går att ringa dit?
     ska prova...
    nehepp...
  • Zelmilainen
    ja ringde röda korset och frågade lite. det ska finnas en länk på deras hemsida där man kan skriva in kontaktuppgifter om man saknar nån. men hittar det inte. nån som kan hjälpa mig?
    nehepp...
  • UntilTheDark

    Se svar i andra tråden Det var vad jag hittade, kanske inte är rätt men prova.

Svar på tråden Vart kan man hjälpa de drabbade i Japan?